Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

Hva hadde plaget deg mest: at CFO og styresekretéren sa opp pga. “personal reasons” eller at CEO, styreleder, CMO, COO eller eksterne i advisory board gjorde det? Og/eller hadde det vért skumlere om insidere solgte aksjer?

After his departure, Mr. Yang Mingyuan will continue to comply with relevant regulations, including the “Rules Governing Shareholdings and Changes in Directors and Senior Management of Listed Companies,” the “Interim Measures for the Administration of Share Reductions by Shareholders of Listed Companies,” the “Shanghai Stock Exchange Science and Technology Innovation Board Listing Rules,” and the "Shanghai Stock Exchange Self-Regulatory Guidelines for Listed Companies No. 15 - Share Reductions by Shareholders, Directors, and Senior Management.

Om han begynner Ä selge noen av sine 740.000 aksjer, sÄ skal jeg vurdere det mer som rÞdt flagg.

1 Like

Helt i det blÄ om han sa opp selv eller ble sparket.
For de som jobber i store selskaper sÄ vet vi at det er det akkurat slik begge overnevnte tilfeller blir ordlagt nÄr noen skal ut.

Uansett grunn sÄ er nÄ denne personen ikke innvolvert i en eneste ting ang Cevira godkjenning.

Tenker Asieris greit greier Ä finne en ny mann jeg med kuleramme som gÄr til 10 milliard USD.

1 Like

image
image
image
image
image

Kjennes ut som CFOen har fÄtt beskjed om Ä pelle seg ut, nesten litt mafiastil.

Hadde det vĂŠrt CEO, COO eller CMOen sĂ„ hadde det vĂŠrt litt mer spennende, men jeg spekulerer i at han forsvant ut fordi han var en lettvekter, at enn sĂ„ lenge har det holdt for Asieris med “en revisor”, mens nĂ„ fĂ„r CFOen en viktig rolle i neste steg for selskapet. Selvsagt bare spekulasjoner, men hvis man ser pĂ„ det @h3nk1 postet litt lengere opp sĂ„ sĂ„ det jo ut som om de ikke var i besittelse av noen CFO, som jo teknisk sett kan ha vĂŠrt riktig, siden han var en “intern revisor”.

1 Like

Ja det kan virke som de trenger en med mer tyngde. Asieris stÄr foran tunge oppgaver.

Det interessante og ikke minst betryggende her er at Cevira er gjennom det omrÄdet CFO-en normalt har mest med Ä gjÞre, Compliance.

“Compliance” betyr etterlevelse, som innebĂŠrer at en organisasjon fĂžlger lover, regler, standarder og etiske retningslinjer som gjelder for dens virksomhet. Dette involverer etablering av systemer og rutiner for Ă„ sikre at selskapets aktiviteter er i trĂ„d med disse kravene, og dermed minimere risiko for kostnader, sanksjoner og tap av tillit.

Hva innebĂŠrer compliance i praksis?

• Overholdelse av lover og regler:

En virksomhet mÄ fÞlge gjeldende lover, som for eksempel regler for databeskyttelse (GDPR), skatteregler, og helse-, miljÞ- og sikkerhetskrav.

• Interne retningslinjer:

Virksomheten mÄ ogsÄ fÞlge egne interne retningslinjer, etiske standarder og standarder for god forretningsskikk som de har satt for seg selv.

• Kontraktuelle forpliktelser:

Etterlevelse av kontrakter og avtaler med kunder, leverandÞrer og andre partnere er ogsÄ en del av compliance.

• Dokumentasjon og overvĂ„king:

Dette krever etablering av systemer for Ä dokumentere prosesser, overvÄke etterlevelse, og dokumentere at reglene fÞlges.

• OpplĂŠring og kultur:

Ansatte mÄ informeres og trenes i relevant atferd, og en kultur for integritet og ansvarlighet mÄ bygges i organisasjonen.

Hvorfor er compliance viktig?

• Risikominimering:

Det reduserer risikoen for juridiske konflikter, bĂžter, og sanksjoner fra tilsynsmyndigheter.

• Tillit og omdĂžmme:

Det bidrar til Ă„ bygge tillit hos kunder, investorer og andre interessenter, og beskytter virksomhetens omdĂžmme.

• Etisk ansvarlighet:

Det sikrer at virksomheten opererer pÄ en etisk og ansvarlig mÄte.

• Effektivitet:

Selv om det kan fÞles krevende, kan god compliance bidra til Þkt effektivitet og vekst pÄ lang sikt.

Takk for AI teksten. Kan du google en ting for meg ogsÄ? :sweat_smile:

3 Likes

Litt av ei suppe. “rykker stadig frem i kĂžen”, lys av/lys pĂ„, fast track/ikke fast track, noen dager til/flere mĂ„neder til godkjenning, Asieris stiger og stiger og siger, Asieris sparker CFO.

6 Är med phase III for Cevira :expressionless::sleeping::yawning_face:

FÞles som om vi aldri kommer i mÄl med Photocure. :nauseated_face::face_vomiting:

Konklusjon = siste gang jeg investerer i biotek. đŸ«©đŸ€•

1 Like

Bare kom opp med et godt spÞrsmÄl, sÄ kan jeg klippe og lime det inn i Chat GPT for deg.
Sette svaret i kontekst i forhold til spÞrsmÄlet ditt kan du gjÞre selv.

2 Likes

Ja, de trenger en person med biotek tyngde ,som har kunnskap og erfaring fra legemiddel segmentet!

Kanskje det kunne vĂŠrt noe for Hr Dahl?

Ja nÄ fikk vi virkelig noe spennende Ä skrive om pÄ trÄden

Avgangen til CFO kan ha sÄ mange mulige forklaringer at bare fantasien setter grenser. Den minst sannsynlige er uansett at det har noe som helst med Cevira Ä gjÞre!

Tja, kanskje ikke sÄ tilfeldig allikevel!

FĂžrst denne

We are seeking a highly motivated and experienced leader as the company’s Chief Medical Officer as a core team member for the global development of APL-1702 (Cevira

SÄ ny Ceo pÄ gang!

SÄ det du sier er at de skal erstatte bÄde CMO og CFO? Blir ikke mer bull enn det

Kunne ikke vĂŠrt mer enig kreinh.

Klart de mĂ„ ha inn en CFO med track record i ervervelse av selskaper, nĂ„ nĂ„r Cevira blir godkjent😉

2 Likes

Men det skal sies at hadde jeg ikke vÊrt stuck i Photocure kan du vÊre sikker pÄ at jeg hadde tapt big time pÄ enten Nano, Targovax, Nykode osv. :sweat_smile:

2 Likes

Virker som det har gÄtt helt over hodet til mange her inne. PHO har relativt sett vÊrt trygg havn av titan sammenlignet med alt annet i sektoren. Uten at det gÄr pÄ bekostning av alternativkost og indeksfond. Men slik er det gjerne med Ä investere i enkeltaksjer/SMB. Lykke til med timingen med pandemier, krig og XYZ.

2 Likes

NattesÞvnen blir sÄ veldig mye bedre nÄr man ikke har noen emisjonsrisiko.

Den ene virkelig gode tingen nÄvÊrende ledelse i photocure har gjort er at de virkelig flesket til tilstrekkelig nÄr de oppkapitaliserte selskapet sist. Hadde det ikke vÊrt for det hadde det vÊrt en helt hÄplÞst ukomfortabel aksje Ä holde i denne ventetiden, og hÞyst sannsynlig vÊrt mye mer volatil og tradervennlig.

Man kan kritisere ceo og cfo for mye, men akkurat pÄ finans gir jeg terningkast 6

3 Likes

SÄ sÄ, rolig nÄ. Ikke kom her og for Ä skremme oss med 60mill utvanning :joy:
Her kan vi heller miste nattesÞvnen av en CFO som gÄr av pga personlige grunner og helligdager i Kina :money_mouth_face:

De sÞker etter en CMO basert i USA, ref stillingsannonsen. AltsÄ ingen utskiftning, men en ekspansjon av teamet for Ä utvikle Cevira globalt utenfor Kina. AltsÄ Bull.

8 Likes

Det er ingen nyhet. Vi vet at de ser etter partner i USA for Cevira, potensielt ogsÄ EU. Dette kan til og med vÊre (delvis) avtalefestet i lisensavtalen med Photocure slik at hvis de ikke gjÞr det kan Photocure potensielt fÄ deler av milepÊlsutbetalingene (antatt).

Det som muligens er nytt er:

Har ikke Asieris hatt mÞte med EMA, ref. tidligere uttalelser? Eller stÄr de for langt fra hverandre angÄende dataene fra APRICITY-studien?