Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Det er jo helt væk lyder som et forsøg på at kaste grus i den positive q raport istedet for at erkende man tager fejl.

Dont hate on me, må da kunne dele alt av analyser.

er jo ikke du som får hate

Det var nu heller ik dig men analytiker jeg sigter på.

1 Like

Ja, det forteller det meste og viser bare hva disse analytikerne representerer og hvorfor jeg for egen del aldri tar dem alvorlig, makan til makkverk :joy:

2 Likes

Har cevira hypen begynt? Har jo ikke gått stort på cevira hype etter mitt syn. Gikk fra 50 -60 før rapport, og etter rapport gikk den på rapport. Enig om han snakker Asieris

Asieris kursutvikling i år er et godt bevis på forventningene til Cevira i Kina.

Fint med ulike synspunkter. Takhøyden på dette forumet er så som så. Bør være greit at en analytiker mener noe annet. Spiller uansett ingen rolle annet enn å muligens belyse noe man ikke har tenkt på fra før.

1 Like

Denne er fin.

haha, sommervikar som har skrevet analysen fra ABG? “… fundamentale betydningen som liten.” Det er ganske sykt å melde når godkjenning vil ha en langsiktig og trolig betydelig effekt på mellom- til lang sikt med royalties rett på bunnlinja.

Retail hausing ser tydeligvis slik ut:

Ha ha :grinning_face_with_smiling_eyes:, baisse-analytikerne blir stressa nå som Photocure skyter opp pga gode tall fra kjernevirksomheten Hexvix/Cysview.

Og så skylder de på hausete retails «som sender kursen opp pga Cevira».

Sannheten er vel heller at Photocure-kursen har gått sideveis i mange år til for tross at Cevira stadig nærmer seg, og retails har på veien blitt stadig færre.

Blir både latterlig og patetisk den analysen.

7 Likes

Den analysen tror jeg fort kan ha motsatt effekt.

2 Likes

Det er ikke retail investors som hauser cevira men Asieris.
In a recent official statment Asieris described Cevira as a “blockbuster” product for precancerous cervical lesions highlighting its commercial significance and potensial for substantial revenue generation.

6 Likes

Sykeste analysen jeg har lest på lenge.

3 Likes

Hvis man tenker seg litt om så er det akkurat det motsatte av hva som skjedde i mars 2023 som skjer, og det har alt med kjernevirksomheten å gjøre.

I starten av mars 2023 så stod kursen i 110 kroner, men så leverte Photocure svak vekst for 4Q22 målt mot 4Q21, og verre sterk utgiftsøkning fra 92 til 115 millioner i kvartalet.

Det sendte kursen i løpet av et par uker ned fra 110 til lave 60-tallet, og sakte nedover til vi skimtet 40-tallet etter det.

Som sagt, det er presis det motsatt som var nyheten i går ; kontroll på utgifter og økning i inntekter, fra kjernevirksomheten.

7 Likes

Må ikke glemme det DS åpnet presentasjonen med, noe ala dette:

Looking across NMIBC and uro-oncology in general, there is some really fast moving, rapidly growing interest in precision diagnostics. BLC remains the godfather in this space, and we believe that, coordinating, synergistic effects with a lot of the other things going on in this space, and opens up some real opportunities for Photocure to expand its offerings.

Det kan være mye spennende på gang for Photocure. Tror fremdeles Stryker kan være en joker her. De har støttet re-classification petition, og ser muligens på å entre dette markedet på en eller annen måte?

Stryker er et selskap som er inkludert i Fortune 500-listen. I 2024 ble de rangert som nummer 252 på listen. Fortune 500 rangerer de største amerikanske selskapene basert på omsetning. Stryker er også et av de 25 beste helseselskapene på listen, ifølge Fortune og Becker’s Spine Review. I 2024 hadde Stryker en omsetning på 22,6 milliarder dollar, en økning på 10,2% fra året før.

8 Likes

Joda, men hvordan er det mulig å vurdere det potensielle resultatet av en Cevira godkjenning så til de grader motsatt av det de aller fleste andre meningsberettigede “fagpersoner” mener og tror?? Både analytikere i ABG og ledelsen i Asieris har vel mye av det samme grunnlag til å vurdere og spekulere over? Vel, kanskje ikke… Asieris bør nok kjenne mer til behov og potensiale i sitt eget land.

1 Like

Det er en fin kjøps mulighet for de som har tro på caset.
Denne analysen fra ABG kan det være at kundene lå short og ventet som vanlig på kraftig kursfall og for å hjelpe de ut.?
Jeg har ingen illusjoner om hederlighet i aksjemarkedet.

6 Likes

Rykk tilbake til start, den så jeg faktisk ikke komme etter dem sterke Q rapporten!

Tankevekkende fra ABG:

" vårt problem er den kraftige aksjekursoppgangen, drevet av retail-investorenes hausing av en mulig Cevira-godkjenning. En mulig kinesisk godkjenning mot slutten av 2025 er en kortsiktig trigger, men vi vurderer den fundamentale betydningen som liten. Godkjenningsmilepælen på 11 millioner dollar bør nå i stor grad være priset inn, og vi er sikre på at kommersialiseringen vil skuffe (…) Kort sagt vil Cevira hovedsakelig brukes i små pasientgrupper, og salget vil ligge langt unna de urealistiske blockbuster-prognosene som har florert blant retail-investorer og en tidligere Photocure-sjef"