Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Mye frustration på de Kinesiske Fora – der tales om dage der er gået 43-47 arbejdsdage siden 1702 er overgået til Administrationsfasen.
De regner fra den 18. dec – hvor jeg er i tvivl om 1702 overgik i januar.
Hvis der regnes fra den 6. januar er vi vel stadig inden for skiven — slut ca 4. Marts. :thinking:

Limer ind Kina ting:
1702出表后至今已过去约47个工作日而未见说获批到制证阶段?这在行政审批案例中是非常非常特殊的一例……。
Google:
Det er cirka 47 arbejdsdage siden, at formular 1702 blev udstedt, og der har ikke været nogen indikation af, at den er blevet godkendt til certifikatudstedelsesfasen. Dette er et meget, meget usædvanligt tilfælde i administrative godkendelsesprocedurer.
Citat slut.

NMPA har haft travlt – der er godkendt rigtigt meget både 27. og 28. februar :grinning:

1702 må være den næste :partying_face:

Dansken

5 Likes

Det er ikke realistisk med godkjenning i USA allerede i 2027, siden en må igjennom ny fase 3 studie. Men det som er spennende i USA ift Cevira er når Aseris har en partner på plass. Vil tippe det først kommer etter Cevira er ferdig behandlet i Kina.

For øvrig er jeg helt enig i at dagens mCAP gjør PHO til et veldig interessant selskap.

4 Likes

Hva er status på flex for tiden?

Om du leser innlegget mitt en gang til så ser du at jeg skriver at det er partner for Cevira i USA jeg håper Asieris kan komme med i år, og at det er godkjenning av Flex i USA som kanskje kan være mulig i 2027? Vi er enige.

CEO sa på siste kvartalspresentasjon at det er lov å forvente godkjenning for Flex i Europa i år, og USA kanskje i 2027.

1 Like

6 Likes

Tusen takk!

Det var som jeg tenkte: ila de neste 12 mnd er Cevira bare rolig oppspoling av turboen før vi skyter fart med hexvix i bruk i Kina, flex, Cevira i Europa…

Selv om ledelsen fremstår som kommunedirektører med alt for gode betingelser tror jeg ikke selv de klarer å bremse fremtiden til selskapet.

3 Likes

Beklager Citrin - jeg misforstod innlegget ditt. Enig i det du skriver👍

2 Likes

He he, helsesektoren som safe haven i turbulente børstider, mye skal en høre før ørene faller av :joy:

Store og modne helseselskaper kan jo såklart funke, sånne som vi håper skal kjøpe de små biotechene våre. Folk kommer jo alltid til å bli syke uansett om det er lavkonjuktur er rasjonalet

Raskt chatgpt søk

Mature / Defensive Healthcare Stocks (Unified Overview)

# Company Ticker Subsector Core Business Model Why It Can Act as Defensive Exposure
1 Johnson & Johnson JNJ Diversified Pharma & MedTech Broad portfolio across drugs + devices Extremely diversified revenue, dividend aristocrat profile
2 UnitedHealth Group UNH Healthcare Insurance & Services Insurance + care delivery platform Recurring premiums, scale advantages, demographic tailwind
3 Abbott Laboratories ABT Medical Devices & Diagnostics Devices, diagnostics, nutrition Consumables + installed base stability
4 Medtronic MDT Medical Devices Surgical & chronic disease devices Procedure-driven recurring demand
5 Thermo Fisher Scientific TMO Life Science Tools Lab equipment & consumables “Picks and shovels” to global research ecosystem
6 Danaher DHR Life Science & Diagnostics Scientific instruments & diagnostics platforms High-margin recurring consumables model
7 Novartis NVS Large Pharma Global diversified drug portfolio Mature pipeline + strong cash generation
8 Pfizer PFE Large Pharma Broad pharmaceutical portfolio Income-oriented valuation, diversified therapies
9 AbbVie ABBV Large Pharma Immunology & specialty medicines Strong cash flow + shareholder returns
10 Merck & Co. MRK Large Pharma Oncology & vaccines Durable blockbuster portfolio with global demand
11 McKesson MCK Healthcare Distribution Pharmaceutical logistics & distribution Infrastructure-like margins with massive volume
12 Cardinal Health CAH Healthcare Distribution Drug & medical supply distribution Essential supply chain position
13 Elevance Health ELV Health Insurance Managed healthcare plans Predictable premium revenue model
14 Becton Dickinson BDX Medical Supplies & Devices Needles, diagnostics, hospital equipment Everyday healthcare consumables
15 Roche Holding ROG / RHHBY Pharma & Diagnostics Integrated pharma + diagnostics ecosystem Stable diagnostics revenue + pharma diversification
1 Like

Har faktisk hørt nettopp det mange ganger opp gjennom åra. Om det stemmer vet jeg ikke.

Det er en generell teori at selskaper med store og veldifferensierte forretninger, som ikke er veldig konjukturutsatte og som betaler utbytter er de som faller minst smertefullt i store bear markets, og er de første som stabiliserer seg og blir bullish igjen. Betyr ikke at de ikke faller sammen med alt annet.

Ja, PHO bør vel få minst et par hundre mill NOK i milestones i 2026 (Kina og Europa). Og klarer de nå guidingen og vokse omsetningen med 50-60 mill blir 2026 et pent år.

1 Like

Insert noe mumling om at det også må være aksjonærene sin tur snart.

1 Like

Hadde man kunne lagt til en engangsutbetaling av Ipsen i Europa hadde gjort regnestykkene for Pho adskillig mye bedre, selv om man hadde betalt 10mill for meget for å bli kvitt dem. De pengene går fra sparegrisen - noe børsen driter i så lenge man tjener penger. 40mill rett på bunnlinjen hadde blitt sexy! Kortsiktig veldig bra for aksjonærene, kjedelig for ledelsen som skal mate på med billige opsjoner.

3 Likes

Nordnet-analytiker Roger Berntsen tror Oslo Børs åpner opp 1 prosent, eller innenfor intervallet [0,6, 1,4] prosent.

Blir noen spennende uker!.

3 Likes

Etter å ha solgt på news på fredag og kjøpte meg umiddelbart inn i Circio, som jeg solgte igjen i dag, legger jeg merke til hvor robot styrt kjøp og salg er i Photocure når jeg nå kjøper meg inn igjen. :thinking:

Da er jeg all inn igjen i trygge, trauste Photocure. (63k kr rikere)

2 Likes

Er det sånn at godkjenninger kun kommer fredager? Eller melder de uansett dag nmpa? Noen som har sett andre legemidler godkjennes andre dager?

Kommer alle slags dager. (Dager de jobber altså)

4 Likes

Begynner markede å bli utolmodig eller er det en konsekvens av uroen i Iran?

Stort børsfall i Asia idag pga krigen.

4 Likes