Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Signalene fra kina er ganske tydelige, samtidig er pho en lett aksje å manipulere for de som gjøgler med slikt. Tipper rapport fra både PHO og Asieris blir hyggelig lesning.

2 Likes

Har sett 3 stk skrive at de har blitt hpv negativ etter Cevira. Ser også en som skriver at det har gått fra cin2 til cin1 etter en behandling.

Krysser fingrene for at det kommer en del flere slike.

16 Likes

Når de får godkjent indikasjon på behandling av HPV, da vil ballen virkelig begynne å rulle, fort. Produksjonskapasiteten er der.

Ser ikke slik ut på tekniske indikatorer nei.

Hva tenker du blir hyggelig fra kommende PHO rapport?

Vil tro nedklassefisering News, eller noe nytt fra Cevira approval i EU er hva som kan løfte kursen,
ikke en Q rapport, de har skjeldent gjort godt.

2 Likes

Henvis gjerne til disse.

1 Like

Jeg får at den reelle veksten av cysview/hexvix sales er ca 15% hvis Norne sin estimat er riktig. Det er veldig bra og hyggelig lesning.
At kursen tryner slik er helt ufattelig.

Hvor mye er veksten i kostnader estimert til?

Short som sliter med å få kjøpt tilbake så de dumper enda mere for å utløse noe stop loss ser det ut som. Oversolgt som fy.

Norne estimerer den til 11%, det er sikkert inkludert BD.

Det er ikke spesielt store tekniske utslag egentlig, den er vedvarende svak og noen kastet til slutt kortene.

Asieris trader litt frem og tibake etter halloien som var

4 Likes

Ja ca 24% nedgang siden Cevira melding 3 mars

Bruker ikke så mye energi på de største utslagene av kurs, jeg ser på trender

1 Like

Det er min særdeles subjektive observasjon også - en kraftig økende resignasjon blant oss mindre aksjonærer.
Mye fundamentalt har falt på plass, men lønnsomheten er verken til å ta eller føle på.
År etter år er det mer av det samme, en optimistisk ledelse som spiser grovt av lasset, både i forhold til daglig drift og om selskapet en eller annen gang skulle lykkes,og som behandler kritiske spørsmål “som stein i skoen”.
Med de årvisse motivasjonsprogrammene skulle man tro det i utgangspunktet har vært en kjempeutfordring å få ledelse og ansatte til å komme seg på jobb.

Rent anekdotisk er det å registrere at aksjekursen i PHO er omtrent nøyaktig den samme som den dagen da Norge stengte ned under pandemien i mars for over seks år siden.
Teller selv på knappene om det virkelig er Dan jeg vil overlate å forvalte denne delen av mine sparepenger.

6 Likes

Ja det er noe fundamentalt galt med aksje strukturen i PHO, de største aksjonærene gjør nada for å støtte kursen. Mulig at i dag var det de mindre aksjonærene som solgte og at det kom inn noen av de større da kursen falt ned på 54 tallet. Ikke vet jeg om det er Briarwood som skremmer bort tyngre aksjonærer som kan ta i mot når kursen har gått igjen ned på dette nivået. Det ble omsatt aksjer for 4,8 mill i dag sammenligner jeg med CRNA i dag var omsetningen 61 mill. Det var tydelig at shortere der prøvde å kjøre kursen ned men det var en eller flere aksjonærer som tok imot alt som kom på 8,4, de tok mye, og til slutt måtte de gi opp og dekke seg inn og kursen endte opp på 8,63. Slike aksjonærer trenger vi i PHO.
Dette er hvordan jeg ser det.

4 Likes

Får ikke inn slike seriøse investorer før ledelsen og remuneration røskes opp i.

Dette selskapet er inntil videre den private lommeboka til Dan og resten av de ansatte, med støtte fra Dylan.

Ingen tilbakekjøp for å støtte opp om kursen, ingen krav om lønnsomhetsstyring, ingen styring eller ønske om å svare på kontruktive kritiske spørsmål.

Så får man se om det om noen år blir en forandring. Det er en del oppside med mulige forbedringer som kan komme inn fremover.

3 Likes

fiduciary responsibility

image

3 Likes

Tjekket ud dagsordenen for månedens CHMP møde ved EMA.

1702 var ikke på dagsordenen idag, så Clockstop indtil videre, til Asieris får svaret på de stillede spørgsmål fra Junis møde hus CHMP.

I næste måned (August mødet) er det så 60 dage siden Spørgsmølene blev sendt — så god tid for Asieris til at få svaret.

Dansken

3 Likes

Ja da – det er en beregning baseret på 5 måneder — rundt NOK 100.000.000 mill til PHO årligt
HVIS det holder :clap:

Ser frem til refusions afklaring for 1702 i starten af Aug :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dansken

1 Like

Det kommer ikke i starten av August. Oktober/November trolig.