Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

Det er ikke «moderat» Ä analysere seg frem til at sitt peak-salg i 2030 (cirka 11.000 behandlinger) vil utgjÞre knappe halparten av milepÊlen de betalte til PHO i dag for godkjenning i Kina alene (og fÞr stÞrre sÄdanne for EU/USA).

Det er, uten Ä si det rett ut, det samme som Ä si at Asieris begÄr en global og komplett milliardfiasko. Og at Cevira er et rent tulleprodukt.

Fair enough at han og hans eventuelle KOL-kamerater her pÄ berget mener dét, men da hadde det mest «seriÞse» vÊrt Ä sette null pÄ alt og si at Photocure er direkte eksponert mot risikoen som er Asieris som vil oppleve full krasj med tulleproduktet og som kan hende ikke har rÄd til Ä oppfylle sine lisensforpliktelser og/eller gjÞr hva enn som er nÞdvendig for Ä rÞmme avtalen.

8 Likes

Jeg nevnte kun dette andre selskapet i to innlegg. Kun ment som en sammenligning for Ä fÄ bedre forstÄelse for hvorfor potensialer vurderes sÄ ulikt.
Kan bare beklage om det irriterte deg.

Det tallet der (11.000) gjelder vel bare et risket antall for en sub gruppe. Ca 50.000 totalt risket i nyeste analysen
700.000 antall som fÄr det pÄvist totalt
Ca 60% er sin 2
Hvis 10% av alle med sin 2 (alle aldersgrupper) blir behandlet med Cevira i Äret gir da ca antallet
Det er vel analysen, nisjeprodukt for utvalgte pasienter

Det er ingen tvil om at dersom Aseris hadde ment det samme som Georg ift salg av Cevira, hadde de aldri pÄtatt seg kostnaden/risikoen med Fase3 studiet og inngÄtt avtale om sÄ hÞye milepÊlsutbetalinger til PHO fÞr produket er i markedet. Siden Aseris ogsÄ nylig sendte sÞknad til Europa, der der ogsÄ utlÞser milepÊlsutbetalinger i 100 millioners klassen til PHO - og en bruker ressurser og penger pÄ Ä finne partner i USA - er det ingenting de siste Ärene siden Aseris inngikk avtalen med PHO som tilsier at en har mistet troen pÄ Cevira (snarere tvert imot).

SÄ fÄr en selv finne ut hvem en tror mest pÄ - men nÄr denne analysen kom dagen etter godkjenningen, har det hatt en negativ effekt pÄ kursutviklingen. Men det Ä si at denne analytikeren har rett (og truffet pÄ sin analyse), er helt feil - siden vi ennÄ ikke vet noe mer om salgsprognosene mv.

7 Likes

Hvor smart er det Ä sitte Är etter Är Ä vente pÄ gjennombrudd for biotek-selskaper?
PHO mÄ stige til 250 bare for Ä ta igjen OSEBX-indeksen siste 5 Är. Sannsynlig?
For de som satser nĂ„ kan derimot en dobbling til 130 vĂŠre bĂ„de nĂŠrt i tid og kanskje ganske sannsynlig? Å gĂ„ tidlig inn i selskaper har vĂŠrt en dĂ„rlig erfaring for meg, selvom man ikke akkurat kan si at det var tidlig i Photocures tilfelle. Selskapet ble etablert i 1993.

5 Likes

ImĂžteser din kommentar her @h3nk1

Det er jo lov Ä selge nÄr oppgang uteblir, for Ä satse pengene pÄ en annen hest.

Er jo euforien her inne som har fÄtt folk til Ä tviholde pÄ aksjene, i frykt for at spÄdommene til Raki og Merlin plutselig skulle vise seg reelle, for de har vel forespeilet kurser pÄ min 150, Ä sÄ hÞyt som 600 kr pr aksje, lett! Om jeg ikke husker feil.

Den jeg sÄ, sikkert ikke den siste, opererte med 11,x tusen behandlinger og ~60 mnok i inntekter til Asieris i 2030 / peak. Ser gjerne pÄ en nyere dersom det er substansielle endringer.

Ja der har du denne trÄden i et nÞtteskall de siste 3+ Ärene. Eller ikke.

Det jeg skrev er fra siste analyse
Kommentarer ? Det du legger ut @h3nk1 er feilaktig info
Han har aldri hatt 11.000 som totalt peak sales i 2030

Mtp forventninger til Cevira. Ja absolutt!

Kan du heller dele den? Hvordan skal jeg kommentere uten Ä se den / modelleringen? 50k er Äpenbart noe helt annet enn 11k, hva vil du at jeg skal si? Hva utgjÞr det av inntekter? Den jeg sÄ var fra da de skiftet analytiker, om jeg husker rett - sÄ si sent 24/tidlig 25.

hahahahaha

Problemet er at du deler tall som ikke stemmer med virkeligheten
Han har ikke 11.000 som peak sales i 2030
Han har det jeg skrev
Hvorfor legger du ut usannheter her ?

jentesur incel?

Om det er helt feil sÄ er det flott at du retter opp. Men hvorfor kan ikke du da heller dele oppdatert modell?

Leste du ikke jeg skrev. Det er de viktigste tallene. Har ikke lov til Ä dele hele. @h3nk1 du mÄ vÊre forsiktig med Ä kaste ut sÄpass viktige tall fÞr du vet om det stemmer eller ikke

OK. Men da kan jeg heller ikke kommentere. Jeg referer til en modellering som tilsa ~11,6k behandlinger og 50-60mnok i peak-salg i 2030.

Men du kan ikke en gang si hva estimert peak er nÄ? Det essensielle i ABG-analysen er og forblir at de har liten/ingen tro pÄ legemiddelet. Noe som er helt i orden. Om estimatet er substansielt oppdatert, sÄ fÄ gjerne det frem.

Hallo

Det tallet der (11.000) gjelder vel bare et risket antall for en sub gruppe. Ca 50.000 totalt risket i nyeste analysen
700.000 antall som fÄr det pÄvist totalt
Ca 60% er sin 2
Hvis 10% av alle med sin 2 (alle aldersgrupper) blir behandlet med Cevira i Äret gir da ca antallet
Det er vel analysen, nisjeprodukt for utvalgte pasienter

Ja vel, og HVA betyr det i kroner og Þre? Om jeg har misrepresentert noe og/eller brukt (for eksempelets skyld) fullstendig utdaterte estimater som siden er endret, sÄ har jeg ingen problemer med Ä beklage det og Þnske fasit velkommen.

Edit:

Mislykket hoderegning pÄ farten.

1 Like

Inntekter til pho pÄ ca 40-60 mill i Äret ved peak sales pÄ ca 50.000 stemmer