Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

Jeg noterer meg bÄde ditt og hÞyesterett sitt syn pÄ saken :slight_smile:

Det investorfientlige her gjelder omtrent det samme som nĂ„r StĂžre GIR skattelettelser. Virkeligheten er at fradrag man normalt har krav pĂ„, blokkeres ved gjennomskjĂŠringen. Investor taper altsĂ„ en rett, selv om lovgiverne kaller dette “skatteposisjoner” som om det var noe investor hadde fĂ„tt!

Blir helt utopisk, men rent teknisk kan man la det lille selskapet kjÞpe det store mot Ä utstede nye aksjer sÄnn at det oppkjÞpte selskapets aksjonÊrer fÄr 99,999 % av aksjene i det fusjonerte selskapet.
Men det enkle er ofte det beste, sÄ fÄr man heller betale litt skatt enn Ä betale advokater og revisorer, og kanskje fÄ skatteregningen likevel :man_shrugging:

1 Like

Det er fort snakk om milliardbelÞp biotekinvestorene ikke fÄr skattefradrag for.

Advokatforeningen skrev at gjennomskjÊringsadgangen rammer viderefÞring av skatteposisjoner som i utgangspunktet er legitime pÄ selskapets hÄnd, som fÞlge av endringer i eierforhold. Typetilfellet er at et skattemessig underskudd til fremfÞring faller bort. Normalt har et slikt underskudd oppstÄtt som fÞlge av feilslÄtte satsninger, og slike satsninger er det all grunn til Ä oppmuntre. At et reelt underskudd reduserer skatteprovenyet, bÞr ikke anses som problematisk alene grunnet endringer i eierforhold

Dette er ikke korrekt. NÄr noe sÄnt skjer sÄ fÄr man fradrag for verdifallet i aksjene. Det blir dobbelt skattefradrag hvis man bÄde skal fÄ fradrag for verditap, samt at man kjÞper underskudd for 1 Þre pÄ kronen.

Kan i ikke oprette en skatte trÄd ???
Da er vi fri for mye krangel pÄ PHO trÄden

Dansken

8 Likes

Vi setter strek for den :wink:

Ber om en tilleggskommentar.

Skatteprovenyet/fradragene vil vÊre tilsvarende for en bedrift i overskuddsposisjon som fÄr et tap.

Tapet vil redusere overskuddet og dermed selskapsskatten

Aksjekursen vil synke. Ved realisering vil eier betale mindre skatt enn uten tapet.

Det er dermed helt sÞkt Ä snakke om doble skattefradrag ved fremfÞrbare underskudd. Skattebetingelsene er derimot da helt tilsvarende som ved ordinÊre, fradragsberettigede tap, og bÞr dermed vÊre lovlig ogsÄ ved all underskuddsfremfÞring.

I gÄr; Clinical 13
Pharmacy 556
Compliance 157

[/quote]

I dag; Clinical 13 men tar med “time out” og double er vi nede pĂ„ 6
Pharmacy 549
Compliance 148

I pharmacy er det ca. 300 som er pauset eller som det stĂ„r “time out”
I Compliance er det ca. 30 pauset

Tidsfordriv, takker aribjo som satte oss pÄ sporet.

7 Likes

Photocure coming events and presentation

Pareto Securities’ Healthcare Conference: September 16, 2025 in Stockholm

2025 Wells Fargo Healthcare Conference: September 3-5, 2025 in Boston

Specialty Networks UroGPO Bladder & Kidney Cancer Academy 2025 Summit October 2025, TBD, USA. https://www.urogpo.us.com/events/

DGU Congress 2025 , 17-20 October 2025, Hamburg, Germany, 77. DGU-Kongress

98° Congresso Nazionale SIU , 6-9 November 2025, Sorrento, Italy, 98° Congresso Nazionale SIU, 6 - 9 novembre 2025, Sorrento, 6 - 9 Novembre 2025 - SIU

Society of Urologic Oncology 2025 Annual Meeting (SUO) December 2 - 5, 2025 in Phoenix, AZ, USA. Upcoming Meetings :: Society of Urologic Oncology

BCAN Bladder Cancer Patient Summit October 3 – 4, 2025 in Cleveland, OH, USA.

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-events-and-presentations

3 Likes

Ikke glem Asieris sin H/Y rapport 29.08 #om1uke.

Her kan det forhÄpentligvis komme noe nyttig info om Cevira og mulig hexvix progress i China.

Kursen har funnet seg godt til rette pÄ dagens nivÄer, nÄ er det virkelig opp til selskapet Ä presentere triggere, som kan lÞfte den videre.

2 Likes

Ser det har forsvunnet litt til siden igÄr:

04.08: Start Round 2:
Clinical 18
Pharmacy 642
Compliance 200

23.08: Uke 3:
Clinical 13 (3 pauset - uendret fra uke 2)
Pharmacy 543 (263 pauset - 4 mindre fra uke 2)
Compliance 148 (31 pauset - uendret fa uke 2)

Det som blir litt spennende Ä se fremover er spesielt Clinical tabben. Den fÞrste aktive sÞker der er plass 4 med start dato 25.06.2025. De tre neste pÄ listen har dato 11.07.2025

Compliance har fĂžrste aktive sĂžker i kĂžen med dato 09.06.2025

Wildcard er Pharmacy som har et litt mer rotete organisert datoer for de fĂžrste aktive.

6 Likes

Fine grejer Aribjo😀

Mener du spurgte lÊngere oppe i trÄden om nogen kunne huske forlÞbet pÄ 1. Behandling.

Har set mine udprint fra NMPA listen igennem som jeg jeg havde printet ud dengang. Det var Haltopen som dengang lagde linket ud. Jeg syntes at der er en interresant observation. :thinking:

Mit sidste udprint som jeg kan finde er dateret til 17. Februar og der havde 1702 status som nummer 10 pĂ„ listenđŸ€”

1. Februar beder NMPA Asireis om yderligere information som jeg husker blev indleveret i maj engang ( kan ikke huske datoen)
    Det interresante her er at det ser ud som der bliver arbejdet med sagen sÄ snart den dukker op pÄ listen ???
    Den nye liste pr. 5. August
    Jeg var egentlig af den overbevisning at der fÞrst blev startet gennemgang nÄr den havde nr. 1 pÄ listen.

Videresending her i 2. forlĂžb kan da komme tidligere end markedet forventer.

spĂŠndende med Pharma og compl. Som du skriver — bliver de hevet frem pĂ„ listen hvis Clinic bliver hurtigt fĂŠrdig. ??

BemĂŠrk at det KUN er mine egne tanker og notater — hĂ„ber nogen pĂ„ Forum har samme eller andre observationer som kan deles med os

God weekend

Dansken

2 Likes

Vel
 Tok en aldri sÄ liten summeringen her.
Jeg har trukket fra alle som er pauset/suspended samt trukket fra alle dobbel og trippel fĂžringer.
Om man tar utganspunkt i pauset/dobbel/trippel var likt som pr idag + - sÄ vil det se slik ut:

04.08:
Clinical - 12
Pharmacy - 322
Compliance - 103

23.08: 3 uker progress:
Clinical 5 ned - 41,67%
Pharma 99 ned - 30,75%
Compliance 52 ned - 50,49%

Om jeg tenker noenlunde edru her sÄ viser jo det her en meget fin fremgang. Siste del av September well within target.
Siden enkelte dobbel og trippel naturlig nok gÄr ut av listen nÄr de blir godkjent sÄ er nok % litt lavere enn hva det viser over her. Nesten ingen endring fra uke 2 til 3 som vist i forige post, sÄ tempo pÄ antall plasser i kÞen vil nok akselerere litt fremover - burde kompansere noenlunde for litt for hÞye % i regnestykket over.

6 Likes

Progress pr dag i snitt hittil, dager gjenstÄende med samme tempo, dato godkjent.

Clinical 2,773% pr dag - GjenstÄende 36 arbeidsdager - 23 Sept
Pharma 2,05% pr dag - GjenstÄende 48 arbeidsdager - 9 Okt
Compliance 3,366% pr dag - GjenstÄende 30 arbeidsdager - 15 Sept

2 Likes

Er det den siste av disse som er avgjÞrende, dvs at det er lite hjelp i om 2 av de blir nr.1 pÄ listen imorgen om siste drÞyer uker og mÄneder?

Usikker hva som skjer nÄr 1 eller 2 av 3 kommer fremst. Om siste da gÄr i vanlig tempo som fÞr eller om den fÄr pri eller ei.
Det er uansett bra progress pÄ alle 3, sÄ 9 Okt er seneste alle er gjennom om samme tempo fortsetter.

Det man ikke vet her og som kan vĂŠre litt skummelt om man trader i aksjen, eller avventer kjĂžp er at vi ikke vet noe som helst om en sĂžknad faktisk fĂžlger kĂžen slavisk, eller om det kan bli plukket ut raskere.
Jeg har ikke fulgt med pÄ akkurat det siden det vil kreve alt for mye tid Ä finne ut av.

5 Likes

Fin utvikling i Asieris i dag, PHO henger etter. Opp til 12,64 eller 3,64%.
Den som ligger nĂ„ pĂ„ 5. plass for godkjenning CXHS2400054 startet “Task start time” 11. juli en god mĂ„ned siden. Compliance nede pĂ„ 90. FĂ„r fĂžlge med nĂ„r den er i mĂ„l.

4 Likes

Asieris har vel Q rapport pÄ Torsdag. Blir spennende Ä hÞre om man fÄr noe Cevira news derfra

2 Likes

Fikk vel litt drahjelp fra index, men det tikker oppover mot forrige high:

1 Like