Enig, det kan/må skje i kombinasjon med strukturelle grep.
Du ser ikke for deg at ledelsen nå velger å kaste kapitalen på nye studier for å jakte flex drømmen? Er jo der de virkelig pengene ligger, og veien dit er gjennom nye studier son inkluderer amerikanske pasienter - enten om det er nedklassifisering eller nåverende klasse III.
Jeg håper BW har pondus og kan “hjelpe” PHO med riktige valg nå. For valg må tas.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Nå er vel milepælen for godkjent cevira 11 mill DOLLAR?
Yes, rettet til 104 mill kr.
Nå er virksomheten til Photocure verdsatt til vel 2 ganger årlig omsetning når en holder cashbeholdningen på 350 mill utenfor og tar hensyn til egne aksjer. Det er ekstremt lav verdsetting for et biotek selskap, men skyldes selvfølgelig de vanvittige høye kostnadene som de er nødt til å gjøre noe med.
Dette kan diskuteres, absolutt. Men du må også ta høyde for at markedet ikke vil prise inn særlig med vekst her lenger. For kjernevirksomheten er det de sedvanlige prosentene som nå gjelder, og det prises ikke med like stor premium. Helt enig angående kostnadene (åpenbart
)
Cevira er selvsagt på toppen av dette.
3 mars leser jeg av graf 603 000 aksjer omsatt og kurs 73,8kr hvor høy var 79kr. Solid stigning på solid volum.
Det var ikke lenge siden. Var vel Cevira gjennombruddet markedsaksept.
At kurs har falt 25kr siden dette er for meg helt hinsides. Ikke kom med urolig marked i 3mnd periode har biotek ved Circo steget 750%
Det forundrer meg igjen denne aggressive selling som ikke har røtter i det fundamentale i selskapet overhode. Det er etter mitt syn short selgere eller noen som vil ha kursen ned koste hva det vil, helt utrolig men slik er det.
Ned 12,75% på en melding som ikke har noe som helst innvirkning på resultatet til PHO dette året eller neste.
60 k i PHO for et år siden = 55 k i dag
60 k i Circio for et år siden = 1.000.000.- i dag
Jesus christ 
Men ja, spent på om det kommer noen tiltak fra selskapet snart, worst case nå er vel at BW kaster inn håndkleet 
Tabellen viser jo ironisk nok det motsatte av det du påstår. Inntekter øker med kun 7,2 millioner fra 2024 —> 2025, mens opex økte med 20 millioner. Selve definisjonen på en ineffektiv salgsmodell.
Du blander ting her. Se pr kundekonto
| År | Antall aktive BLC-kontoer (USA) | Rene S&A-kostnader per konto |
|---|---|---|
| 2023 | 315 kontoer | ~1 150 kNOK |
| 2024 | 350 kontoer | ~1 050 kNOK |
| 2025 | 384 kontoer | ~980 kNOK |
| 1Q 2026E | 395+ kontoer | ~920 kNOK |
Når du sprer en massiv fast salgskostnad på litt flere kontoer, vil selvsagt snittet per konto gå ned. Men det hjelper ingenting på bunnlinjen hvis de nye kontoene knapt genererer penger.
Vi gir oss her.
Ledelsen har fått et stort press på seg nå, og regner med det er flere enn meg som har sendt dem henvendelse. To be continued.
Fristende å sammenligne Circio med Pho, men tror vi skal la den ligge.
Intet vokser i himmelen så heller ikke Circio, det kommer garantert en dag der pendelen snur og mest sannsynlig kraftig. Dette er feil tråd så skal ikke bruke tid på å utbrodere det, men kjekt for de som har har fått en luftetur av den helt sjeldne sorten, håper de realiserer i tide.
Like mye verdt som CRNA!
At største eier skulle finne på å dumpe aksjer på denne nyheten på disse nivåene finner jeg null sannsynlig. Briarwood har vært tålmodige, og etter at Asieres nå har levert og leverer til A+ med Cevira og Hexvix, så ville det være idiotisk å skulle dumpe på disse nivåene fordi nedklassifisering i USA nettopp ble utsatt.
Anser det som mer sannsynlig at Briarwood heller vil kjøpe på disse nivåene, og gjennomføre strukturelle grep for å komme seg ut med et mindre tap. Kanskje kan dette innebære salg av hele eller deler av virksomheten. Men hvem vil kjøpe?
Ut med gammel CEO og CFO for å få inn nye motiverte ledere sammen med ny strategi, bør jo være grep som vurderes på styrerommet nå.
Og pass på så de ikke rekker å finne på noe tull med kontantbeholdningen før de forsvinner ut. Å løpe til Ipsen igjen nå for å overby seg sjøl for å kjøpe tilbake rettighetene til en pris de allerede har slått fast at er for høy, bare for å pynte litt på inntjening i regnskapet, er det siste de må gjøre!
Tilbakekjøp av aksjer håper jeg heller på. Men det blir så klart ikke å skje før etter generalforsamlingen og utdeling av nye opsjonspakker.
Photocure sendte ut en pressemelding om avslaget fra FDA, men jeg finner ikke ut at de har sendt noen børsmelding. Det skyldes vel at det var KS som fikk avslag på sin søknad, men det er vanlig at børsnoterte selskaper sender ut meldinger om hendelser som vil påvirke selskapets drift i vesentlig grad. Kanskje de vurderer det slik at dette ikke vil påvirke selskapets virksomhet, og det er jo korrekt. Det skrev de vel også i pressemeldingen, mens markedet på Oslo Børs mener at dette var forferdelig dårlige nyheter.
Aksjertilbagekjøp vill fremdeles verre greit et begynne no. Men anser dagens fall for enn kjempe overreaktion. Væksten i Photocure kommer fortsatt til at verre der. Der var vel få der så nedklasificering som en betingelse for Photocures vækst.