Det er jo ikke verst, jeg har henvist til en modellering som tilsa at Asieris fikk dette i inntekter ved peak. SÄ enten er regnestykket endret noe voldsomt, eller sÄ har jeg begÄtt pÄ et tidligere tidspunkt da tallene i analysen ble diskutere pÄ chat, en eller annen grov kortslutning jeg dessverre ikke fÄr gravd i akkurat nÄ. Med forbehold mÄ det da bare beklages.
312 mill ca til Asieris i Äret netto
Da begynner man Ä kunne kalle det et «moderat-minus» anslag og ikke total fiasko, ja. Si at et slikt nÞkternt scenario spiller seg ut, sÄ vil «bare» 30+ rett pÄ bunnlinjen utgjÞre en ikke ubetydelig Þkning i verdsettelsen.
PÄ én mÄte blir det da nesten enda rarere i mine Þyne Ä gÄ ut i media for Ä kalle det «hype» ved bevegelser pÄ knappe 10-20 prosent, om det ligger slike inntekter i modellert pipe.
Med disse tallene kan vi nok ikke forvente noe dobling i kurs akkurat
Det er fremdeles nedklassifisering og Ăžkt cysview bruk som er stĂžrste oppside mulighet slik jeg ser det
Hvis 50.000 i peak sales i Äret viser seg Ä stemme sÄ satt vi altsÄ og ventet pÄ en binÊr «giga» event som gir 50 mill i Äret, i 2030
@h3nk1 Ang fadese, Asieris vil gÄ i pluss med dette i Kina og kan ogsÄ fÄ brandet dette inn mot evt nye markeder (bra for pho ogsÄ )
Tenker hold analysen til Georg er god jeg
Tror det er lurt Ă„ ta litt lĂŠring av dette. Disse analysene burde man hatt tid til Ă„ fĂ„ frem i venteperioden. I stedet nok en gang mistet folk totalt bakkekontakten og det var ikke mĂ„te pĂ„ hvor sinnsykt det ville bli med positivt svar fra Kina. Noen uker etterpĂ„ er kursen 65 og etter Ă„ ha nedsablet analysen som egentlig ingen har satt seg inn i finner man ut at den kanskje ikke var sĂ„ dum allikevel. TI altsĂ„âŠ!
Skal innrÞmme at jeg ogsÄ ble altfor euforisk og sa flere ganger at jeg var inne pga Cevira, uten egentlig Ä ha satt meg inn i tallene. Bra med oppdateringen fra Georg i ABG sÄ kan vi alle bli litt klokere.
Du skriver nÄ som om Georg sin analyse er blitt fasit?
Selv med de justeringer i analysen som du har fÄtt frem her, sÄ er det fortsatt et enormt sprik mellom denne analysen og forventningene som Asieris mener det er grunnlag for.
Og da kommer vi igjen tilbake til kjernen her:
Skal man tro mest pÄ meningen til en tilfeldig Norsk analytiker om potensialet for Cevira i det Kinesiske marked, eller skal man tro mest pÄ Asieris som garantert har gjort sonderinger i den aktuelle bransje i sitt eget land?
Hvilke forventninger er det Asieris mener det er grunnlag for ? NÄr du tar hÞyde for at 700.000 er alle aldersgrupper synes jeg rundt 50.000 Cevira behandlinger virker Ä vÊre et fornuftig anslag. Det ligger mye faglig analyse bak det anslaget , men det kan selvfÞlgelig bli mer ogsÄ. Men jeg tror pt sÄ er det en fornuftig analyse
Glem Georg og analysene hans, alt er bare Bingo!
Mye faglig analyse? Kan du dokumentere denne faglige analysen?
Aksjekursen gÄr stort sett pÄ psykologi og algoritmer. Ikke pÄ et reelt verdigrunnlag. GÞyere fÞr nÄr man kunne se hvilke meglerhus som kjÞpte/solgte, og uten disse bÞrs robotene. NÄ er det mer lotto uten substans. Kommer jeg ut pÄ Briarwood sitt gjennomsnitt kurs +20% blir jeg fornÞyd. Tror Briarwood vil ihvertfall ikke gÄ pÄ et tap her, men de sliter nok med tÄlmodigheten nÄ.
Har noen kinesiske analytikere ytret seg om potensialet for Asieris og Cevira?
Grei hold case med begrenset nedside. SpÞrs hvor lenge indeks f.eks. gÄr mye bedre, men ikke lett Ä time evt inngang , hvis det blir mye mer salg i Kina enn i anslagene, men det er lenge til evt
Og evt nedklassifering i usa
Klarer ikke ikke ha litt pho og sÄnn tror jeg mange har det
Q1 blir sikker bra
Jeg har ikke sett de underliggende tallene ABG legger til grunn for sin analyse/kursmÄl - men det vi vet er at ABG har i sin nyeste analyse, etter Cevira ble godkjent, uttrykt at i kursmÄlet pÄ kr 72 utgjÞr Cevira en verdi pÄ kr 14 pr aksje (dvs. mCAP pÄ ca kr 380 mill - da er engangsutbetalingen pÄ 110 mill inkludert i denne verdien).
Hvis det stemmer at ABG mener at peak sale gir PHO royalty pÄ ca. 50 mill i Äret, vil en PE pÄ 15 (som ikke er mye innen helsesektoren) tilsi en mCAP for Cevira pÄ 860 mill (inkludert engangsutbetalingen pÄ 110 mill). En PE pÄ 20 tilsier mCAP pÄ over 1 mrd for Cevira.
NÄr det er sagt, er jeg overbevist om at Aseris aldri ville inngÄtt en avtale med PHO pÄ disse betingelsene, dersom en forventet peak sale pÄ kun 50 000 enheter pr Är. Med alle kostnader + royalty til PHO, milepÊler som en har betalt lÞpende, tar det tid fÞr Aseris ville generere overskudd - og det totale potensialet er ikke veldig hÞyt tatt i betraktning risiko/kostnader mv.
La oss se pÄ det Aseris selv har skrevet om potensialet i pressemeldingen 3. mars:
- 700 000 kvinner diagnostiseres Ärlig med HSIL (CIN2/3) kun i Kina.
- Ca. 60 % av disse er CIN2 (CeviraâmĂ„lgruppen)
Aseris fremhever ogsÄ at screening og diagnostikk forventes Ä Þke betraktelig fremover - og at Cevira skal dekke et unmet clinical need, hvorfra fÞlgende sitteres fra pressemeldingen:
"âŠAs the worldâs first non-surgical, non-invasive therapy for patients with cervical intraepithelial neoplasia grade 2 (CIN2)1, CEVIRAÂź is expected to fill a critical clinical gap in this therapeutic area and redefine a massive, previously underserved market for non-invasive cervical disease treatment.
Cervical cancer remains a major global health threat to women. According to market research released in 2023, more than 700,000 patients in China were diagnosed, based on histopathological confirmation, with cervical high-grade squamous intraepithelial lesion, of whom approximately 60% were classified as CIN2. Over the next decade, disease prevalence, screening rates and confirmed diagnoses are expected to rise2-3, indicating substantial unmet clinical need. In recent years, global clinical guidelines have increasingly moved away from a proactive reliance on surgical intervention towards a more personalized, conservative paradigm centered on active surveillance and management."
En skal selvfÞlgelig ikke stole blindt pÄ det selskapet skriver - men dette underbygger i alle fall etter mitt syn at Aseris har et helt annet syn enn ABG nÄr det gjelder potensialet og forventet peak sale - samtidig mÄ en ikke glemme at en peak sale pÄ 50 000 enheter gir en betraktelig hÞyere mCAP for Cevira isolert enn de 14 kronene ABG mener Cevira er verdt pr aksje. SÄ mÄ en heller ikke glemme at Europa (sÞknad ligger allerede inne til behandling) gir nye milepÊlsutbetalinger og ytterligere royalty. Mulighetene for partneravtale (USA) bÞr ogsÄ vÊre innen rekkevidde.
Ser at det plutselig ble opprettet en Photocure InsidertrÄd.
Jeg lurer pÄ hvorfor siden sÄ Ä si alle andre selskapstrÄder er Äpne for lesing og kommentarer ogsÄ for allmuen.
Den er gammel, og flere selskaper har en slik trÄd 
Sikkert for Ă„ snakke om den spennende tradingen sin mellom 65,5-67 
Mulig den er gammel, men det ble da skrivet innlegg der for mindre enn en time siden. Her pÄ den Äpne Photocure trÄden var det null nye innlegg nÄr jeg logget pÄ. Normalt er det en drÞss av nye innlegg, i gÄr var det f.eks. 41 nye nÄr jeg gjorde mitt fÞrste besÞk for dagen.
Jeg finner for Þvrig ingen andre lukkete selskapstrÄder med mindre jeg scroller mange dager eller uker tilbake i tid.
Jepp, eller kanskje for Ă„ publisere siste nytt fra teblad og kaffegrut fronten 
Eller for Ă„ kunne diskutere aksjen uten drĂžssevis av innlegg om andre aksjer, personlige disposisjoner, super-haussing, slakt av teknisk analyse eller innlegg 600 om en omstridt analyseâŠ
Hva forventer folk Ä fÄ servert fÞr 07 mai 2026?
Noen short term triggere?