Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

DNB skriver;

. There is limited (if any) competition in the space.

1 Like

Helt til Cevira er godkjent. Da kan de i praksis legge ned all virksomhet og gå meget i pluss.

1 Like

Jeg tenker det er kineserne som må prestere hvis gratisopsjonene skal ha noen særlig verdi :wink:

Det burde uansett holde i massevis med millionbonusene som incentiv for å gjøre jobben. Problemet er at bonusene cashes tydeligvis inn uten noen som helst krav til å ha gjort noe ekstra.

2 Likes

Rollep du som er aksjonær og har skrevet dette i mange år, hvorfor tar du ikke opp dette med ledelsen og slår eierskapet ditt i bordet? Om du er sikker på å ha fasiten burde du ikke selge dine eierandeler raskere enn svint? Jeg skjønner lite av rasjonale med å eie andeler i et selskap hvor du mener at alt er galt. Det er en gåte.

1 Like

Jepp, det er mitt drømmescenario, for kjernevirksomheten kommer neppe å gi økte aksjonærverdier i overskuelig framtid.

1 Like

Det ville vært complete waste of time å ta dette opp med ledelsen. Styret og generalforsamlingen syns tydeligvis at den alt for rause opsjonsordningen er helt i orden, de aller fleste der er jo tross alt amerikanere :wink:

Grunnen for at jeg fremdeles sitter med store andeler i selskapet burde ikke være en gåte, det spørsmålet har jeg allerede svart på ørten ganger.

2 Likes

Det har jeg ikke fått med meg. Trodde du så for deg stadig lavere verdier jeg når jeg leste alle dine innlegg? Ser du verdier i selskapet og er så negativ til fremtiden? Rart.

Hva er kursmålet ditt i 2026?

Så man kan ikke problematisere som aksjonær, det er det dere mener. Enten full jubel eller så er det bare å selge alt ?

1 Like

Absolutt ikke! Bare å være negativ det. Hva er kursmål til de som likevel er eiere og svært negative gir litt innsyn i rasjonale. Gåter er morsomt det :rofl:

Da må du være en av meget få som ikke har fått deg at jeg sitter her utelukkende på grunn av Cevira og et håp om å komme i pluss etter markedsgodkjennelsen. Hvis den ikke kommer vil MCAP stupe til et nivå jeg ikke engang tør å tenke på :cold_face:

1 Like

Ok, hva er kursmål her da?
Du solgte ikke på 78-80kr for noen uker siden?

Hvor mange ganger må jeg fortelle deg at jeg sitter i PHO grunnet Cevira?
78-80 kr er overhode ikke en akseptabel pris etter å ha sittet så lenge som jeg har gjort.

2 Likes

Skal du hente ut mer av potensialet fra Cevira, må du vel regne med å vente til man ser tydelige tegn på hvordan markedet i Kina responderer på Cevira? Får man refusjon innvilget til høsten, bør man kunne se dette tidlig i 2027.

1 Like

Ja, det blir nok mer venting, men det bør bli litt hyggeligere venting enn det man har opplevd de siste 5 årene :slightly_smiling_face:

1 Like

Erfaringsmessig legger investorer og analyser forholdsvis lite vekt på historien/bakspeilet.

Langt høyere verdivekt på fremtiden. For enkelte hus og investorer og ledelse ser mange verdidrivere fremover. Det skal i prinsippet prises

Du skal ikke være så negativ til Hexvix/Cysview jeg tror det er den businessen som vil få aksjen til å gå i det lange løp for følgende grunn;
Det har vært snakket mye om at royalty fra Cevira går rett på bunnlinjen, det er det samme nå for Hexvix/Cysview businessen med en marging på over 90% siden neste alle kostnadene er tatt. Dette ble omtalt i presentasjonen og tatt opp igjen i Q&A sesjonen.

can you clarify what continued operating leverage flow-through means?

Priyam Shah

Sure. I can take that one. So the Hexvix/Cysview commercial business has a strong operating leverage. What that means is that a significant portion of incremental revenue flows straight through to the commercial EBITDA because most of the costs are fixed. We demonstrated that in 2025 with the commercial EBITDA margins going up from 7% to 11%. So every additional procedure unit sales – sold contributes disproportionately to profit growth. That’s what that implies.

1 Like

Kommer godkjenning nå straks, og samtidig annonserer de at de har en partner i USA til å ta Fase3 der.

Så da må du vente enda mere siden det kan vi ikke stå over :joy:

Det blir i det minste en langt lystigere venteperiode enn de siste par årene :grinning:

1 Like

Tror det er en del skepsis blant analytikere i Norge rundt potensialet til Cevira. Tipper mange gjør den feilen at de bedømmer Cevira ut fra hvordan de mener det hadde slått an i Norge. I Norge dreier vel det meste seg rundt vaksine? Kina er nok noe ganske annet!

Det gjelder hovedsakelig en analytiker….:rofl: