Henviser bare fra selskapet, jeg!
Det gjør du. Men poenget består. Det betyr selvfølgelig ikke at de kan påvirke review til sin fordel, men heller sørge for at den går mest mulig smooth og uten unødvendige hiccups.
Ingen JHXS ut av de to køene idag hittil. Den som var på 4 plass (1 ikke suspended) som har byttet plass frem og tilbake med Cevira siste 10ish dagene er nå ferdig, og Cevira er på 4(1) plass igjen.
Pharmacy køen har og bevegd seg, men ingen JHXS items ut av køen. (Cevira 3 plass av JHXS items)
Men, hva skjer med Asieris?
Volumet synker uke for uke
Sist uke d.avg 6-7.000.000.-
Denne uken ( so far ) 3.5-4.000.000
Det ryktes at den store kjente Kinesiske investoren, Tom Peng Pung venter på Cevira lysene skal slukkes før han går inn for fult
Allikevel holder kursen seg veldig bra! Husk aksjen har steget betydelig i år
Når jeg bruker AI (perplexity) får jeg følgende som støtter din teori om prioritering av JXHS drugs;
JXHS indikerer at søknaden er satt på en prioritert løype, der særlig innovasjon medisiner med høy umøtt medisinsk behov prioriteres først i CDEs gjennomgang.
Er det noen med en annen AI som får det samme?
Nå er Cevira kommet til 2 plass i Pharmacy køen av de med JXHS klassifikasjon. Skjedde akkurat at køen endret seg med 8 steg, og den itemen som var først av de med JXHS gikk ut (det var en dobbel oppføring)
1 Plass under clinical enda, både for JXHS og alle andre
Edit: Den som gikk ut fra Pharmacy var langt unna fremst i køen der, så JXHS går faktisk raskere enn de andre klassifiseringene ja.
Ser no ut som ting skjer litt nå med kursen siste par dagene. Ifølge listene er det omtrent kun større aktører som har handlet seg opp. Om man bryr seg om å se på slikt.
Noen posjonerer seg i forkant av en mest sannsynlig Cevira godkjenning
JXHS står for 化学药品新药上市申请 (Chemical Drug – New Drug Application for Marketing Authorization).
- JX = 化学药品 (Ji Hua) → kjemisk legemiddel
- H = 新药 (Xin) → nytt legemiddel
- S = 上市 (Shangshi) → markedstillatelse
Det har ingenting med prioritert løype å gjøre.
Med hele 12k aksjer omsatt?
Det gjør det hele enda mer interessant. Blir bra når det tallet er 10X høyere
Allikevel stiger aksjen! Aktører ser at man må kjøpe litt og litt for at ikke aksjen skal "gå i taket "
Ja kom inn litt kjøpere nå, er mange som har solgt seg helt ut den siste tiden mulig de vil være med igjen.
Hva, er det ikke “noen” som styrer kursen da? Eller er det bare når kursen gå ned?
Ved oppdatering i dag er det fortsatt Bank of NY som er største selger følger med hva de gjør, mulig de nå stopper opp.
Det gjelder bare i rødt
Mener du klassen den ligger under (JXHS) ikke har en prioritert løype i køen ifht andre klassifiseringer?
Jeg har ikke funnet noe som bekrefter det; svart på hvitt. Det vi har erfart av review-tidslinjer så langt indikerer heller ikke prioritert review.
Jeg har heller ikke sett noe ang at JXHS har prority, men akkurat det spiller vel liten trille nå? Hadde vært fint å ha det for et år siden.
Men at de med JXHS faktisk beveger seg som en egen kø i køen, det er uten tvil. Men det betyr ikke at det har priority, det er vel mer at det er en annen type medisin som har sitt eget sett av folk som kun holder på med de eller noe?
Ala byggesøknad. En viss gruppe jobber med næringsbygg, mens en annen gruppe jobber med privatbygg. Ren gjetning hvorfor fra min side, men for a fact så flytter det seg basert etter klassifikasjon når en av de andre i samme klassifikasjon forran flytter seg.
Edit: Egentlig ikke noe vi trenger tenke på lenger uansett når man ser hvor den er i køa uansett type klassifikasjon.