Haha ja det fremgår jo ganske klart at han leser her inne. Er vel dødlig fornærmet over alt som sies om “analysene” hans her inne 
Tingeling har rett ser det ut som. Rene geniet.
Stærkt manipulerende i min verden nu det anden gang han laver det nummer og smadrer en opgang 
Blir Cevira godkjent for Europa i løpet av året, blir vel pho nedgradert til femtilappen.
Har noen et begrep om hvor lang tid det kan gå før første royalty er generert (ikke nødvendigvis utbetalt)? Bør jo kunne gå kjapt hvis Asieris er klare.
Så snart det blir brukt.
Det er så fort første pasient er behandlet på et sykehus det, det kan være i morgen.
Fra utsiden ser det ut som om man har trøstet seg selv med at selv om kursen de siste årene har falt fra 150 kroner til 50 - 60 kroner, skal godkjenningen snu opp ned på alt. Man forventer at noe som utgjør 5 kroner pr aksje skal gjenspeiles med 70 kroner oppgang i aksjen…
På mange fagspråk kalles det en “blindsone”. Man opererer med en holdning / argument for seg selv som ikke er linket til virkeligheten, men man ser det ikke selv.
Dog tror jeg mange ser den, men de prøver seg på en bigger fool theory og håper at bare man roper høyt nok om hvor mye denne godkjennelsen skal bety vil alle andre omfavne det og kaste seg på. Dette er dessverre ikke real-life; forvalterne, analytikerne og Spetalen (siden noen ropte på de) bruker Excel-arkene sine og da roper ikke dette caset kjøp.
Storyen er fortsatt den samme,men nå er sell-triggeren allerede ute og de som ikke solgte på den hypen i går må forholde seg til at nå er det løpende resultater på +/- 5 MNOK i kvartalet som er grunnen til å eie aksjen. Den grunnen er ikke spesielt spennende for en investor som kan velge mellom 300 andre selskaper på samme børs hvor veldig mange har en mye bedre risk / reward.
Støtter denne helhjertet.
Len dere godt tilbake i stolen med viten om at nå kommer det ikke noen random cevira non-approval ramlende inn fra siden og se på at dette grønne rektangelet jeg tegnet opp i går spiller seg ut slik at det røde rektangelet snart kan fjernes helt
Er det noen av kinakyndige her som vet om resepter/forbruk rapporteres offentlig? Tilsvarende slankepilletall i USA.
Aksjemarkedet priser ikke inn 5kr aksjen i milepælsutbetalinger, det priser inn forventning fremover. Circio og Thor har eksempelvis ingen løpende kontantstrøm så åpenbart forventer man noe penger inn fremover i tid. Det samme skal skje med Cevira, ingen (utenom ABG) som tror at produktet bare skal legges vekk.
Helt ellevilt… Ultimovacs var hype. Pcib var hype. Bergenbio var hype.
Photocure er da for svarte ikke blitt hypet?? Selvfølgelig er det enkelte som spår aksjen til himmelen, men jeg føler det er blitt gjort en unormalt god jobb (til biotek å være) med å realitetsorientere folk på dette forumet.
Om tingeling tilfeldigvis leser dette kan han godt slide inn i DMen min og forklare meg hvordan PHO er ’’hypet’’ når de er priset helt på linje med peers på både P/S og P/EBITDA, ref Norne. Dette til tross for en business-case som er skikkelig på bedringens vei (Flex, Fortec, Cevira).
Greit nok at marginene kunne vært bedre, men give me a f*cking break.
Hele summen lærlingen kom med som verdi på Cevira er ca milepæl for godkjenning i Kina + søknad accept + godkjenning i Europa.
Someone make it make sence, for det regnestykket går ikke opp for meg.
Ser ikke bort fra at du har rett, dette er Oslo Børs og enhver for gjøre som de vil for min del. Jeg kommer ikke til å selge en eneste aksje, skal heller riste sparebøssen og kjøpe mer dersom vi når de verdiene. Så får vi se hvordan dette spiller seg ut framover i tid, lykke til!
4Q25 Review: Bullish outlook sustained after spot-on ’25 earnings and positive Asieris news flow
Publisert 03.03.2026
Our positive view is further supported by recent Asieris news flow, including the EMA’s acceptance of the MAA for APL-1702 (CEVIRA®) and NMPA approval for commercial launch in China.**
Kursmål 90kr
—————
Asieris som sitter tett på pasienter og myndigheters behov prises 5 ganger mcap og høster solid interesse i Asia, se 20% oppgang (maks mulig oppgang på en dag på børsen der).
Asieris uttaler at sine viktigst produkter er Hexvix og Cevira
Asieris har en del mer enn bare Cevira og cysview da
Nogen gange skal man vist bare logge af internettet og tage ind og straffe nogle håndvægte i dingelings navn.
Det vil jeg ihvertfald gøre og det bliver tungt i dag!!
Har du lest denne tråden på Tekinvestor det siste året ? 
For min egen del må selskapet klare å tjene penger før jeg tror man kan forvente en større markedsverdi på selskapet. De er faktisk priset til nesten 2 milliarder…
Jeg synes det blir litt for enkelt å karikere dette som at “folk forventer 70 kroner oppgang for noe som er verdt 5 kroner”. For det første. De fleste analytikere har allerede lagt inn milepælen i modellene sine med høy sannsynlighet. Så ja selve utbetalingen alene forsvarer ikke et kurshopp på 70 kroner og det er det vel knapt noen seriøse som har ment heller. Det som diskuteres nå er ikke selve 5 kroningen. Det er hva som skjer med diskonteringen og kommersiell sannsynlighet når regulatorisk risiko faktisk er fjernet. Det er to forskjellige ting. For det andre det å redusere caset til “løpende +/- 5 MNOK i kvartalet” blir også snevert. Selskapet har en etablert, marginsterk kjerneforretning som vokser og nå i tillegg en royaltystrøm med potensielt betydelig skalerbarhet. Det er nettopp kombinasjonen av defensiv base og asymmetrisk opsjon som har vært investeringsrasjonalet for mange. At aksjen er ned noen % i dag etter godkjenning beviser egentlig lite. Markedet priser forventninger løpende. Når en binær trigger er ute roer ofte kursen seg og det er ganske klassisk “sell the news”. Det betyr ikke at fundamentet er svekket. Og så dette med “blindsone” og “bigger fool” så kan man være uenig i estimater, penetrasjon og uptake og det er helt fair, men å insinuere at hele caset baserer seg på håp om at andre skal være dummere blir litt billig for meg. Det som faktisk gjenstår nå er det mest krevende. Kommersiell gjennomføring. Der vil tallene etter hvert avgjøre. Ikke foruminnlegg så fur mich handler det ikke om å rope høyest. Det handler om hvor stor man mener royaltystrømmen realistisk kan bli og hvordan det skal prises opp mot dagens markedsverdi.