Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Ja det finnes vel ca 200 smarte kinsere for hver smart nordmann. Og noen av dem er sikkert lynraske.

Ditt "Helvete " gjorde sikkert susen for mange, som panikksolgte. Selv brukte jeg anledningen til å kjøpe mer da det bunnet. Tror caset Cevira er for godt til at det kunne bli sparket ut.

Jeg tror kursen nå er alt for lav, og kjøpsanledningen fortsetter.

Om pausingen betyr noen tilleggstid, ser det jo ikke ut til, siden det ikke skulle gjelde produkter som Cevira.

Flott at du følger med, og legger ut, det er nyttig for dem som anvender infoen.

6 Likes

Du skal ikke have dårlig samvittighed aribjo, kan godt forstå din reaktion da du tjekkede NMPA — rigtig mange ville have gjort som du , total overraskelse som “skal ud” :+1:

Stå på :ok_hand:

Dansken

7 Likes

Fortsetter å bevege seg i rett retning i Pharmacy køen. Var vel plass 370 da pause kom på.

Rart med det. PHO er den aksjen i portisen min jeg nå bekymrer meg minst for til neste uke, ref siste utspill fra han over dammen… Blir vel blodbad neste uke på det meste.

4 Likes

Ikke som børsmelding, men PHO newsletter:

https://photocure.com/newsletters/news-from-photocure-116?utm_source=email&utm_medium=email_campaign&utm_campaign=newsletter&fbclid=IwdGRjcANWyZhleHRuA2FlbQIxMQABHub81o2f8llFVaMGai0ov0LlcgO6jOhIt1wc64JNWzxLeIID4XLfMbKfl4SP_aem_j3qR-RHxRW2ZNxDb5Ca89Q

5 Likes

Jeg er egentlig ikke enig med deg at det var rart at ikke kursen gikk mer ned, og at det indikerer noe om fallhøyden ved eventuelt avslag for Cevira. Jeg tror nemlig at svært få innbilte seg at pausing betydde avslag. De aller fleste trodde nok at pausing kun betydde utsettelse av avgjørelsen, men at det i seg selv var ille nok. Hadde markedet tolket dette som sannsynlighet for avslag, hadde nok kursen falt betydelig mer.

2 Likes

Sant nok. La vel kanskje litt for mye synsing i det basert på hva jeg selv opplevde når jeg såg pausingen.

Tilleggstid, se tidligere innlegg:

Unntak gjelder for legemidler som inngår i prioriterte vurderings- og godkjenningsprosedyrer samt for nye legemidler som haster med klinisk behov.

Dette burde gjelde for Cevira. Da skal det ikke tillegges tid.

Melding fra Nasjonalt legemiddelvurderingssenter under Statens legemiddeltilsyn om utstedelsen av “Forskrifter for håndtering av stans og gjenopptakelse av tidsberegning under vurderingsprosessen for legemiddelgodkjenning (prøveversjon)

2 Likes

Ang Clinical køen. Det er ingen av de som var rett bak Cevira for en mnd siden som har gått ut av listen der enda. Screenshot fra idag + en mnd siden (noen av de med dobbel oppføring har kun endret litt plass. Den på plass 10 i screenshot er på plass 11 nå):

2 Likes

Cevira har ikke prioritert vurdering- eller godkjenningsprosdyrer. Det er ingen offentlig informasjon som berettiger antagelsen om at det haster med klinisk behov for Cevira. Sistnevnte er nok for spesielle omstendigheter, vaksiner, o.l.,

3 Likes

Her har du glemt ordet samt.

Kinesiske myndigheter ønsker å øke antall barnefødsler og har det som prioritet.

Allikevel er ikke Cevira prioritert.

1 Like

Klar svar!

2 Likes

Det haster selvfølgelig å få Cevira på markedet.

Det er ca 2-2,6 mill kinesiske kvinner som går rundt med forstadiet til livmorhalskreft i Kina.

Ca. 125 000 nye tilfeller av livmorhalskreft hvert år.

55000 dør av det hvert år.

Haster er kravet, og tydeligvis ikke formelt annet enn vurderingen av haster. Egen prioritet for øvrig er altså ikke krevet.

1 Like

For din egen del ja?

Dear investors, hello! APL-1702 has not been granted an accelerated review and approval pathway by the National Medical Products Administration (NMPA)

Dette er fakta. At du sier noe annet endrer ikke på det. Du må gjerne tro det du vil, men det er ingenting som tyder på at du har rett. Hadde det vært urgent medical need for Cevira hadde man fått en annen designasjon, og produktet for lengst vært tilgjengelig i markedet.

Conditional market approval from the NMPA (National Medical Products Administration) is a pathway for expediting the approval of drugs and medical devices that address urgent unmet medical needs, particularly for serious life-threatening conditions. This accelerated approval is granted based on early clinical data that shows preliminary efficacy or predicts clinical value.

5 Likes

Du glemmer fortsatt å lese kravet. Det kommer som et tillegg til prioriterte.

For min egen del? Er du morsom?

Det haster selvfølgelig å få Cevira på markedet.

Det er ca 2-2,6 mill kinesiske kvinner som går rundt med forstadiet til livmorhalskreft i Kina.

Ca. 125 000 nye tilfeller av livmorhalskreft hvert år.

55000 dør av det hvert år.

:recycle: :recycle: :recycle:

Hva er det med review tiden på >16 mnd (and counting) for Cevira som tilsier at det haster for Kinesiske helsemyndigheter?

2 Likes

Spør de 2-2,6 mill kinesiske kvinnene. Husk også at vaksine mot HPV ikke virker på dem som er smittet, og det gjelder opp til nesten 20% dvs ca 100 mill kvinner.

Ikke kom med idiotiske hersketeknikker.

Svar heller på spørsmålet og argumenter for påstanden din.

Det blir en definisjonssak hva som NÅ skal anses å haste. Ut fra behovet haster det kraftig.

Økt prioritet i senere tid:

Det har vært en økt satsing på områder relatert til fødsler og familiepolitikk i Kina den siste tiden, hovedsakelig drevet av et ønske om å øke den fallende fødselsraten og møte utfordringene med en aldrende befolkning.

​Her er noen punkter som indikerer dette:

• Endring i familieplanleggingspolitikken: Kina har gradvis opphevet de strenge restriksjonene, fra ettbarnspolitikken til tobarnspolitikk (2016) og deretter til trebarnspolitikk (2021). Dette viser et sterkt politisk ønske om å øke antall fødsler.
  • Økonomiske insentiver: Myndighetene, både sentralt og lokalt, har innført en rekke tiltak som økonomiske subsidier, skattelette, boligsubsidier og bedre støtte til barnepass/barnehager for familier som får barn nummer to og tre.
  • Fokus på barneomsorg og utdanning: Tiltak som forbud mot privatundervisning med kommersielle formål (2021) ble innført for å redusere de høye kostnadene og det store presset forbundet med å oppdra barn, som er en av grunnene til at folk velger å få færre barn.
  • Inkludering av ugifte kvinner: Det har også vært forslag om å inkludere ugifte kvinner i familiepolitikken, noe som ville være et betydelig skritt og et tegn på økt fokus på fødsler fra flere grupper i samfunnet.

​Selv om mange av tiltakene primært er motivert av demografiske og økonomiske hensyn (å motvirke befolkningsnedgang og aldring), innebærer de også en økt oppmerksomhet mot tjenestene rundt fødsler og barneoppdragelse. En økning i antallet kompliserte fødsler, som følge av at eldre kvinner får sitt andre barn etter tobarnspolitikken, har også krevd forberedelser i helsesektoren.