Hvis ikke kalkulasjonene mine er helt av, så sitter topp 50 med rett over 70% av alle aksjene.
Har det ikke vært sånn lenge ? Det er ikke et bull signal. De store sprer risikokapital i haugevis av selskaper og de tar masse feil. Denne aksjen er stein dau uansett
Norne før Q2 - 2026:
We forecast sales revenue of NOK 146.2m, up 8% YoY and 5% QoQ. Adjusted
EBITDA is expected at NOK 11.9m, implying an adjusted EBITDA margin of
~8%, compared with ~11% in 2Q25, reflecting estimated operating cost
growth of around 11% YoY. We forecast pretax profit of NOK 0.8m, with
both reported and adjusted EPS at NOK 0.02.
TP uendret 90
EDIT: presentert slik

Nevnes noen ord ifb med oppkjøpet av Vesica?
De skriver en del, og slik oppsummeres hvordan de verdsetter avtalen p.t. Det trengs mer innsikt.
Vesica is not expected to make a material nearterm earnings contribution, while a significant share of the transaction value remains contingent on reimbursement milestones. We therefore
exclude the contingent consideration from our estimates pending further clarity
Hvis head wind fra dollar var den samme som i Q1,som jeg tror den er, betyr det at veksten i US for cysview må ha vært også omtrent den samme i Q2 på rundt 25%.
Tror ikke markedet tar det inn over seg og det før FDA nedklasifisering som de nå jobber med og før flex scope i US og resten av verden.
Uansett heiarop fra deg og andre så er ikke dette et case som egentlig har noe på børs å gjøre. Den puslete veksten vekker ikke markedet. Kanskje på tide å innse det. 10% av Cevira salget i Kina er heller ikke nok, det ser du på kurs 57
North America product revenue increased 26% (11% incl FX) to NOK 54.0 million, mainly driven by a 29% rigid unit sales increase. Total unit sales increased 26%.
For Q2 er dette
USD: 9,42
EUR: 10.97
Jeg ser at markedet bryr seg ikke, men veksten er ikke puslete og med nedklassifisering øker markeds tilgangen i US for cysview med mer enn 100% og markedet for flex/surveilance på 1,5 milliarder så hva veksten vil bli når dette er på plass må være betydelig.
OK da er head wind mer enn i Q1.
Riktig, og hvis unit sales veksten er tilsvarende i Q2 som i Q1, vil rapportert vekst i NOK være mindre, pga økt USD headwind.
Kanskje det er det markedet faktisk gjør?
Da vil vi få mindre valutautslag i US på Q2 vs Q1, men høyere i EU.
Q2 25
USD: 10,3
EUR: 11,67
Hvis ikke jeg er helt på tur så blir det:
-8,54% på US
-6% på EU
Q1-26 vs Q1-25 var:
-12,18% på US
-2,3% i EU
Jepp, y-o-y er det riktige, som alltid. Mitt svar var tiltenkt myk sitt innlegg der premisset var at headwind var lik Q1 → Q2. Tar man det y-o-y har du rett.
Ser alltid kvartalsrapportene opp mot hverandre i forhold til året før.
Alt annet blir bare rot for min del pga. sesongvariasjoner.
Jøss, 2 øre per aksje før skatt, da er det bare å sprette champagnen

Uten regneark får man ikke oversikt 
Hvis estimatet til Norne er rett på 146,2 mill hva er da den reelle veksten i US og EU, best estimate.?Vi får svaret om noen dager
De tipper i China og;
$Yahong Pharmaceutical-U(SH688176)$ How much could 1702 sell for this year? By the end of July, 1,200 hospitals had settled in. Assuming each household has one set per day in December this year. 1200X5X4=24000。 Including the previous few months. It is estimated to reach 300 million in sales this year (conservative), while the company’s guidance is 100 million. I feel like the stock price will exceed 22.98 this year
10% av 300 millioner yuan er 42 millioner ish nok, penger det også, rett på bunnlinja.
Ser ut som den styrer mot 40 tallet
Støtte på 55,5 i henhold til Insttech