Særdeles viktig å rekne på bullscenarier i photocure som alltid leverer i øve sjikt. Det senker risikoen for å gå glipp av ultrafortenesta.
Så hvordan får man dette inn til styret / AGM?
Noen som er i kontakt med de eller vil ta kontakt?
Antar dette bør skje relativt raskt iom AGM er om under 1 måned.
Også veldig spent på denne:
D.S. vil helt sikkert kaste alle pengene de har i kassa og får inn framover på større og dyrere salgsapparat, AI-oppkjøp, og nye studier som kan gi flere papers som understøtter at BLC er best. Så lenge Dan innfrir sitt “Company goal” om minst 7% omsetningsvekst for året så gir det 100% uttelling på lønnsbonusen.
Hvor ønsker styret at selskapet skal være om 1-3 år, og skal det fortsatt være med dagens ledelse?
Skal det ikke være noe sterkere styring og tøffere mål som må innfris før bonuser pøses ut?
You may submit a formal proposal ahead of the AGM before the April 6 deadline as long as it meets key criteria as specified under section 8-2 of the public limited liability companies act.
Best,
Priyam Shah
Som flere påpeker så er det ekstrem forskjell på hva norske meglerhus mener om Cevira og hva Asieris mener om potensialet Cevira har. Jeg har vanskelig for å tro at Asieris bommer så vanvittig - så jeg holder på mine aksjer et år eller to. Skulle det ende opp med refusjon så kommer det i alle fall til å bli full fyr i aksjen.
Skal jeg være helt ærlig (og det bør man jo være) - så trodde jeg vi aldri skulle noe særlig under kr 70 når Cevira bli godkjent. Men i aksjemarkedet skal man ikke være sikker på noe som helst…
Alle her inne håper selvsagt på en gigantisk suksess for Cevira. Det er en opsjon som vi alle er tjent med at i størst mulig grad lykkes.
Men du må også huske på at et selskap alltid har en subjektiv vurdering av egne produkter, og informasjonsflyten vil bære preg av det. Asieris har en jobb å gjøre med å selge inn det maksimale potensialet til sine egne investorer og til markedet. Inntil man har harde fakta (les: salgstall) er det en reell sjanse for at analykitere fortsatt vil være tilbakeholdne her. Med det sagt har jo Norne og Handelskbanken i sin tid, lagt Cevira til grunn i sine analyser.
Som en parallell er det jo bare å se til Photocure og deres “corporate speak” den siste tiden, spesielt med nedklassifiseringen. Uten sammenligning for øvrig.
Husker du hva de estimerte Cevira til?
Mener å huske at Handelsbanken hadde kursmål på 125 hvis Cevira ble godkjent. Det er vel 2 eller 3 år siden de kom med det kursmålet. Så i følge dem burde vel kursen ha ligget opp mot det nå!!
Flott at topp 20 kan få tjene pengene sine da.
Hvorfor gjøres det ikke tilbakekjøp?
Selskapet kjøpte 200 tusen aksjer på dette tidspunktet i fjor, på omtrent samme aksjekurser som i dag.
Snakk om stein død aksje og det er absolutt ingenting som tilsier noe action fremover heller.
Mye å gjøre på om dagen, Bingo? 
Det kom inn litt kjøpere nå, det er det som skal til. Jeg er av den oppfatning at det vil komme aksjonærer fra CRNA over etter hvert.
Jeg er spent på å se agendaen på GF den kommer vel snart.
Selv under mine mest negative perioder trodde jeg aldri vi skulle ligge og kave nede på 50-tallet etter Cevira godkjenning.
Men man får vel bare holde ut enda lengre i håp om at Cevira blir en suksess. Det er i hvert fall ingen vits i å sitte med PHO grunnet kjernevirksomheten. Den er og blir et stort gjesp i overskuelig fremtid.
Godkjenning av RW scopen i China vil gi et løft.
Første behandling med Cevira, og første behandling med Hexvix.
Noe som vil indikere at revenue vil begynne å komme fra Kina også.
Ja tror noe av euphoria i CNRA vil begynne i PHO når det kommer.
CRNA MC er 3 milliarder nå.
Hvorfor det? Hvordan mener du at royalties fra Kina til et selskap som allerede er verdt 1,5 milliarder kan sammenlignes med Circio blue sky scenario med plattformene de besitter