CFO gir seg for personal reasons.
I vårt firma kaller de det “har blitt headhuntet til en ny jobb”
Han har nok fått signaler om at Cevira ikke vil bli godkjent.
Sykdom, nasking av binders, underslag - hvem vet. At det skal ha noe med godkjenningsløpet av Cevira å gjøre gidder jeg ikke entertaine en gang. Det er ikke han som sitter tettest på der, akkurat.
Tenker du skal være ganske trygg på haltopen tulla der hehe
Hehe. Så ikke hans innlegg før jeg postet mitt. Skrev det uavhengig.
Er vel kun i Nanovector vi kan vise til i ettertid at executives som stakk virkelig var røde flagg. Noen grad i bergenbio og . Er litt heebie jeebies bare, men folk kommer og går jo i selskaper.
Finner ikke vedkommende under “management” på hjemmeisden, selv ikke med wayback-machine. Virker egentlig som de har omorganisert virksomhet/ledelse ganske kraftig i nyere tid (nivå-2).
Eksempel:
Februar:
April:
I dag:
CFO i firma jeg jobber i ble og byttet ut rett før en større utvidelse/merger skjedde. Det er forøvrig et langt større firma enn hva Asieris er. MYE større.
Så det kan være så enkelt som at de vil ha inn noen med mer tyngde/erfaring for utvidelse etc
Liker godt der er så mange kvinder på Ledelses gangen !!!
De er de fremmeste til at promoverer APL-1702
DK
Ikke CFO, men CEO i Nanovector. Det er STOR forskjell. CFO har normalt svært lite å gjøre med det medisinske.
Braun…
Hahaha. Villeste erfaringen man har gjort seg det der.
Var inne i tre uker, leste gjennom intranettet og så bare peace out. Men var også et par CMOer i Nano som ga seg. Vi var unge og forelsket.
Stemningen i tråden var som i en aksje som gikk fra 10øre til 10kroner og så til 5øre på en uke.
Alle erfaringer man gjør seg i markedet si. Likevel sitter man som brannskadeoffer i garasjen og leker med bensin, kinaputter og en blåselampe.
Benene plantet og en god dose selvinnsikt er viktig når man investerer/spekulerer i aksjer - det gjelder også for modne selskap gitt.
Er nok greit å være skeptisk til timingen på den melding der ja, jizzez.
Bare å håpe på en flott Q3 rapport da
Ikke unormalt at CFO forlater sin post ifb med oppkjøp etc.
Men sjeldent at vedkommende melder sin avgang ‘før’ slikt skjer.
Hvorfor skal et børsnotert selskap ønske usikkerhet for sine aksjonærer, om noe positivt er rett rundt hjørnet.
Får se om kinamann er like sketne som brente norske biotek-retail som dumpet på tampen i dag. Ser raskt om de tror på at:
there are no unfulfilled public commitments, no disagreements with the Company, the Board of Directors, or management, and no matters that require the attention of the Company’s shareholders
De takker videre vedkommendde for god innsats og det virker minnelig. Mulig dette er den kinesiske varianten at noen takkes av som følge stigma knyttet til skrall helse. Eller noe i den dur. Innsidesalg av aksjer hadde vært (mye) skumlere i min bok.
Ikke bare forlater ledelsen et synkende skip i Asieris, “noen” solgte også ned Photocure i dag. Hvordan skal dette gå?
Mingyuan Yang - 42 år - vært i selskapet siden 2020 - Financial Manager, Board Secretary & Director
Valgte å gi seg nå, typ 30 dager før Cevira svaret kommer?