#OpenAi 
Jeg kjøpte litt mer på 59,3 da den falt etter tallslipp overveier å kjøpe mer nå på 59,3 er det andre som er på kjøper knappen?
Vel, kurs var 20kr høyere for en mnd siden. Topp50 solgte ikke ut da (De sitter vel på ca 65% av aksjene)
Null nada nix har endret seg siden den gang rent sett vekk fra Cevira godkjenning er enda nærmere.
En 50% oppside her på et par uker bør vel være meget realistisk? (Om man er ute etter et Quick salg ja. Jeg kommer ikke til å selge noe på 90)
Ser du noe tegn til nye investorer som har komt inn i det siste?
Jeg er ferdig med kjøp, men ser der er en som har lyst på å kjøpe 22 stk på 59,3 akkurat nå 
Det er etter nesten en halv time omsatt hele 37 aksjer, så her går det virkelig unna 
Handler du for så vanvittig mye at det spiller noen rolle om du handler på 59,3 eller er med å booste litt med å kjøpe på 60?
Isåfall så er jo du selv en del av problemet.
Nei jeg er ikke problemet, skal være med å buste litt nå. Skulle gjerne sett at det var noen nye norske investorer med tyngde som begynte å vise seg på listene med solide kjøp.
Ser nå noen på 50 listen som har begynt å kjøpe igjen.
Få inn Spetalen. 
Ser han karen skulle vi gjerne fått inn;
HALVORSEN, OLE ANDREAS (f. '61)
Siste oppdatering kjøpte han for 60 mill og ligger på det nivået hver dag.
Ja, få røska opp litt i den trygge administrasjonen med det lukrative opsjonsprogrammet og den høye lønna. Tenk å få aksjer uten risiko. Går aksjekursen opp så er det bonus. Går ting surt så gjør det ingenting.
Kutt ut opsjonsprogrammet. Skal de ha aksjer så får de kjøpe over børs som blir registrert i markedet som innsidekjøp. Bedre aksje kultur 
Insentiver i form av prestasjonslønn ved økt lønnsomhet.
Det er jo litt det opsjoner er, de er null verd hvis ikke kursen går opp. Så de må prestere for at de skal ha noen verdi.
Mer fra DNB sin oppdatering;
We forecast sales growth in line with the company’s guidance. Its key product (Hexvix/Cysview) is well established and well documented as the best way
to diagnose and manage NMIBC. There is limited (if any) competition in the space. While we do not include future potential milestone payments in our
estimates (to avoid speculating on the degree of likelihood), we find it possible that Photocure could benefit from milestone payments from Asieris,
representing upside potential.
Ser videre at DNB Bull senario gir en aksjekurs oppover mot ATH med 50% sannsynlighet for Cevira godkjenning.
Pho har hatt bruttomargin på 92%+ i 20 år+ men klarer fortsatt ikke å drive «lønnsomt» til tross jevnt voksende topplinje. Dette er ikke lenger bærekraftig - når vi aldri får kloa i gulroten. Verdien av en omfattende kostnadssanering er kanskje en større asset enn verdien av Cevira.
Det var en dristig strategi å bygge egen salgsorganisasjon i USA ( før DS kom inn) i stedet for å søke samarbeid med etablerte partnere.
Og etter såpass mange år er det vel på tide å innse at denne strategien har feilet - med 0 kr avkastning til aksjonærene.
Ikke ofte en opplever slik tålmodighet fra finansielle hovedaksjonærer som i tilfellet Pho. Redningsplanken heter Cevira, ja.
Tipper innlegget mitt blir like dårlig mottatt her som hos DS
.
Det er å sparke inn åpen låvedør: hvor mange tusen ganger skal det gjentas at nedklassifisering, bortfall av Ipsen-betalingene og/eller Hex/Cevira i Kina må til for å få skikk på tallene. Det postive er at minst én av disse er garantert (Ipsen halveres neste år = 20 mnok ren profitt), den andre (Cevira/Hex i Kina) er nærme i tid og den tredje er en joker. Evt. bedring i butikk kommer i tillegg. Jeg håper uansett ingen hadde eid aksjer her foruten de tre nevnte.
Jeg tror det er enormt mange ikke-aksjonærer som skriver her. Det er min ed guess. Helt greit det 
En studie i adferd hos mennesker dette.
Hadde det ikke vært bortfall av flex i usa så hadde vel alle lovprist DS og gjengen idag.
Ellers enig med med hva h3nk1 skriver.
Edit: De nye aksjonærer som har kommet inn siste tiden burde gå i fakkeltog for oss andre stakkarene som måtte lide oss gjennom Flex smellen 
Må også ta med at revenue growth i US er nå ca. 20% (nye kunder 22% og 17% revenue growth Q4)
Det utgjør 40 mill i året. Dessuten har US et stort market potensiale med mindre enn 10% dekket nå. Flere ganger dobling er derfor mulig uten nedklassifisering men bare business som nå. DNB skriver ingen konkurrenter.
Så har vi AI som DS beskriver som game changer.
Det jeg håper på er noen seriøse norske investorer studerer nå PHO og ser potensialet og begynner å akkumulerer.