Kan være ganske trygg på at det var noen med shorts på som skjønner at det ikke er god r/r å ha den rundt livet over helgen.
Freddys,rakk du å løse inn billetter, eller står du fast på perrongen?
Jeg venter med champagne til godkjenningen i Kina kommer. Men en god Crémant kan man vel unne seg i aften

Jeg er med 
Men det er ikke langt unna konkursprising (svar på innlegg fra Savepig tidligere i dag)…Alt ligger til rette for godkjenning av Cevira både i Europa og Kina - som i seg selv gir store milepælutbetalinger - og Aseris guided for noen år siden et salg (kun i Kina), etter et par år, på mellom 500 mUSD og 800 mUSD. Vet at en aldri ksn stole 100 % på selskapets anslag…Men gitt et salg i Kina på 500 mUSD, vil PHO få utbetalt royalty på minst 500 mill NOK. Ikke uvanlig med en PE på 20 i helsesektoren, men legger vi oss på 15 gir det en mCAP kun for Cevira salget i Kina på 7.5 mrd. Cash, salg av Cevira i Europa - og øvrig del av virksomheten - kommer i tillegg. Forhåpentligvis vil scope snart bli gokjent i Kina, roaylty satsen til Ipsen blir halvert i 2027 og omsetningen fortsetter å stige for hvert år og det er et stort potensiale innen surveillance/nedklassifisering av flexiscope.
Det er selvfølgelig fortsatt usikkerhetsmomenter ift PHO og fremtidspotensialet- men når Nano/ultimovacs var priset både 2-3 ganger høyere, før en fikk resultater fra fase 2 og som var avhengig av flere emisjoner (og mange års venting) før en ev. ville vært i mål (det ble til slutt fiasko), synes jeg dagens prising av PHO er merkelig lav (basert på risk/reward). Her mener jeg også det er relevant å sammenligne med mCAP til Aseries - som selv har uttrykt at Cevira og Hexvix er deres hovedprodukter, og har ikke høyere omsetning enn PHO i dag, er priset 6-7 ganger høyere… Kort oppsummert - PHO er faktisk tilnærmet konkurspriset (i mine øyne), og med dagens melding og mCAP anser jeg PHO for å være en mye mer attraktiv oppkjøpskandidat.
+25 807
Endring i %
↑ 0,0952%
Aksjebeholdning
5 520 652
Eierandel
20,36%
Registrerte det jeg også.Er spent på om Briarwood forsetter å øke, de har også kjøpt og solgt små poster innimellom. Ellers er det små endringer, kanskje med unntak av denne
GOLDMAN SACHS
+369 713
Nei se der ja. Velkomment at BW har begynt å øke igjen. Var på denne tiden i fjor de kjøpte mye også:
Halvannen uke siden ^ Da kan man nok si at bunnen er satt for denne gang.
Litt saktebrennende indikator på om man har en langsiktig opptrend eller ikke er om 50 dagers glidende snitt holder seg over 200 dagers glidende snitt, også gjennom perioder med volatilitet.
I photocure har ikke det egentlig skjedd på flere år, men har en sjanse til å gjøre det nå:
Synes kursen steg alt for lite på melding om akseptert søknad for Cevira til EMA.
Men kanskje den går desto mer når meldingen om markedsføringstillatelse kommer fra Kina.
At det skal bli avslag i Europa etter at godkjenning er gitt i Kina må være svært usannsynlig? Man søker tross alt med de samme gode dataene, som EMA har akseptert.
Og videre at søknaden til EMA skal behøves pauset i lange tider for å inngi tilleggsopplysninger bør også kunne anses som langt mindre sannsynlig da den Kinesiske søknadsrunden allerede har hatt slike innslag som gjør at det aller meste nå bør være komplett i den europeiske søknaden.
Godkjenning fra EMA bør sånn sett kunne forventes gitt omtrent på normert tid, og blockbusterpotensialet for Cevira rykker i så fall veldig mye nærmere med godkjenning i både det kinesiske og europeiske markedet! 
Edit: Og at Asieris valgte å sende inn søknaden nå sier også sitt iom de hele tiden kommuniserer å følge opp CDE tett for at søknadsbehandlingen skal gå så effektivt som mulig. Vil tro det er sannsynlig at Asieris har fått bekreftelse på at alt i den kinesiske søknaden er besvart på en tilfredsstillende måte og at CDE har fullført sin evaluering. Ellers ville det være naturlig å vente noen få dager til med EMA-søknaden, for å få svar på hva som eventuelt må endres på for CDE-aksept.
Infoen kom ut litt sent på dagen, vil tro markedet har absorbert den gode nyheten i løpet av helgen. Blir saftig oppgang til uka!
Det er godt mulig, men det markedet garantert har fått med seg er den oransje idiotens «sprell» i Midtøsten denne helgen.
Markedet setter som regel svært lite pris på krig og usikkerhet.
Finnes alltid safe haven som tank og kanskje health sector. Ikke minst selskap med nyhetsflow 

Og velfylt konto!
Ganske decent volum for PHO å være da ( 15.2 mill, å rett nord av 250tusen aksjer) skal bli interessant å se hvem som solgte på nyheten
Ja , eller kjøp😉
Aksjemarkedet mer robust
Fra Hegnar art!
Sveen-Nilsen peker på at aksjemarkedet historisk har vist begrenset og ofte midlertidig reaksjon på kriger, særlig regionale konflikter.
Hva skal være riktig kurs for Photocure når Cevira nå straks er godkjent i Kina og Europa (og kanskje med partner på plass for USA), Flex likeså og med USA-godkjenning kanskje i 2027, og royalties til Ipsen nærmer seg avsluttet? Nedklassifisering i USA kan (bør?) også komme innen et par år.
Fremstår som veldig attraktivt å kjøpe alt man klarer av aksjer på dette tullenivået.
Hva er det jeg ikke ser? 
Verdien av selskapet bør gå tilbake til, i det minste, den verdien før februar 2022 ved godkjenning.
Etter det er det utrulling av Cevira og omfanget av det som vil bety noe, særlig Kina, men også hvor raskt godkjenningen kommer i Europa og ev. søknadsprosess for å få den godkjent i USA også.
Så er det andre hvordan kjernevirksomheten utvikler seg videre i USA og EU. Virker veldig lovende.
Jeg håper derimot på godt bud etter godkjent Cevira.