Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Altså du har noen gode poenger, men opplever du drar det for langt når du begynner med pole position og “winner takes all”. Pho er ikke i noen pole position på KI. De bygger på toppen av Hexvix/Cysview og de har landet avtalen i Kina. Det gjør at de har et konkret kommersielt fotfeste og royaltystrøm, men det er fortsatt et lite stykke igjen før man kan snakke om global dominans. At KI på blålys gir bedre signal enn hvitt lys gir mening. Det er egentlig ganske åpenbart når man ser hvordan fluorescensen fungerer så der er jeg enes med deg, men derfra til å si at døren lukkes for andre og at dette blir winner takes all opplever jeg er å dra det altfor langt. Får de det til og får det godkjent så kommer det flere etter. Markedet og regulatorer er ikke så enkelt. Det som faktisk betyr noe er ikke hvem som er først, men om det faktisk forbedrer behandlingen, blir tatt i bruk og om noen er villige til å betale for det. Kina dealen viser at det kan bli penger i systemet, men den globale skalaen og KI integrasjonen må fortsatt bevise seg. Retningen er god, men dette er fortsatt potensial. Ikke en ferdig edge.

Jeg skjønte det, og derfor svarte jeg at det kan være grunner til å anta at det mer dataintensive (les: mer data å benytte seg av) alternativet (BLC) er det som kan hente mest ut av KI. Fordelen øker med moderne HD-utstyr, men man kan så klart spekulere i om WLC kan mer eller mindre ha nytte av KI. Hvem vet.

2 Likes

Jeg kan opplyse om at top 10 har netto økt med 69.000 aksjer sist uke.

11 Likes

Hvilken teknikk er det du snakker om?

Og hvem er det forresten som sier at bunnen er på 58, tebladene eller kaffegruten :sweat_smile:

Jeg tenker på hvordan denne oppfører seg teknisk, med påfallende lange, rette, trendlinjer, og definerte tekniske nivåer.
Nå er det ikke sikkert at vi skal til 58 igjen, men ryker støtten på hyllen der vi nå ligger så er 58 neste nivå. Det er også interessant å merke seg hvor raskt kursen smetter ned og opp mellom de to nederste blå linjene i chartet.

image

2 Likes

Forskjellen på denne nedturen og forrige er at nå er usikkerheten borte når det gjelder Cevira. Så jeg tenker at det snart er på tide å snu oppover igjen. I og med at også de store i top 10 har netto kjøpt 69.000 aksjer siste uken.

2 Likes

Kan du lime inn oversikten på at de har økt med 69 000 den siste uken? Sikker på at det ikke bare er tilbakelevering av utlånte shortaksjer?

Ja, det er noen nye fundamentale premisser. Det jeg uttalte meg om var det rent tekniske, som jo demonstrerer den overraskende lave selvsikkerheten til investorene/traderne etter Cevira-meldingen…
(Nå tror vel noen at jeg har solgt og argumenterer for en ny, lav, inngang. Er enig i at det i utgangspunktet er en sannsynlig antakelse, uten at man kan være sikker :parachute: :fire_engine:)

Jeg vet ikke hvordan jeg limer. Det er på Norne jeg kan se bevegelser siste døgn, uke, måned osv. Skal prøve å få til noe…

Blir spennende å se videre fremover hvordan dette utvikler seg. Foreløpig så går det litt slik jeg fryktet i høst. Man kan selvfølgelig argumentere for at krig i midtøsten ikke akkurat drar kursen opp i selskapet.

Ifjor kom info om tilbakekjøp av aksjer 19 mars. Man kan jo lure på om det kommer noe liknende i år snart.

6 Likes

Er fullmakten om tilbakekjøp ennå gyldig? Tror det må opp igjen i generalforsamling.?

…og måten det ble gjennomført på gjør at jeg har lite tillit til ledelsens omtanke for oss aksjonærer. Det å kjøpe relativt gigantiske blokker aksjer over veldig kort tid i en aksje med lav omsetning…

Det er noe tungt over Photocure, og jeg vet dette er mer følelser/narrativ enn objektive fakta, men; det skal litt til å få aksjonærer til å tro på at Photocure kan bli «The bladder cancer company» og å hive seg rundt for å skaffe seg en edge f eks ifbm AI.

Hvor mye hadde det kostet å ansette en IR som kommuniserte litt annerledes/mer med markedet? Det kan godt hende at all info finnes i kvartalsrapporter etc, men med så langt mellom høydepunktene og så mange løse tråder som det er, hadde jeg i alle fall satt pris på et nyhetsbrev en gang i blant. Gi litt info om hva de konkret gjør opp mot reklassifisering, synliggjøre hvordan salgsavdelingen jobber, oppdatere på scope-jungelen etc.

De har sikkert alt på det rene når det gjelder å gi nødvendig info til markedet, men det kunne vært gjort på mer aksjonærvennlige måter syns jeg.

13 Likes

Da var det ned ytterligere 2,49% og vi er nå lavere enn før Cevira godkjenningen.

Ørlite surt på børs om dagen også.

Kan AI vennligst fortelle oss hvor mange år det vil ta før programvaren er ferdigutviklet, godkjennelser er på plass og bruken er kommet opp på et nivå som genererer inntekter verdt å snakke om?

Og ikke minst ville det jo vært interessant vite hvor mye kalaset kommer å koste :thinking:

Ser ikke ut å plage Circio-spillerne i særlig grad :joy:

Og ikke OSEBX heller, som er 29% foran oss siden nyttår :wink:

2 Likes

Ørlite surt å være Photocure aksjonær om dagen også. :expressionless:

1 Like

Dette burde styremedlemmene til Briarwood tatt tak i forlengst!

8 Likes

“Fullmakten gjelder til ordinær generalforsamling i
2026, likevel senest til 30. juni 2026.”

2 Likes