Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

:sweat_smile:

Det er bedt om at konkrete saker settes på dagsorden for å stemmes over - for eksempel: tilbakekjøp.

4 Likes

At ledelsen inngikk samarbeid med det som har vist seg å være en utmerket partner i Asieris, som har klart å få markedsgodkjenning for en banebrytende behandling, bør gi arbeidsro selv om kursen ikke har tatt av (ennå).

Kjipt om utolmodighet skaper støy og uro i en fase hvor man er helt avhengig av å la ledelsen få gjøre det de skal, lede.

Jeg blir veldig skuffet om pengene nå skusles bort på tilbakekjøp og/eller utbytte grunnet kortsiktighet. Photocure står foran et veiskille, og jeg tenker man bør la de få fullføre planene sine i ro og mak.
Gi det et par år, er min mening.

Ellers god helg! :blush:

1 Like

Tror ikke noen ber om at man skal tømme kassa. De har derimot ikke vist at de makter å skape meravkastning av perngene de investerer, så det er like greit at aksjonærene får noe penger tilbake.

Tilbakekjøp er heller ikke bortkastet, det er sand i maskineriet for øretrillende algoritmer

8 Likes

Jeg klarte ikke å dy meg nå som jeg så gårdagens lister i PHO:

2 Likes

1 Like

Håper helgen var god!
Ledelsen har ganske god peiling synes jeg.
Håper de får litt arbeidsro nå. :raised_hands:t3:

Edit: De har en klar plan om veien videre, men hausser ikke underveis. Lykkes planene vil det her kaste så jævli av seg. Og når vi ikke vet om planene trenger kapital, så bør vi etter mitt syn ikke diktere hva penga brukes til.

Photocure ASA: Update on Regulatory Classification for OAY Equipment

Blir spennende å se reaksjonen til Georg og Holom på denne meldingen.
Sist gang var det bull case ute, kommer det nå “Bull case” inn igjen?

8 Likes

Er denne meldinga så bra som eg trur den er?

6 Likes

Førsteinntrykket er meget positivt :smiley: FDA ønsker tilsynelatende class II, men da på sine egne byråkratiske premisser.

8 Likes

Blir spennende å se reaksjonen i markedet også :slight_smile:

1 Like

Den falt med nesten 10 NOK da den motsatte meldingen kom, så 10 opp i dag?

1 Like

Kommer aldri til å skje :joy: men dette er jo svært hyggelige nyheter som viser at meldingen sist på ingen måte er en lukket dør.

1 Like

Glad jeg la aksjene i “vente skuffen” :smiley:

1 Like

Bra dette forumet ikke rakk å legge ned salgsavdelingen i statene :joy:

5 Likes

Overraskende vending! Hadde aldri trodd at trauste trege FDA skulle være proaktiv på denne måten! :boom:

2 Likes

Ser at den SEB kontoen som var over 800 000 aksjer er nå nede i 83000 etter nye salg av 12500 ved oppdatering i dag.

Spurte ChatGPT om hva meldingen betyr, og det er det folk tror, kanskje mest interessant hva som er sannsynlige tidslinjer for eventuell godkjenning og da er det visstnok tidligst 6-12 månder, og sannsynligvis 1-2 år.

3 Likes

FDA har nå vært gjennom en betydelig prosess med denne nedklassifiseringen til KS, slik at alle synspunkter må ha kommet frem i denne prosessen. Skulle bety kortere behandlings tid?

1 Like

Da kan utstyrsleverandører eventuelt sende inn 510(k) andre halvår 2027?

Synes strategisk review og salg fremdeles fremstår som lukrativt, bare med høyere premium nå selvfølgelig.

3 Likes

Ja veldig, har ikke hørt om at de gjør sånt på eget initiativ, hvor vanlig er det at de gjør det?!

1 Like