Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Trump hjalp oss en rask tur innom det gode, gamle 50-tallet i dag. Men hvor lenge skulle kjellerfesten vare før han snudde.
Ender vi nå over 1D MA200 (rundt kr 62, blå) i dag??

Oh my sweet summer child.

Har du lest Flash boys?

Briarwood sitter på en strategisk post med over 20% av aksjene og i realiteten kontrollerer alt som skjer i PHO. De har formannen i valgkomiteen som har valgt styreformann og de to andre som sitter i styret. Styret har valgt å fortsette med DS som CEO. Til nå har ikke Briarwood vist kortene sine hva de vil gjøre med PHO. Det vi har sett er at de har ikke bidratt til å få aksjekursen oppover, snarere den andre veien. Da flex falt ut i feb. 23 solgte Briarwood 400 000 aksjer og var med å få kursen ned til 40 eller der omkring. Hva er strategien til Briarwood eller de som står bak posten? Til nå har de bare tapt penger så de må ha en plan så jeg skjønner ikke at de sitter stille og lar kursen gli nedover selv med godkjenning av Cevira. Tror de solgte samme dag som godkjenning eller dagen etter. Mulig det var de SEB kontoene som solgte. Er det noen som ser strategien til Briarwood?

Hvem er det de selger til?

Altså de økte med mer enn FEM prosent av alle aksjene i fjor. Desidert største kjøper de siste årene. De har ikke solgt en eneste aksje siden. Hva tror du det betyr?

Jeg forventer at de vil øker videre. Strategien deres pleier å være å selge selskapene sine til gevinst. PHO er intet unntak, og jeg tror åpenbart de ser etter exit her også til rett tid og pris.

5 Likes

Slik jeg opplever det venter de på et kommersielt gjennombrudd. Det mest sannsynlige i min bok er at de har kjøpt seg tungt inn og sitter stille til veksten materialiserer seg, kostnadene stabiliseres og nye inntektsstrømmer i form av Kina royalties blir synlige. De sitter ikke med 20 % i et selskap i årevis uten en plan. Det finnes ingen profesjonell aktør som gjør det.
At kursen ikke har gått opp ennå betyr ikke at de ikke gjør noe. Det betyr som regel at de venter på at det som faktisk flytter verdi skal materialisere seg i tall. Godkjenning er én ting. Inntekter er noe annet. Og det er først når penger begynner å komme inn at slike eiere virkelig får betalt.
Dette er klassisk private equity hedge fund adferd. De presser ikke nødvendigvis kursen opp kortsiktig, men venter på hendelser og her har det faktisk kommet en sånn hendelse i form av godkjenningen fra Kina, men markedet priser fortsatt ikke fullt før de ser salgstall, royalties og volum.

Tror det er sannsynlig at briarwood sin posisjon er M&A motivert

En aktør bygger ikke over 20 % i et lite selskap uten å tenke strategisk, men det betyr ikke nødvendigvis at de skal kjøpe selskapet selv. Like ofte handler det om å sitte klar når en industriell kjøper dukker opp og med en så stor blokkpost sitter de i praksis med nøkkelen HVIS det en dag kommer et bud.

Enig. Det var det jeg mente.

Hexvix er godkjent til bruk i Kina for lenge siden. Men ikke scope. Man kan lure på hvordan det henger sammen.

Treghet fra RW med å sende inn søknad kanskje? Er to seperate søknader som må inn.
Kan være det er mer omfattende å få gjennom device og for alt jeg vet.

1 Like
27 Likes

Shanghai Pharmaceuticals Holding Co., Ltd. (Shanghai Pharma) is a leading, Shanghai-based comprehensive healthcare company (listed on SHSE and HKEX) covering R&D, manufacturing, distribution, and retail. It is China’s second-largest medical distributor by revenue, with over 90% of its roughly $38B+ annual revenue coming from distribution, alongside a major portfolio of branded medicines.

Ikke småtteri dette her

18 Likes

Tingeling siger det lige meget - det ren spekulation.
Niche produkt.

1 Like

Kommersialiseringen vil nok skuffe…

1 Like

Alt andet vil være et chok ja.

1 Like

The two companies will engage in in-depth strategic cooperation on the import and distribution of Cevira® in China, leveraging their respective strengths to jointly accelerate the commercialization of Cevira® and benefit patients in China at an early date.

Much ado about nothing, China edition :clapper:

6 Likes

Dette må da være en kjempenyhet som Oslo Børs knapt nok reagerer på. Er vanskelig å trykke på kjøpsknappen med alt som er av elendighet og usikkerhet på makroplan, men tok en liten post til i dag av ren stahet.

1 Like

Er nok ihvertfall grunnen til at aksjen tross alt har vært ganske standhaftig i dag

Dette er jo produkter som ikke bør la seg påvirke av nåværende konflikter i verden, så det er rart ingenting skjer, men er det risk off så er det risk off.

2 Likes