Tror det eneste vi kan si med stor sikkerhet er at ingen her har et snev av peiling på hva denne listen og lampene egentlig forteller.
Det tror jeg vi kan med hundre prosent sikkerhet si RakiRebSnem, ikke bare med stor sikkerhet og det inkluderer selvsagt meg selv.
Det verste er dog at tilsynelatende så skjønner ingen av de deltakere på de diverse kinesiske fora en dritt av det de heller. Noe som er ja litt rart, har vel blitt godkjent andre medisiner i Kina før.
Jeg regner derfor med et ras minst tilsvarende Photocures sitt i natt for Asieris kursen. Dette igjen blir neppe den store driveren for Photocure i morgen.
Er vel naturlig at Asieris kommer med en melding om det er noe nytt. Om de ikke gjør det tolker jeg det bare som en naturlig del av behandlingsprosessen. Men at kursen der får seg en liten “shake” er vel ikke feil å tro når vi ser tilbake på dagen i dag her 😮💨
Heftig reaksjon på noe vi ikke helt vet noe særlig om enda.
True, slett ikke 100%
Vi har et inntrykk og en personlig mening
Rødvinsglasset fortalte meg nettopp at vi våkner i morgen til en gladmelding fra Asieris om at ting er på stell og går sin gang. Og tilsvarende kaos her, bare andre veien
Viktig med litt balanse i kikkerten og siktet, slik man kan si «sa jo det» senere til noe man egentlig visste ingenting om 
Edit: Helt til Haltoppen begynner med sitat, selvfølgelig.
Skulle ønske ingen hadde funnet frem til listen og lampene, eller Kina forumene for den saks skyld. Det har kun resultert i ekstra usikkerhet eller overdreven optimisme, ofte begge deler i løpet av samme dag😅
Nei, det hadde vært mye enklere og sikkert bedre for blodtrykket også, hvis man kun hadde hatt Asieris og eventuelt PHO at forholde seg til.
Asieris-kursen ned 2-3% enn så lenge
Asieris +58% 1 year
PHO +2,72% 1 year
Mcap Asieris har noen ganger større mcap enn PHO.
De 20 største eiere i PHO øker igjen litt
Total 57,83%
https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information
Ingen info om hva som har skjedd, ref lister, verken fra Asieris eller på forum i Kina (kun spekulasjoner som igår). Asiris ned 3% ja, men alle børser er ned i Asia idag, så kan være relatert til det.
Har du sett noe endringer på listen?
Er det noen av selskapene som lå rett bak Asieris på 5-10 som nå er forsvunnet ut?
Eventuelt satt på pause?
Samt, hva sier dem på Kina forum om han som sluttet rett før ferien?
Må si det virker litt urimelig at Pho skal falle 3-4 ganger mer på rykter om status for partneren, enn partneren selv.
Men nå slutter aldri norsk biotek på OSE å imponere meg .
Nei ser ikke noen av de i umiddelbar nærhet på listene har gått ut eller pauset.
Ang han som som sa opp før ferie så er det vel ala samme prat som var her. Bare spekulasjoner om hvorfor osv, men ser ikke at det linkes til Cevira på noe måte.
Omsetning hittil idag er og lav i aksjen.
Skulle kjøpt mer igår. Går sikkert opp til 56/57 idag…
Sikkert er det ikke. Muligens
Føler du ting er blitt avklart altså? 
Var optimist i går, litt mer pessimist i dag.
Tror vi undervurderer rollen til Mingyuan.
Å finner tilfeldigheten til at man havner på Paused, første arbeidsdag etter hans avgang som litt vel merkelig tbh.
Å tro at han kun var en enkel CFO, blir feil, om du bruker litt tid på å søke på web,
mannen var direktør, rett under founder himself, å er en av kun to som står oppført som inside kjøpere de siste 24 måneder.
Den andre er Pan.
Stillingannonser ble lagt ut 29.09
Han går på dagen 30.09.
Cevira søknad blir Paused 09. 10 ( første arbeids dag etter 30.09)
Tenker det som blir helt avgjørende ( frem til mer info kommer fra selskapet) er å følge med på plassene bak Cevira på listen, skulle de bare forsvinne. Er det vel til en vis grad obv, at Cevira søknaden krever mer behandling.
Å med tanke på plass 1, 2,3 ser slikt ut til å ta tid ( til tross for at disse er eksisterende produkter, som har markedsførings tillatelse allerede)
Det kommer vist helt an på købelysten shaky hands er der rigeligt af i norsk bingo🙃
Blir spennende å se om mr. Mingyuan holder eller selger sin beholding/deler av den.
Edit: Det er kanskje ikke meldepliktig lenger siden han ikke er en del av selskapet lenger? Kan ikke nok om det…
Nå ble vel også de som lå foran pauset samtidig, det er veldig spesielt, eller normalt? Er det eventuelt standard med pausing før avklaring en av veienene, osv!
Kan det ha noe med de har hatt ferie, og må prioritere anderledes, osv
Hvis det kinesiske markede reagere med et mæh=lille nedgang så tror jeg ikke vi skal bekymre os så meget.