Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

En kan også si det motsatt - at med KUN 2 mrd i mCAP, er det lite oppside som er priset inn gitt dagens risiko/fremtidspotensiale. Med dagens nyhet får PHO ca. 110 mill i milepælutbetaling - gir total cashbeholdning på rundt 350 mill. I forrige uke ble søknaden til Europa godkjent til behandling - og med godkjenning i Kina, bør det være stor sannsynlighet for at Cevira også blir godkjent i Euorpa. Dette utløser også flere milepæutbetalinger - der Euorpa/USA totalt gir rundt 350 mill. I tillegg er Hexvic godkjent i Kina - og vi venter bare på godkjenning av scope. Tar en bort cashen, vil jeg påstå at PHO - sett fra et verdsettelsesperspektiv når en ser ift. risiko/inntektspotensial - prises til knapper og glansbilder i et biotek/meditec perspektiv. Jeg er overbevist om at dersom du mener at oppsiden i PHO er tatt ut ved mCAP på 2 mrd, vil PHO bli kjøpt opp i løpet av kort tid.

Edit: For øvrig enig i at det har vært mange som har valgt å ta gevinst i dag, og at dagens omsetning bør gi gode muligheter for at det har kommet inn nye som vil ta over stafettpinnen for “den nye reisen”

19 Likes

Ja spørs om 200 mill USD dollar hadde vært litt snau markedsverdi hvis pho var registrert i usa. Bare ser på farma selskaper der som mest av alt bare er lovende , de er ofte priset mye høyere. Og her er det en del som tilsier at det blir bra butikk.
Men virker som man må være tålmodig ja

Er bare å gi dette litt tid, så kommer det til å bli satt herlige higher lows på dette utglattede chartet og:

2 Likes

Synes det er bemerkelsesverdig at PHO, etter godkjenning av Cevira og søknaden er tatt til behandling i Europa, kun har steget ca 2,5 % i år (mens OSE har steget 12 %)…

4 Likes

Er ikke tvil om at gulvet i Photocure må være løftet mer enn et par kroner på dagens «i boks melding». At Cevira også er godkjenbar i Europa må ha bidratt i samme retning.

Husk at kursen var nede på 58 kroner for noen dager siden, før den steg til 64 kroner i går.

Hadde det ikke kommet noen melding i dag hadde vi lett vært tilbake på 58 kroner, eller lavere. Nå er vi vel på 73 kroner på en drittdag på børsen.

Jeg tenker at gulvet i aksjen er minimum steget 15 kroner mest sannsynlig 20 -25 kroner.

Det er vel noe tekniske greier på 68 kroner, så tenker at det blir som 48 kroner var før.

Og i prosenter blir 50-60 rangen nå 70 til 84.

Og når det løsner for folk og man har håp om neste trigger så er vi fort på 100-lappen.

Kommer det noen bra nyheter deretter, f.eks. tegn på at salget løsner så blir det oppover derfra.

4 Likes

Vi kan få en rimelig bra pekepinn om hvor fort man klarer å få det i markedet i Kina. Fremdeles en hel måned igjen av Q1 2026. Hvis man får melding om at første pasient i løpet av denne måneden skal vi være rimelig fornøyde.

Men uansett vil milepælen være en fin overgang inn i Q2 hvor man da vil ha hatt Cevira i markedet i opp til 4 mnd.

I tillegg ligger skopgodkjenningen til Wolf å lusker i bakgrunnen.

Skal bli artig å oppdatere Excel arket de neste kvartalene.

7 Likes

Hvis du zoomer ut og ikke ser spesifikt på den eksakte kronen, så har du to supply/demand zones på de nivåene ja:

Det vil være veldig lett å tenke seg at det grønne rektangelet nå tar over stafettpinnen fra det røde

3 Likes

Tror at å kjøpe på 73 kroner nå er som å kjøpe på 51 kroner for 1 uke siden.
Men selvsagt det samme som å kjøpe for 51 kroner for 1 måned siden, og for 1 og to år siden, og det er jo derfor man sikkert kan få den billigere nå, fordi EMA kommer om 12-15 måneder, og også andre triggere kan drøye.

Føles likevel som et veldig trygt og behagelig kjøp, for det er jo potensielt veldig mye bra som kan skje fremover, med en attraktiv sannsynlighet.

I en urolig verden er det ikke dumt med bunnfiske og lav puls.

2 Likes

Vant til at det tar tid. Og forsinkelser. Men det ble nevnt en behandlingstid på søknad på opp til 210 dager.

I så tilfelle kan det bli tidlig julegave, men mer nærliggende er kanskje at vi bikker inn i neste år ?

1 Like

Handelen ser ut til å stabilisere seg på 73. Som vel må være i nærheten av dagens snitt. VWAP Er nå 73,25 - så trader litt under fortsatt. Det lå bud på 82 når aksjen var pauset.

Håper fortsatt ett rush inn mot stenging…

2 Likes

Synd at det er så få som kan sende signal til markedet via innsidekjøp. Hele administrasjonen har sekken full av opsjoner.
Tilbakekjøp hadde også vært bra på nåværende tidspunkt.
Det var om styret hadde noe løs kapital i lomma…
Ellers er Photocure preget av å ha “a ghost in the machine” som har ett grep om aksjekursen.
Det var underlig i går når jeg skulle kjøpe meg inn igjen. Algoritmene jobbet på hel spreng så til say. Fikk aksjene forholdsvis lett og “billig”.
Det skal sies at jeg har ikke tradet på 2 år da, når jeg solgte Photocure på news på fredag og kjøpte umiddelbart Circio og så solgte igjen i går for å kjøpe tilbake igjen Photocure.
Kjempeflaks. Det hadde vært typisk meg å være utenfor når endelig Cevira godkjenningen kom etter å ha vært bundet til masten i 2 år.

2 Likes

Circio har gått mer, 15% i dag uten noen spesifikk nyhet så vidt jeg vet, bare nevner det :stuck_out_tongue:

4 Likes

Knapt nok omsatt mer aksjer enn på Q3 release i Oktober. Tenker det sier sitt ang hva kursen står i nå.
Jeg er helt overbevist om kursen man ser nå ikke reflekterer faktisk Cevira innregning, men heller markedet generelt med krigen.

2 Likes

Vurderte å være i Circio, men var usikker p.g.a. lite kjennskap til aksjen. Photocure kjenner jeg ut og inn føler jeg, etter å ha lidd med denne i snart 7 år.
Gir meg ikke ennå…

4 Likes

Du var noen timer unna av å havne utenfor på godkjenning. Gambling er helt innafor på børs, men refleksjonen her er kanskje at det er 100 % umulig å time ting perfekt og det er snakk om ren skjær flaks å veksle posisjoner/hele beholdningen (!) på den måten.

CRNA har gått 150++ prosent på noen uker, og nedsiden der er heftig om det for eksempel kommer inn noe shortpakk fra Sverige som skal leke seg. Da kunne du blitt med 30-50 % ned intradag med all børskapitalen din.

3 Likes

Fikk de siste 7.500 aksjene i auksjonen. Bøy 64.50 og fikk de for 64.10. (Det sørget the ghost in the machine for.)

1 Like

Har noen link til de kinesiske sitene igjen?

Mye høyere risk i circio, de har vel gått endel nå pga gode resultater i mus. Potensialet som i mye tidlig bio er jo stort, men PHO føles som et bra sted å være nå for min del.

3 Likes

God stemning der, med visse unntak.

3 Likes

https://www.nmpa.gov.cn/zwfw/zwfwpjfbzs/pjfbzsyp/index.html

Dokumentet 3.mars 2026, nummer to fra toppen.

2 Likes