Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Forumregelen som alle forplikter deg til å følge ved å bruke forumet er ganske så klar på dette:

https://tekinvestor.no/faq

Bruk av AI/KI

Vennligst ikke spam trådene med lange utsnitt fra ChatGPT og lignende verktøy. Korte utdrag er greit.

Dette er en regel som direkte kom på plass etter at medlemsmassen klaget på at forumtråder ble spammet ned av lange regler fra chatgpt

4 Likes

Har tatt tid, men omsider noe som ligner en kapitulering i PHO som kan være starten på å sette bunn i timechartet, fremdeles langt ned i dagchartet

Mesteparten av oppturen i Asieris solgt unna:

2 Likes

Ja, vi gappet til 59,8. Nå kan vi skrape ned langs undersiden av 58. Eller skal Trump og teknikken ta oss ned på lavt 50-tall igjen?? Fest for de ultralange som skal sitte her i 10 år til, og truseskvetting for de litt kortere/utålmodige. Trendkanalen din i 1D-chartet ned i avgrunnen kan skremme noen og enhver. Det er ikke lett å gjøre alle til lags.

1 Like

Burde være litt safe haven i disse tider men neida… folk er folk

Ser ut som det er vill cash sikring idag over hele fjøla. Selv selskap som vil tjene grovt fremover på økt oljeaktivitet utenfor midt østen er godt i rødt.

1 Like

Nei da har du misforstått Safe Haven fundamentalt. PHO er et bett på at markedet vil prise inn business som skal skje i fremtiden. Safe haven vil være selskaper som har en stor eksisterende business med store overskudd og utbyttekapasitet som også ikke er veldig offensivt priset.

3 Likes

Spørs hva du sammenlikner med det, men ja upresist av meg.

Snart 400 mill på bok, ingen gjeld, stabil kreft business som ruller og går uansett hva, og enda en pengestrøm på vei uten kostnader.

Mye annet man heller vil kvitte seg med idag.

5 Likes

Trump :heart:

Ser ut som investorene prioriterer å holde på selskaper uten inntekter og penger i banken foran selskaper med inntekter og penger i banken. I hvert fall når det gjelder Photocure.

Hva mener du? Sammenlignet med OSEBX har jo ikke Photocure gjort det så bra i det siste :stuck_out_tongue:

Betydelig mer inntekter og bunnlinje der enn hva photocure kan banke i bordet med :stuck_out_tongue:

Jeg mener kursnedgangen i dag. Den ligger høyt oppe på taperlisten. Når det er kraftig kursfall på en dag, så pleier Photucure å falle mer enn de fleste andre. OSEBX er f.eks ned 1,62% i dag mens PHO er ned 4,15% og var ned over 5% tidligere i dag. Jeg vet ikke hva Beta verdien er for Photocure er, men hadde vært greit å vite.

TACO :yum: :taco:

Undres over entusiasmen for PHO. Har vært eier i over 20 år, men har skjønt at det er ikke her jeg tjener penger. Det er mange andre bransjer hvor tid*verdi gir mye bedre resultat. F.eks i alle fond jeg har hatt, og i mange selskap. For meg virker PHO mer som en religion, enn et børsnotert foretak

Hvorfor har du da valgt å forbli eier i over 20 år?

Bare for artig? Kan jo komme et nytt PCIB ramlende?

I over 20 år? Da har du mer tålmodighet enn meg…
Du har da hatt mange muligheter til å solgt deg ut på sporadiske topper i den tiden?

Du er tydeligvis frelst :angel:

Er vel fort BW som ligger på kjøp, eller det kan man om ikke annet håpe.

Religiøse fantatikere som de er.

Fra spøk til revolver, om alle aksjonærene i PHO hadde gått sammen og startet en religion kunne vi vel fått statsstøtte? For så å kjøpe aksjer for statstøtten :sweat_smile:

Jeg skjønner ikke dette stadige presset nedover på aksjekursen. Skulle tro det var i alles interesse å få verdien på selskapet opp. Til fredag igjen vil jeg legge ut ny info på netto kjøp/salg blant de 10 største aksjonærene for ei uke. Sist uke var det nettokjøp på 69.000 aksjer.