Folke burde flytte fokuset vekk fra timeschart og dagschart. og begynne se pĂ„ ukeschartâŠ
Det ble dessverre akkurat som jeg hadde fryktet helt siden den oransje galningen tok over i USA 
NÄr ikke nyheten i seg selv ikke gir mer lÞft i dag og nytt hÞyere gulv synes jeg det er vanskelig Ä se for seg at kursen skal fortsette Ä gÄ videre i dagene som kommer. Sett i lys av den skuffelsen dagen i dag har vÊrt tror jeg ikke vi ser noe voldsom oppgang fÞr Cevira salget synes i regnskapet
Det er notert, da bĂžr du heller ikke holde aksjer.
Kan komme andre melding som kan hjelpe pÄ.
Eks ::
Inside kjĂžp
Bekreftende mld om utbetaling av kr 110 mill
Men ja, mange her som har hatt astronomiske forventninger no doubt.
FÄr bare hÄpe stÞrste eier ikke begynner Ä lette seg 
Komplett meningslÞs take on it nÄr vi stÄr midt i en nystartet krig og nÄr bÞrsene stÄr i full fyr.
Tror skuffelsen sier en del om urealistiske forventninger uavhengig av krigen
Selv om det selvfÞlgelig pÄvirker
Ingen skuffelse her i gÄrden idag. Kanskje det er det med andre, men hadde ingen planer om Ä selge 3 timer etter godkjenning uansett.
Og jeg har absolutt ingen planer om Ä selge noe nÄr det er totalt kaos pÄ bÞrsene pga krigen.
Idag gikk det fra god R/R til nada risk = lene seg tilbake og vente uten noe stress.
Solgte ikke du pÄ Torsdag? 
Jeg? Nei har et âtonnâ med aksjer jeg, og hatt det over lang tid.
Ok, bare et navn pÄ listen i gÄr, som fort kan assosieres med ditt nick 
Algeta aksjen var vel ned den dagen godkjenning kom ? For sÄ Ä stige pÄfÞlgende dager.
Registrerer at PHO steg mer pÄ forventninger i januar enn den gjÞr den dagen godkjenning kommer. Vi sto hÞyere i januar. Jeg tror det snur opp igjen fÞr dagen er over, men vi fÄr se. Har uansett tro pÄ ytterligere Þkning de neste dagene. Spennende er det i hvert fall.
Har hatt lav vekting i PHO grunnet et potensielt og uforutsett regulatorisk isfjell i Kina. NÄ som det er forsert uten forlis, sÄ mÄ kursen mer enn gjerne vÊre bÞss fremover slik at det er mulig Ä Þke eksponering til rabatt. Om det er lurt bygger pÄ antakelsen om at man fÄr rett i at Cevira vil selge mer enn ~4 behandlinger i Äret som ABG anslÄr. Hex er snart til salgs der ogsÄ, noe knapt noen bryr seg om eller vet, og alt annet av fundamental art blir bonus (nedklassifisering, bortfall av Ipsen-royalies, bud pÄ selskapet osv). Registrerer at JPM-kverna jobber pÄ hÞygir i dag, den kan fÄ til de utroligste ting pÄ nedsiden.
Aksjen trader hylende forutsigbart.
Ved approval gikk den fÞrst opp til forrige topp pÄ ca 80 sÄ folk kan gevinstsikre, sÄ gÄr den ned igjen til toppen fÞr der igjen sÄ folk kan akkumulere.
Tipper den nÄ begynner en mer saktebrennende oppgang der folk som ikke har giddet Ä sitte eksponert mot et binÊrt event kan begynne Ä regne litt mer forutsigbart pÄ Cysview kjernebusiness, milestones, og evt vekst.
Market cap pÄ kurs 73 er 2 milliarder, sÄ beklager Ä si det, men veldig mye er priset inn allerede av den umiddelbare oppsiden. Men nÄ kan veldig mange fÄ sikret gevinst, og nye som vil sitte for de neste prosentene kan ta deres plass.
Tenker man skal fÞlge litt med pÄ stÞrre blokk-kjÞp ogsÄ. BW er nok interessert i flere % om de gjÞres tilgjengelige.
Sure, men om markedet tror pÄ selskapet som et vekst-case igjen, sÄ kan man fint tÄle 2x dagens mcap. Gir ingen mening Ä ha aksjer her om man ikke tror pÄ dét. Risikoen ble i alle fall betydelig redusert i dag - ny inntekststrÞm rett pÄ bunnlinja i Kina er bekreftet + 100+ mnok i foret i Q1.
Folk mÄ gjerna kaste inn hÄndkle for min del 
Folk mÄ tenke pÄ det som risiko og overfÞring av risiko.
Har risikoen i Photocure gÄtt opp eller ned med meldingen idag?
Det som skjer nÄ er overfÞring av risiko. Noen betaler ca 71 kr nÄ for Ä ta over risikoen i denne aksjen.
Med andre ord, noen selger sin risikoeksponering til en betydelig lavere pris en hva dem kunne fÄtt nÄr dette var en ukjent faktor⊠for bare noen uker siden.
Logisk?
Det som var hylende ulogisk var at rsi skulle synke til 21 i februar. Skulle likt Ä vite hvem som har sittet med fingeren pÄ vektskÄlen for Ä fÄ det til.
Chartet utspiller seg som en âtextbookâ Wykoff-oppsett. Blir spennende Ă„ se fortsettelsen.