Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Farlig nÊrt Q2 nÄ Ä, @ 29 juli.

Hva kan PHO levere her som skal kunne lĂžfte kursen? :sweat_smile:

Sorry Ä si det, men er vi tilbake pÄ 50 lappen innen mÄneds slutt?

Syntes Ä se at du hadde lettet deg pÄ listene for litt tilbake, sÄ vi vet i hvertfall hva som kommer fra denne kanten. :wink:

Hva ville skjedd med disse, om det plutselig kom et bud pÄ selskapet i morgen?

Kan/kunne de benyttet seg av disse opsjonene etter et bud var lagt pÄ bordet?

Ville isÄfall vÊrt et ran.

Igjen, du vet vel svaret pÄ det fÞr du stilte det

3 Likes

SĂ„ du syns ikke det er problematisk at det kommer Ă„ trykkes opp nye aksjer etter hvert som disse og millionvis av andre opsjoner lĂžses inn. Men du har kanskje ikke hĂžrt tales om utvanning?

1 Like

Middelet for Ä vise at man ikke liker denne praksisen er Ä stemme mot pÄ generalforsamling. Og gjerne ogsÄ stille opp og si hva man mener.

Det er vel et merkbart skille i volum pÄ ansattopsjoner fÞr 2020 og etter, og det blir bare mer og mer. Og nÄr de slÄr inn med 100% mÄloppnÄelse pÄ alle kriterier sÄ er det greit Ä vÊre leder og ansatt i Photocure.

Hva betyr EU sĂžknaden til Asieris for APLD-2304 for PHO sin del?

Om jeg husker riktig gikk PHO i samarbeid med Richard Wolf for et device.

Hvorfor har dem ikke et samarbeid med Asieris her?

Bemerker ogsÄ at APL-1702 nÄ kun fokuserer pÄ CIN2 hva gjelder sÞknad i EU og US.

NÊrliggende Ä tro at dette vil pÄvirke milestones utbetalinger ytterligere om det skulle komme godkjenning i USA og EU

https://www.photocure.com/news/photocure-and-richard-wolf-enter-into-agreement-to-develop-a-high-definition-flexible-blue-light-cystoscope-for-global-commercialization-4869052

Jeg opplever det blir litt for mange slutninger pÄ et for tynt faktagrunnlag her.
At Asieris sÞker eu godkjenning for apl 1702 (Cevira) alene betyr ikke automatisk at Pho taper pÄ det. Pho lisensierte de globale kommersielle rettighetene til Asieris. Hvordan Asieris velger Ä organisere regulatoriske sÞknader, produksjon, distribusjon eller eventuelle partnere i Europa er i utgangspunktet deres ansvar.
RW avtalen gjelder et helt annet omrÄde. utvikling av fleksibelt blÄlyscystoskop til Cysview. Den har ingen naturlig kobling til Cevira sÄ jeg ser ikke hvorfor man skulle forvente et tilsvarende samarbeid der. NÄr det gjelder milepÊler blir det ogsÄ spekulasjon. Jadajoda indikasjonen er nÄ avgrenset til cin2 og det kan pÄvirke det kommersielle potensialet sammenlignet med tidligere forventninger, men ingen av oss kjenner den fullstendige avtalen eller hvilke konkrete utlÞsere som ligger bak hver enkelt milepÊl. Derfor blir det feil Ä konkludere med at milepÊlene nÞdvendigvis blir lavere.
Jeg opplever det er bedre Ă„ skille mellom det som er bekreftet og det som er antakelser enn Ă„ presentere mulige konsekvenser som om de allerede er avklart.

3 Likes

NĂ„ er det jo APLD-2304 jeg spĂžr om. AltsĂ„ Asieris sitt produkt ( APLD-2304 is the world’s first portable, single-use blue light flexible cystoscope)

Hva gjelder APL-1702 ( Cevira) nevner jeg bare at det pÄ nettsiden stÄr skrevet CIN2, Ä derav er det godt mulig at Asieris vil slÄ av % ved godkjenning pÄ milestones. Akkurat som de gjorde i China

Da misforsto jeg fĂžrste delen.
NÄr det gjelder apld 2304 er det riktig at det er Asieris sitt engangs blÄlysskop, men det betyr ikke nÞdvendigvis at Photocure er ute av bildet, men vi vet heller ikke hvilken kommersiell rolle Pho eventuelt fÄr. Per i dag er det eneste kommuniserte at produktet er sendt inn til eu og at sÞknaden er akseptert for behandling. NÄr det gjelder Cevira er jeg enig i at bortfallet av cin3 kan pÄvirke det totale milepÊlspotensialet. Det gjorde jo det allerede i Kina, men hvor mye det eventuelt pÄvirker fremtidige milepÊler i eu og usa vet vi rett og slett ikke uten Ä kjenne de konkrete kontraktsvilkÄrene. Det er egentlig det eneste poenget mitt. (som gÄr igjen over flere poster) Det er greit Ä diskutere sannsynlige utfall, men vi bÞr skille mellom det som er kommunisert og det vi antar.

1 Like

Fair det, men den opprinnelige sÞknaden til EMA var for bÄde CIN2 & CIN3.

Derfor jeg reagerte nÄr jeg nÄ ser kun CIN2 oppgitt pÄ Asieris sin hjemmeside nÄ. ( dette er blitt endret i nyere tid) er kun en observasjon.

Ville det vĂŠrt helt utenkelig at Cevira kunne blitt godkjent for CIN2 & CIN3 i EU av EMA, til tross for kun CIN2 approval i Kina?

Tvisten rundt milestone i Kina vil avgjÞre dette. I verste fall vil en fÄ utbetalt 60% av opprinnelig milestone-betaling ved godkjenning i EU og eventuelt US.

2 Likes

Nei helt utenkelig er det ikke. Ema gjÞr sin egen uavhengige vurdering og er ikke bundet av nmpas konklusjon i Kina, men jeg ville vÊrt forsiktig med Ä legge til grunn et bredere label enn det Asieris selv har sÞkt om og kommunisert. Per i dag er det lite som tilsier at ema skal ende opp med en vesentlig bredere indikasjon enn den regulatoriske strategien Asieris selv har valgt sÄ jeg ville nok tatt utgangspunkt i det som faktisk er sÞkt om og heller blitt positivt overrasket dersom ema skulle lande pÄ en bredere indikasjon.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Stor bevegelse i Asieris kursen i dag, var opp 10% for sÄ Ä falle i negativ tereng for Ä slutte opp 1,54%. Ligner litt pÄ PHO nÄr det er gode nyheter i markedet, kraftig opp for sÄ Ä bli tradet ned til null opp. Asieris er opp nesten 50% pÄ en mÄned, sannsynlig med informasjon i markedet om applikasjon av cevira, hva annet kan det vÊre?

1 Like

Vi fikk dessverre nettopp se hvor lite det hjelper. Styret banket gjennom sitt forslag om nytt tak pÄ 13% uten problemer. Dette nye taket nÄr man sannsynligvis nÄr primary innsiders fÄr sin Ärlige tildeling. SÄ da er det vel pÄ an igjen ved neste GF.

1 Like

PÄ fjelltopp med mobildekning som unntak i ferien og registrerer at Asieris er gÄtt i taket, mens her gÄr det i kjelleren. Fortsatt god sommer :sunny: :mountain:

1 Like

Det er da to veldig forskjellige selskaper.
Det ene leverer 100% pÄ viktige milepÊler og faktisk verdiskapning, det andre selskapet fÄr 100% mÄloppnÄelse pÄ bonuser uten Ä drive med verdiskapning (
for aksjonÊrer).

4 Likes

Som ellers i alle bransjer sÄ mÄ det betales for flinke folk. Attraktive betingelser er en god mÄte Ä gjÞre det pÄ.

1 Like

Men hvorfor betale Mercedespris for en Lada, som tilsynelatende er tilfellet her - basert pÄ lÞnnsomheten de viser til.

6 Likes