Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Litt tanker rundt div og kurs reaksjonen igår jeg har, nå når ting har fått satt seg litt.

Jeg er i etterkant litt overasket at kurs ikke gikk lenger ned enn den gjorde selv om nyheten kanskje ikke var å anse som 100% sikker info, eller hvor ille det kunne bety for Cevira, men potensielt veldig ille. - Og som vi idag har fått svaret på var en helt naturlig del av review prosessen.

Kurs touchet såvidt nedpå 50,8 før den igjen gikk til rundt 52 og holdt seg der i en times tid på “høyt” volum, og gikk videre derfra mer opp på bra volum (sammenlignet med den siste tidens volumer).

Jeg har selv vært bekymret for et godt stykke ned på 40 tallet ved et avslag/dårlige nyheter for Cevira, og flere mnd med ørkenvandring tilbake til 50 lappen til Freddys, med en liten økning til 55 om egen drift viste samme forbedring som Q2.

Fikk vi en liten bekreftelse/hint på hvor landet ligger på inn prising av Cevira på dagens pho kurs VS egen drift?

Når det kommer til nyheter vi har tilgjengelig fra kinesisk forum og review siden til NMPA så kan man vel trekke flere konklusjoner etter gårsdagen.

1. Jeg bør lese over hva jeg poster når det er viktige saker som den igår, og ikke hive det ut instant hvor jeg samtidig legger til alt av interne følelser listet opp i posten min… (jeg var flink på den når jeg fant den gode nyheten fra Asieris idag og postet hehe).

2. Man kan ikke 100% vite med sikkerhet hva enkelte ting man finner faktisk betyr - Her er vel den store bakdelen at sikkert ingen av oss faktisk vet med sikkerhet hvordan prosessen med godkjenning i Kina faktisk foregår i detalj.

3. Episoden i går viser faktisk at man har en enorm fordel om man følger med på hva som skjer i Kina. Det viser at ved en godkjenning så vil man mest sannsynlig kunne plukke det opp en stund før de store kanonene gjør det, og om man vil “all in” så kan man kanskje greie det på et par kroner over hva den aktuelle kursen er for øyeblikket da.

4. Brukere på kina forum er nok ekstremt “på ballen” når det kommer til å å sjekke NMPA review nettsiden, siden jeg ser innleggene der må ha kommet mer eller mindre instant etter NMPA siden endret seg. Jeg anser meg selv som relativt hard på å sjekke den siden i løpet av dagen, typ en gang i timen, men her var det allerede flere tråder og diskusjonen godt gang på forumet når jeg selv tok en refresh av nevnte side.

7 Likes

Ja det finnes vel ca 200 smarte kinsere for hver smart nordmann. Og noen av dem er sikkert lynraske.

Ditt "Helvete " gjorde sikkert susen for mange, som panikksolgte. Selv brukte jeg anledningen til å kjøpe mer da det bunnet. Tror caset Cevira er for godt til at det kunne bli sparket ut.

Jeg tror kursen nå er alt for lav, og kjøpsanledningen fortsetter.

Om pausingen betyr noen tilleggstid, ser det jo ikke ut til, siden det ikke skulle gjelde produkter som Cevira.

Flott at du følger med, og legger ut, det er nyttig for dem som anvender infoen.

6 Likes

Du skal ikke have dårlig samvittighed aribjo, kan godt forstå din reaktion da du tjekkede NMPA — rigtig mange ville have gjort som du , total overraskelse som “skal ud” :+1:

Stå på :ok_hand:

Dansken

7 Likes

Fortsetter å bevege seg i rett retning i Pharmacy køen. Var vel plass 370 da pause kom på.

Rart med det. PHO er den aksjen i portisen min jeg nå bekymrer meg minst for til neste uke, ref siste utspill fra han over dammen… Blir vel blodbad neste uke på det meste.

4 Likes

Ikke som børsmelding, men PHO newsletter:

https://photocure.com/newsletters/news-from-photocure-116?utm_source=email&utm_medium=email_campaign&utm_campaign=newsletter&fbclid=IwdGRjcANWyZhleHRuA2FlbQIxMQABHub81o2f8llFVaMGai0ov0LlcgO6jOhIt1wc64JNWzxLeIID4XLfMbKfl4SP_aem_j3qR-RHxRW2ZNxDb5Ca89Q

5 Likes

Jeg er egentlig ikke enig med deg at det var rart at ikke kursen gikk mer ned, og at det indikerer noe om fallhøyden ved eventuelt avslag for Cevira. Jeg tror nemlig at svært få innbilte seg at pausing betydde avslag. De aller fleste trodde nok at pausing kun betydde utsettelse av avgjørelsen, men at det i seg selv var ille nok. Hadde markedet tolket dette som sannsynlighet for avslag, hadde nok kursen falt betydelig mer.

2 Likes

Sant nok. La vel kanskje litt for mye synsing i det basert på hva jeg selv opplevde når jeg såg pausingen.

Tilleggstid, se tidligere innlegg:

Unntak gjelder for legemidler som inngår i prioriterte vurderings- og godkjenningsprosedyrer samt for nye legemidler som haster med klinisk behov.

Dette burde gjelde for Cevira. Da skal det ikke tillegges tid.

Melding fra Nasjonalt legemiddelvurderingssenter under Statens legemiddeltilsyn om utstedelsen av “Forskrifter for håndtering av stans og gjenopptakelse av tidsberegning under vurderingsprosessen for legemiddelgodkjenning (prøveversjon)

2 Likes

Ang Clinical køen. Det er ingen av de som var rett bak Cevira for en mnd siden som har gått ut av listen der enda. Screenshot fra idag + en mnd siden (noen av de med dobbel oppføring har kun endret litt plass. Den på plass 10 i screenshot er på plass 11 nå):

2 Likes

Cevira har ikke prioritert vurdering- eller godkjenningsprosdyrer. Det er ingen offentlig informasjon som berettiger antagelsen om at det haster med klinisk behov for Cevira. Sistnevnte er nok for spesielle omstendigheter, vaksiner, o.l.,

3 Likes

Her har du glemt ordet samt.

Kinesiske myndigheter ønsker å øke antall barnefødsler og har det som prioritet.

Allikevel er ikke Cevira prioritert.

1 Like

Klar svar!

2 Likes

Det haster selvfølgelig å få Cevira på markedet.

Det er ca 2-2,6 mill kinesiske kvinner som går rundt med forstadiet til livmorhalskreft i Kina.

Ca. 125 000 nye tilfeller av livmorhalskreft hvert år.

55000 dør av det hvert år.

Haster er kravet, og tydeligvis ikke formelt annet enn vurderingen av haster. Egen prioritet for øvrig er altså ikke krevet.

1 Like

For din egen del ja?

Dear investors, hello! APL-1702 has not been granted an accelerated review and approval pathway by the National Medical Products Administration (NMPA)

Dette er fakta. At du sier noe annet endrer ikke på det. Du må gjerne tro det du vil, men det er ingenting som tyder på at du har rett. Hadde det vært urgent medical need for Cevira hadde man fått en annen designasjon, og produktet for lengst vært tilgjengelig i markedet.

Conditional market approval from the NMPA (National Medical Products Administration) is a pathway for expediting the approval of drugs and medical devices that address urgent unmet medical needs, particularly for serious life-threatening conditions. This accelerated approval is granted based on early clinical data that shows preliminary efficacy or predicts clinical value.

5 Likes

Du glemmer fortsatt å lese kravet. Det kommer som et tillegg til prioriterte.

For min egen del? Er du morsom?

Det haster selvfølgelig å få Cevira på markedet.

Det er ca 2-2,6 mill kinesiske kvinner som går rundt med forstadiet til livmorhalskreft i Kina.

Ca. 125 000 nye tilfeller av livmorhalskreft hvert år.

55000 dør av det hvert år.

:recycle: :recycle: :recycle:

Hva er det med review tiden på >16 mnd (and counting) for Cevira som tilsier at det haster for Kinesiske helsemyndigheter?

2 Likes

Spør de 2-2,6 mill kinesiske kvinnene. Husk også at vaksine mot HPV ikke virker på dem som er smittet, og det gjelder opp til nesten 20% dvs ca 100 mill kvinner.

Ikke kom med idiotiske hersketeknikker.

Svar heller på spørsmålet og argumenter for påstanden din.

Det blir en definisjonssak hva som NÅ skal anses å haste. Ut fra behovet haster det kraftig.