Asieris som har kjĂžrt egne markedsundersĂžkelser rundt Cevira og startet en egen kommersialiseringsenhet burde si sitt om hva de markedsundersĂžkelsene konkluderte. Cevira blir fortsatt frontet som deres core-produkt. Rart at de skal satse sĂ„pass hardt pĂ„ Cevira hvis det skal brukes i âsmĂ„ pasientgrupperâ.
Nordic Nanovector hadde ogsÄ dette.
« I donât know any of that. And again, this is Asierisâ product. I cannot make a public comment on Asierisâ expectations there. The only thing I know about the NMPA and past processes is that itâs on average now around 1.5 years to 2 years for their approvals. This is a drug device combination. Thatâs as much of a comment as I know personally. If you want specifics, I would suggest the investors go straight to Asieris. Theyâre a public company. We have to respect their privacy on that.» (Dan 30/7)
Hadde NN et fase 3 studie som hadde mĂžtt primary endpoints?
Professor Qiao Youlin
Professor ved School of Population Medicine and Public Health, Chinese Academy of Medical Sciences / Peking Union Medical College og medlem av WHO Global Expert Group for Cervical Cancer Elimination.:
«It is gratifying to see the emergence of innovative products like APLâ1702, which simultaneously possess clinical value in addressing the treatment gap, public health value in cervical cancer prevention and control, and social value in promoting fertilityâfriendly options.⊠This breakthrough will safeguard womenâs health and make a positive contribution to the acceleration of the 2030 global and Chinese action plans for cervical cancer elimination.»
Professor Chen Fei
Sjeflege i gynekologi ved Peking Union Medical College Hospital.
«I am extremely pleased with the results of this study. Treating HSIL serves as the final barrier against cervical cancer.⊠The emergence of APLâ1702 will fulfill the wishes of these patients, allowing them to avoid or delay cervical trauma to the maximum extent possible.»
Etablert egen forretningsenhet
I tidlig 2024 opprettet Asieris en egen Womenâs Health Business Unit for APLâ1702. Denne driver markedsfĂžring, regulatorisk oppfĂžlging og kommersiell utrulling i Kina, stĂžttet av erfarne fagpersoner innen gynekologi og relevante myndighetskanaler Asieris Pharmaceuticals+2kalkinemedia.com+2BioSpace+2.
Teamet har gjennomfĂžrt omfattende markeds- og industriundersĂžkelser, utviklet lanseringsstrategi og gjort supply chain-forberedelser for Ă„ sikre rask tilgjengelighet etter godkjenning
Asieris har gjennomfĂžrt minst tre ekspertkonsultasjoner med ledende gynekologer og forskere, som bekrefter klinisk verdi og reguleringens relevans. Dette har banet vei for dialog med myndigheter og faginstanser med mĂ„l om Ă„ forme nasjonal tidlig-behandling og forebygging â med konkrete avtaler planlagt signert mot slutten av 2024 eller tidlig 2025 Asieris Pharmaceuticals+6kalkinemedia.com+6BioSpace+6.
Samarbeid er under etablering med aktĂžrer som China Womenâs Development Foundation og Cancer Foundation of China, noe som understĂžtter en bred gjennomfĂžringsmodell for eliminasjon av livmorhalskreft
Georg Tigalonov-Bjerke
En mulig kinesisk godkjenning mot slutten av 2025 er en kortsiktig trigger, men vi vurderer den fundamentale betydningen som liten. GodkjenningsmilepĂŠlen pĂ„ 11 millioner dollar bĂžr nĂ„ i stor grad vĂŠre priset inn, og vi er sikre pĂ„ at kommersialiseringen vil skuffe (âŠ) Kort sagt vil Cevira hovedsakelig brukes i smĂ„ pasientgrupper, og salget vil ligge langt unna de urealistiske blockbuster-prognosene som har florert blant retail-investorer og en tidligere Photocure-sjef"
I sitt siste notat vurderer Tigalonov-Bjerke at Cevira er verdt omtrent 15 kroner per aksje i Photocure (av 68 kroner totalt).
Det gjÞr nada forskjell for temaet vi snakker om her, som er planlegging for kommersialisering. Nordic Nanovector hadde fast track designation for 3L og hÄpte pÄ accelerated approval i den indikasjonen, altsÄ var de teoretisk sett like nÊr at det kunne komme noen gjennombrudd.
Poenget mitt er at det at et selskap planlegger for kommersialisering er noe en tar for gitt, ikke indikasjon pÄ at det kommer til Ä bli sÄ vellykket som man hÄper.
Edit: @Jubel please ffs slutt med de meningslĂžse emojiene
Det er noe annet enn Ä vÊre helt sikre pÄ at det ikke blir en suksess
Jeg er av den oppfatning at det er mange oppgÄende, og interessante, mennesker og meninger pÄ Tekinvestor, det gjelder ogsÄ de jeg ofte er totalt uenig i sak og konklusjoner.
Med fÞlgende poeng; jeg er ganske overbevist om at ogsÄ analytikerne fÞlger med pÄ TI, av samme grunn, og skal spise hatten min om ingen helse-analytikere ikke er innom her av og til .
ABG-analytikern prÞver seg pÄ et enkelt baisse-grep, verre er det ikke.
Med litt nedgang i dag sÄ kan han ringe rundt til kunder og forklare seg uten de verste skyllebÞttene.
Det er et ekstremt dÄrlig baisseforsÞk i sÄ fall, kunne blitt gjort sÄ mye mer troverdig og med elegance.
Kinesiske investorer vil neppe basere seg pÄ Georg Tiganolov-Bjerke i ABG Sunndal Collier nÄr de vurderer potensialet for Cevira.
Men hva sier kinesiske analytikere om markedutsiktene og Asieris sine muligheter til Ă„ lykkes i dette markedet?
Jeg er litt uenig at NN sitt studie var like langt som Cevira. Jeg lÊrte i alle fall med NN at det er stor (stÞrre en jeg trodde) forskjell pÄ et fase 2 studie med mulighet for AA, og et klassisk oppsatt fase 3 studie. For meg var det en mental note to remember.
Det er jo hundrekroners-spÞrsmÄlet det der. Jeg synes det statementet blir for bearish. Men det er et enormt rom mellom mislykket kommersialisering slik han tror, og opp til blockbuster.
Det fine med denne analytikeren, er at han i sin uttalelse sier at Cevira blir godkjent.
Det negative, er at folk ( her pÄ forumet?) har overvurdert suvereniteten til Cevira ( ifÞlge GT-B)
Ref :
Ledelsen i Photocure har kunnet se aksjekursen stige pÄ gode resultater det siste halve Äret.
Markedet belÞnnet ogsÄ selskapet med positiv kursutvikling etter gode tall for andre kvartal, som ble lagt frem onsdag.
Etter oppgangen har analytikerne i ABG Sundal Collier, nedgradert kursmÄlet fra kjÞp til hold pÄ blÊrekreftselskapet.
Photocure handles nÄ for 68 kroner per aksje, og analytikerne mener 65 kroner er en mer realistisk verdivurdering for Þyeblikket.
Analytiker Georg Tigalonov-Bjerke fra ABG Sundal Collier mener forventningene til Cevira er overvurdert. Cevira er en behandling mot forstadiene til livmorhalskreft.
â Jeg baserer dette pĂ„ Ă„ ha snakket med flere key opinion leaders pĂ„ dette omrĂ„det, og det mener dette er et fint produkt Ă„ ha i verktĂžykassen, men at det kun kommer til Ă„ bli tatt i bruk i nisje-segmenter, sier han til MedWatch.
Tigalonov-Bjerke mener Photocure har vĂŠrt edruelige i kommunikasjonen rundt Cevira.
â Det er investorbasen som har latt seg rive med, muligens pĂ„ grunn av en positiv kursutvikling hos den kinesiske partneren Asieris, sier han.
Dagens behandling av forstadiene til livmorhalskreft med HPV-relaterte livmorhalslesjoner er sÄ god, at Cevira vanskelig kan overgÄ den i en stÞrre pasientpopulasjon, mener analytikeren, som tidligere har jobbet som lege og kirurg.
â Dessuten har nyere forskning vist at mye av risikoen for prematur fĂždsel og spontanabort, som tidligere har vĂŠrt knyttet til behadnlingen, trolig forĂ„rsakes av HPV-infeksjon i seg selv, som finner sted uavhengig av behandlingsmetode, sier han.
â Det er kun noen utvalgte pasienter, som enten er sĂ„ unge at de ikke har fĂ„tt barna de Ăžnsker Ă„ ha enda, enkelte middeladrende med passende forhold, pasienter som ikke bĂžr re-koniseres (opereres pĂ„ nytt etter en fĂžrste operasjon) eller som motsetter seg operasjon, sier Tigalonov-Bjerke.
De mest alvorlige tilfellene av forstadiene til kreft (CIN 3) vil i veldig liten grad bli behandlet med Cevira, fordi risikoen for konvertering til invasiv kreft er for stor. Da gjenstÄr det kun pasienter som i dagens behandlingsregime ville vÊrt til observasjon.
â Photocure er ikke Cevira. Selskapet er Hexvix/Cysview, hvor forretningene ser ut til Ă„ gĂ„ bra. Cevira er kun en bonus. Behandlingen kommer til Ă„ bli godkjent, men kommersielt kommer den nok til Ă„ bli en skuffelse milevis unna en blockbuster, sier analytikeren.
Privatinvestorer har lagt mye vekt pÄ Cevira, ifÞlge et investornotat fra ABG. Cevira blir trolig blir godkjent til bruk i Kina om kort tid senere i Är, mens godkjenninger i Europa og USA kommer fÞrst i 2027 og 2028, ifÞlge Tigalonov-Bjerke.
I sitt siste notat vurderer Tigalonov-Bjerke at Cevira er verdt omtrent 15 kroner per aksje i Photocure (av 68 kroner totalt).
Og setter verdien til 0 kroner? Selv om han vet at han kan, og at det er normalt Ă„ bruke, sannsynlighetsbetraktninger i en analyse.
15âŠ
Edit : Tro hva Holom tenker
65-15 = 50 kronerâŠ
NÄr man ser pÄ Kinas bÞvl med lave fÞdselstal og hvor meget magt der ligger hos de som bestemmer.
SÄ er der i min verden intet der taler imod at vi snakker blockbuster sÄfremt cervia bliver godkendt.
Men det er jo bare min mening som jeg har haft i mange Ă„râŠ
Dette er hva DNB skriver, Cevira lik null
We continue to see upside potential from milestone payments and M&A. While we do not
include future potential milestone payments in our estimates (since we do not want to speculate
on the degree of likelihood), we continue to find it possible that Photocure could benefit from
milestone payments from Asieris. Further, we would not be surprised to see M&A in the near-to
medium term, since we believe it could generate value, especially due to sales synergies
(especially for products within urology).
BUY and NOK80 target price reiterated, following minor adjustments to our 2025â27e sales
and EBIT margins. We continue to consider Photocure attractive valued.
Det er interessante innspill fra ABG analytikeren. Tar med meg det.
Har sittet 10 Är i PHO med varierende antall aksjer.