Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

du står fritt til å legge insane kapital rundt en algo og line deg opp som marketmaker hvis du ønsker det.

Mnja, vil no heller kalle det tipping basert på info tilgjengelig. Q4 rett om Asieris sendte inn dokumentasjon før frist for det var ute. Q1 om de brukte hele fristen sin.

De sendte inn før frist, ergo Q4 ligger an til å bli rett med dagens info vi har.

Hadde det ikke vært for anmodningen om tilleggsopplysninger, så hadde jo avgjørelsen vært publisert i vår?

Ordinær review var ferdig 28.02.2025 (ish) og var akkurat innenfor 200 dagers timeline. Deretter ble ting noe mer uoversiktelig en periode frem til Asieris bekreftet behov for tilleggsinformasjon.

4 Likes

Referat

DK

Dette er fra ChatGpt research så det forhåpentligvis er noen greie kilder, jeg har ikke lest enda så postes i blinde

3 Likes

Ganske grei oppsummering.
Sånn umiddelbart er nok disse tidslinjene og snittene det henvises til for drug only?
For drug+device kan man nok legge til noe tid generelt sett.

Nå snart 17 måneder så vi er snart ved veis ende om det blir godkjennelse eller avslag. Skal vi legge vekt på Asieris sine uttalelser er sannsynligheten over 90% for godkjennelse. Vi kan vente en måned.
Veldig bra oppsummering.

1 Like

Ja det blir en spennende tid nå fremover de neste ukene.

1. Vil Q3 følge opp med enda mer forbedring VS Q2?
  2. Cevira svar
  3. Får vi se RW scop godkjenning i Kina snart?
3 Likes

men det jobbes utrolig hardt for å holde kursen i sjakk, jeg tror jeg må søke å være markedmaker for å få slutt på dette tullet.
Hvor er Finnanstilsynet?

1 Like

Hvor er bevisene?

Mini dropp siste par ukene = pust med magen, se på det som en mulighet til å kjøpe? Burde vel være en av de bedre tidene nå for kjøp VS tidligere i år/ifjor?

Meh, vil nå si 50-lappen var ypperste :nerd_face:

1 Like

Hoho ja sålenge vi ikke kommer dit hvor du kan poste 50lappen igjen så er jeg fornøyd :joy:

alle kan se at de er desperate for å holde kursen nede. Er det gjort på en lovlig måte? Det burde Finnanstilsynet vær i stand til å finne ut av, de kan spørre de som holder på med dette hva motivet er
Hver forsøk på oppgang blir slått umiddelbart tilbake. På den måten greier de hvert fall å holde nye investorer ute av aksjen for hvem vil komme inn å kjøpe når de ser dette handlemønsteret. Dette har også pågått over år. Den eneste måten jeg ser at vi kan få slutt på dette er at det kommer inn tyngre investorer som har muligheten til å til å slå tilbake mot dette og akkumulere over tid. Jeg har sett at det er ca. 20 på aksjonærlisten til de 50 største aksjonærene som har akkumulert dette året, men det ser ikke ut for at de har vilje til å stå imot så det må tunge investorer til med en agenda å få repriset PHO og forhindret at PHO blir solgt til skam pris. La oss håpe med godkjenning av Cevira kommer slike investorer inn.

Så du utelukker at de kjørte kursen opp til 65 for å oppnå det motsatte; skape en FOMO i aksjen for kunne lette seg etter lang tørke på 50-tallet?
Manipulasjon kan vel gå vel begge veier?

Forskjellen er at det alltid er «happy days» blant aksjonærene når effekten er bra for portisen og ikke som nå når vinden blåser i mot.

Det jeg har sett er at ingen av de største aktørene har vært med å kjøre aksjen oppover, de er bare tilstede for å få den ned. Har sett det mange ganger. Nei vi må ha inn nye tunge investorer med en annen agenda.

Selvfølgelig. Du ser bare det du vil se.

En annen ting du åpenbart ikke tar hensyn til til er hva listene ikke viser. Du kan kjøpe og selge samme dag og nettoen viser igjen på listene - gitt at den ikke er 0.

Hva med å ikke nistirre på aksjekursen dagen lang og lage konspirasjoner basert på utviklingen og aksjonærlisten?

Du forsøker å få med andre forumbrukere til å kjøpe aksjen basert på spøkelsene du ser. I verste fall trader du på dette selv. Uansett er det er uredelig og imot forumreglene.

4 Likes

Asieris snur opp i dag, ca 3%.

Er årsaken til ekstra søknadstid for Cevira at de har tatt med en dose nr. 2 i søknaden, for de ca 60% som ikke ble friskmeldt av dose 1?

Sakset fra HO (peaf):

"Når det gjeller tilleggsstudien så var det som jeg oppfatter det reden fra begynnelsen klart at de ville gi alle som ikke blev friskmeldt av dose 1 en dose 2 etter 6 mnd før at se effekten, jeg trur det ikke var meningen at innlemme den delen i søknaden. Men de såg effekt og fann ut at de spar mye tid på at ta den med, isteden for at lage enda en studie da patent tiden begynner løpe vid første godkjenning.

Og det er klart at får de ca 60 % som ikke hadde god nok effekt etter første dose en ytterlige dose så øker det potensialet enormt, det er det bare Asieris som tar opp ikke et ord fra noen analytiker eller andre. Det låter osannsynligt men de må jo ha en mening med at lage og bruke tid på tilleggsstudien.
Så får vi ta Kevin Pan på ordet når han påstår at søknaden går problemfritt fremover og de gjør alt for at medisinen skal komme pasienterne til gode så snart som muligt."

3 Likes

1 Like