Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Dette er vel definisjonen på usikker info?

På taperlisten i går og på vinnerlisten i dag. Det var mye snakk om truse skvettere før. Men det lignet mer på kraftig diaré i flokken i går. :sweat_smile:

2 Likes

Men forståelig, her har man i månedsvis snakket om ‘Paused’ som en negativ ting, uten å forstå hva det innebærer.

Er fortsatt interessert i info, om noen bak fullfører liste prosessen, uten å havne som Paused.

1 Like

Er ikke hensikten med å bruke tid på et forum, å prøve å skaffe ‘ukjent’ info så tidlig som mulig?
Å da gjerne før det blir meldt til markedet?

For 2 år siden ble det delt info om fase 3 studie, før PHO meldte til markedet.
Det var det mange som tjente gode kr på.

I går ble det meldt info, som potensielt kunne være negativt.
Men tydeligvis var en nothing to worry about.

Fortsatt mulig å handle til rabatt fra gårsdagen, om man er super bull på caset.

1 Like

Som er poenget mitt? Du tolker det du klarer av det som er tilgjengelig av informasjon, om du legger usikker eller ikke forran ordet informasjon har ikke noe med saken å gjøre.

Både du og Meisen blærer ut om at informasjonen som ble lagt ut her i går og reaksjonene av det har HO karakter, noe jeg mener ikke stemmer…

1 Like

Vi kan være uenige om hva gårsdagen lignet på. Men jeg har ikke sett noen som “blærer” eller lignende så kanskje la den delen ligge?

Det er sikkert ulike grunner til å delta på forum som dette. Min hensikt er å få innsikt og forståelse om aktuelle investeringer og spesielt oppdage “blind spots” i egne vurderinger. De fleste av oss har nok en begrenset omgangskrets som orker å nerde i timevis rundt fremtidige earnings or what not for mindre norske selskap :slight_smile: Og så er det nok et element av tidtrøytte og underholdning for de fleste av oss tipper jeg.
Å tjene eller tape noen kroner intradag på info som kanskje viser seg å være feil uansett blir mer et nullsumspill, men dette sier jeg uten å mene det som kritikk av noen.
Skal vi oppsummere gårsdagen så tipper jeg at svært få av de på forumet som valgte å agere tjente på det. Først ut ja, sist ut nei - netto null.

Nei, jeg tar ikke avgjørelser basert på «informasjon» som åpenbart ingen her vet betydningen av, Det foreligger ingen info fra hverken Pho eller Asieris, heller ikke ifm børspausene igår.
I tillegg innbiller jeg meg at volumene igår ikke kom fra nedsalg blant de store investorene.

I går var det tekinvestor som var markedet (i tillegg til de vanlige algo’ene).

2 Likes

Amatører! Idioter! Pappskaller og hengerumper!

3 Likes

Photocure-partner Asieris publiserer fase III-resultater fra APRICITY-studien for Cevira (APL-1702) i Med journal

Asieris Pharmaceuticals (aksjekode: 688176.SH) kunngjorde i dag at data fra den internasjonale multisenter kliniske fase III-studien av selskapets ikke-kirurgiske behandlingskandidat for cervikal høygradig plateepitelial lesjon (HSIL) APL-1702 (Cevira®) har blitt publisert på nett i Med, et flaggskipmedisinsk tidsskrift fra Cell Press.

Cevira gjennomgår for tiden regulatorisk vurdering i Kina.

Les hele pressemeldingen til Asieris her: Asieris Publishes Findings from the APRICITY study, a multicenter Phase III Global Clinical Trial of APL-1702 in Cell Press Journal Med - Asieris Pharmaceuticals

Om Cevira® (APL-1702) og Asieris

Basert på prinsippene for fotodynamisk terapi, er Cevira® (APL-1702) under klinisk utvikling for bruk som fotosensibilisator i kombinasjon med lysaktivering for ikke-kirurgisk behandling av høygradige plateepiteliale intraepiteliale lesjoner (HSIL) hos pasienter i alderen 18 år og eldre, unntatt karsinom in situ. Photocure utviklet Cevira gjennom kliniske studier i fase I og fase II, og i juli 2019 lisensierte Asieris Meditech Co., Ltd fra Photocure de globale rettighetene til å utvikle og kommersialisere denne kombinasjonskandidaten for legemiddel og enhet. I november 2020 startet Asieris en klinisk fase III-studie for APL-1702 (Cevira), som oppnådde sitt primære endepunkt i september 2023 (klinisk studienummer: NCT04484415). Søknaden om det nye legemidlet for Cevira ble godkjent av National Medical Products Administration (NMPA) i mai 2024, og er for tiden under regulatorisk vurdering i Kina.

Asieris Pharmaceuticals (688176.SH) er et globalt biofarmasøytisk selskap som spesialiserer seg på oppdagelse, utvikling og kommersialisering av innovative legemidler for svulster i kjønnsorganer og relaterte sykdommer.

Spørsmål om klinisk utvikling, regulatorisk søknad eller kommersiell strategi for APL-1702 (Cevira) bør rettes til Asieris. Investorer - Asieris Pharmaceuticals

7 Likes

hmm er det noe nytt i disse dataene da. la merke til dette: For the most carcinogenic HPV16/18 subtypes, the clearance rate increased by 103.90% in the APL-1702 group compared to the control group (31.4% vs. 15.4%, p = 0.011).

1 Like

Fra chatgpt:Oppsummert vurdering opp mot godkjenningsprosessen

Publiseringen av APRICITY-data er en svært positiv milepæl som kommer midt i NMPAs sluttfase for vurdering av APL-1702.

Dataene er sterke og adresserer både effekt og sikkerhet tydelig — viktige regulatoriske krav.

Asieris signaliserer at de har tett kontakt med CDE for å holde prosessen effektiv.

Sammen med “paused”-statusen i oktober tyder dette på at APL-1702 nå er i den siste regulatoriske runden hvor NMPA kvalitetssikrer før endelig vedtak.

:point_right: Med andre ord: Denne publikasjonen er ikke bare en vitenskapelig seier — den er et strategisk regulatorisk trekk som styrker søknaden betydelig i sluttfasen hos NMPA, og øker sannsynligheten for godkjenning innen relativt kort tid (typisk 1–3 mnd etter slike steg i Kina).

18 Likes

@Roc du som kan dette med data, er det sterk data Cevira byr på?

Å hvordan kan det sammenlignes opp mot fase 1/2 data som står oppført med response rates of 71%95%

Er ikke det omtrent de samme resultatene vi har hørt om før, altså omtrent en dobling ved bruk av Cevira sammenliknet med kontrollgruppe?

3 Likes

Det kan være så enkelt at Cevira ble pauset fordi de som behandler saken forlenger ferien over helgen. :sweat_smile:

De satt vel på patentkontoret og kjedet seg og fant ut en rask måte å tjene penger på.

De jazzet litt på listene så norske småsparere fikk stjerner i øynene og kjørte kursen opp til 65.
Så var det bare for saksbehandlerne å sette sin shorter godt oppe i lia og si BØ :ghost::ghost: med pauseknappen :boom:

4 Likes

Haha!

Liker hvordan den siste weekly candle ble, sett i kontekst av resten av rangen.

3 Likes

Litt tanker rundt div og kurs reaksjonen igår jeg har, nå når ting har fått satt seg litt.

Jeg er i etterkant litt overasket at kurs ikke gikk lenger ned enn den gjorde selv om nyheten kanskje ikke var å anse som 100% sikker info, eller hvor ille det kunne bety for Cevira, men potensielt veldig ille. - Og som vi idag har fått svaret på var en helt naturlig del av review prosessen.

Kurs touchet såvidt nedpå 50,8 før den igjen gikk til rundt 52 og holdt seg der i en times tid på “høyt” volum, og gikk videre derfra mer opp på bra volum (sammenlignet med den siste tidens volumer).

Jeg har selv vært bekymret for et godt stykke ned på 40 tallet ved et avslag/dårlige nyheter for Cevira, og flere mnd med ørkenvandring tilbake til 50 lappen til Freddys, med en liten økning til 55 om egen drift viste samme forbedring som Q2.

Fikk vi en liten bekreftelse/hint på hvor landet ligger på inn prising av Cevira på dagens pho kurs VS egen drift?

Når det kommer til nyheter vi har tilgjengelig fra kinesisk forum og review siden til NMPA så kan man vel trekke flere konklusjoner etter gårsdagen.

1. Jeg bør lese over hva jeg poster når det er viktige saker som den igår, og ikke hive det ut instant hvor jeg samtidig legger til alt av interne følelser listet opp i posten min… (jeg var flink på den når jeg fant den gode nyheten fra Asieris idag og postet hehe).

2. Man kan ikke 100% vite med sikkerhet hva enkelte ting man finner faktisk betyr - Her er vel den store bakdelen at sikkert ingen av oss faktisk vet med sikkerhet hvordan prosessen med godkjenning i Kina faktisk foregår i detalj.

3. Episoden i går viser faktisk at man har en enorm fordel om man følger med på hva som skjer i Kina. Det viser at ved en godkjenning så vil man mest sannsynlig kunne plukke det opp en stund før de store kanonene gjør det, og om man vil “all in” så kan man kanskje greie det på et par kroner over hva den aktuelle kursen er for øyeblikket da.

4. Brukere på kina forum er nok ekstremt “på ballen” når det kommer til å å sjekke NMPA review nettsiden, siden jeg ser innleggene der må ha kommet mer eller mindre instant etter NMPA siden endret seg. Jeg anser meg selv som relativt hard på å sjekke den siden i løpet av dagen, typ en gang i timen, men her var det allerede flere tråder og diskusjonen godt gang på forumet når jeg selv tok en refresh av nevnte side.

7 Likes