Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Hvor mange aksjer har den store stygge ulven igjen å selge myk?

Men siden B sitter på, er d rundt 20% av aksjene, så kan jo de alene blokkere et salg.

IMG_9828

IMG_9827

1 Like

Det jeg mente med den store stygge ulven er at de kaster ut aksjer ved oppgang som eksempel 1. aug. kastet de ut 124 000 aksjer og var den største bidrags yter til nedgangen som startet 31. juli. Siden kjøper de seg forsiktig opp igjen, men de siste dagene har de vært på selgeren igjen. De har ca 500 000 aksjer og varierer der omkring.
Vi trenger nye og gamle aksjonærer som akkumulerer og blant de 50 største er det mange som gjør det heldigvis. Har ikke sett noe til Karsten i det siste.

Ser at det tikker nedover på listen for review, Clinical nå 9 men siden de 3 første er stanset og to det samme så det betyr nr. 5.

Kursen svinger i China i dag var mellom 12,03 og 12,59 sluttet på 12,33

1 Like

Denne kontoen har nettosolgt seg ned fra ca 800k aksjer til rett under 500k aksjer nå. Antar de bruker dager med høyt volum til å redusere beholdningen. Ingenting tyder på manipulasjon av kursen - som jo i tillegg er ulovlig.

Skulle ha informert om at jeg har bare data for de 3 siste mnd.

Jeg fikk feil…Den har gått til 9 plass, ikke 10 faktisk

3 første er pauset, og en er dobbel. Altså 5 plass da på Clinical

5 Likes

Hej hvor det går :partying_face: :partying_face:

De 2 der røg af listen i går morges (1.sep) var.
CHXS2400038 – 25 juni på listen
CHXS2400054 – 11. juli på listen
2 forskellige produkter

Nummer 4 på listen nu CXHS2400055 er nummer 2 af dobbelt produkt (forsvinder nok snart)

Lidt spændende hvis nogen på Forum har mulighed for at følge de 2 første som jeg har givet nummerne på. De går vel til sidste godkendelse (10 arbejdsdage) hos NMPA.
Det kunne være rart at se om der bliver brugt de 10 dage – eller ??
Har noget mulighed for at finde denne liste og følge samt underrette forum ??

Helt vildt spændende tider :joy:

Hver at bemærke at rækkefølgen følges IKKE helt, samt at alle lamper ikke er tændt når produktet bliver fjernet fra listen !!!

Sidste opdate fra i morges (2. sep) (Rykket 2 pladser mere) de 2 produkter som røg ud var:
Nummer 8 CYHS2400057 på listen 1. august
Nummer 9 CYHS2400058 på listen 1. august – 8 + 9 er som Aribjo et dobbelt produkt
For 8 + 9 var der kun 2 lamper tændt ved fjernelse fra listen :thinking: :thinking:

Dansken

3 Likes

Ja, listen reflekterer det Aseries kommuniserer, at Cevira nærmer seg med stor sannsynlighet godkjenning ! Det kan gå unna nå😊

1 Like

Ser at disse ikke ligger på approved listen enda, så da kan vi forvente en lag der når cevira blir godkjent (fanen til høyre) av der vi søker på ventelisten😀

Ja – Men de må ligge på NMPS´s liste (10 dage for endelig godkendelse) – eller forstår jeg ikke helt :thinking:

Okei, skjønner. Han med stempelet har det nok travelt med blekket, så skjønner at han trenger ti dager😅

Store endringer i aksjonær listen i dag;
[8. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV] +19 659 511763
+272 243 Dette må være en ny konto i banken. Totalt nå 784 006
[11. J.P. MORGAN SE -250 000 368 346
[2. UBS AG LONDON BRANCH -45 715 ute av listen

1 Like

På Norne ser jeg at JP Morgan har solgt 245.500 aksjer sist uke. Kan ikke se blant topp 50 aksjonærene hvem som har tatt imot aksjene.
For oppføring blant de 50 største aksjonærene må du ha over 62.288 aksjer. :thinking:

Lad os håbe at de store er færdige med at tilpasse portefølgen så vi kan få en naturlig efterspørgsel :joy:

DK

1 Like

Ser ut som en god strategi er å kjøpe PHO før børsslutt og selge neste dag på formiddagen en gang. Ser ut som man kan få en krone i gevinst hver eneste dag.

Ja blir gode kroner i kassa det med det volumet det er på slike dager

Asia stocks rise on rate cut bets; China spooked by curbs on stock speculation

China, Hong Kong shares slide as China considers curbs on stock speculation

China’s Shanghai Shenzhen CSI 300 and Shanghai Composite indexes fell 2.5% and 2%, respectively, while Hong Kong’s Hang Seng index shed 1.3%.

Ser de skal “curb and more controls over spekulative trading”

Går utover Asieris også ned 3,67% og hele

Vi er i september - kanskje (trolig) måneden hvor starten på en big deal for Pho vil materialisere seg. Det er ikke mye Phomo på at det kanskje ruller inn 100 mnok ish i løpet av noen dager/uker. Og dersom/når den kommer er jo det bare starten på noe som kan bli enda større.

Eller så kjøpes kanskje Pho ila 2025?

Det er vel bra at 60 er det nye 50, men litt forventningsrally kunne man kanskje håpet på.

1 Like

Det er lov å håpe, men det er noe helt annet enn å forvente. Hva man skal forvente her er veldig uklart, så det forblir med håpet og tilhørende prising i markedet.

1 Like