Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Menerdu at de 10% Photocure fÄr skal overgÄ forventningene sÄpass at det er en stor trigger ?

Snart heltidsjobb med Ä trolle her og pÄ Desert trÄden du

7 Likes

Kan du ikke prĂžve Ă„ svare noe fornuftig i stedet.

Det er forskjell pÄ selskaper:

2 Likes

Photocure-sjefen:

- Justert EBITDA er fĂžrsteprioritet

Photocure skal forbli et vekstselskap, og levere justert EBITDA-vekst.

EDIT: trodde det var Äpenbart, men /s

2 Likes

Venstre knapp til Equinor, hĂžyre for PHO. Problem solved.

Skjermbilde 2026-07-22 kl. 14.38.34

3 Likes

Eller sÄ er det mulig Ä prÞve Ä pÄvirke selskapet som aksjonÊr til en annen prioritering.

Tviler pÄ selskapet leser alle sutremeldingene pÄ forumet her.

3 Likes

Vi sÄ tydelig pÄ generalforamlingen hvor stemmene gikk pÄ de ulike forslagene. Majoriteten er fornÞyd med tingenes tilstand.

1 Like

Kilde?

1 Like

Det var i underkant av 45% av aksjene som var representert pÄ GF, nÄr da stÞrste aksjonÊr stÄr for noe over 20% (i underkant av 50% av aksjene pÄ GF) kontrollerte de den helt fint, men det betyr ikke at majoriteten er fornÞyd.

1 Like

Men du skal altsĂ„ styre hvor diskusjonene gĂ„r her inne? Du hever dette til metanivĂ„er med jammerdal, klagemur, sutremelinger og nĂ„ “bare selg”.

2 Likes

Nei jeg har ikke pÄstÄtt at jeg skal bestemme hva folk skriver, men jeg har vel like stor rett til Ä kommentere som du har?
Å si noe annet enn at det er non stop klaging innpĂ„ her siste mĂ„nedene, spesielt fra og med rett etter Cevira ble godkjent er vel ikke akkurat en overdrivelse.

SpÞr igjen og samme spÞrsmÄl jeg har stilt flere ganger fÞr uten Ä fÄ et svar.
Hvorfor er enkelte av dere investert her? Oppsummert sÄ er mange av dere som klager hele tiden negativ til Hex butikken, negativ ledelse, Cevira kommer kun til Ä selge maks 30 000stk enheter i Kina pr Är - altsÄ 3kr til PHO Ärlig i royalties. All logikk burde tilsi at de som er negativ til de tingene der selger seg ut, eller er det noe jeg ikke har fÄtt med meg dere er bull pÄ?

4 Likes

Det har blitt besvart Ăžrten ganger.

Det er mulig Ä vÊre investert i et selskap uten Ä melde seg inn i menigheten. Det er flere typer investorer og noen mer aktive enn andre. Det gÄr altsÄ an Ä tro pÄ en oppside i caset, og samtidig vÊre kritisk til aspekter ved selskapets drift og ledelse.

5 Likes

Hadde satt pris pÄ en liten oppsummering pÄ hva du mener er bull her siden det kommer ikke akkurat frem.

2 Likes

Klagemur og sutring er ufint og ulovlig Ă„ si. “Menighet” ol er greit. Got it

4 Likes

Ja det er ulovlig med humor ogsÄ om man ikke kommer med noe humor som er negativt vinklet. Rart gitt

3 Likes

NÄ er menighet et generelt og ganske sÄ velkjent begrep, spesielt her pÄ TI. Det er altsÄ en beskrivelse av et fenomen og ikke et angrep pÄ enkeltpersoner, eller et fiorsÞk pÄ Ä kneble diskusjonen. At du gjÞr din inntreden med nok et meta-innlegg illustrerer egentlig poenget mitt ganske greit :slight_smile:

1 Like

Det er ogsÄ flere som er skuffet over at overskuddskapitalen ble brukt til oppkjÞpet av Vesica Health.

For de som har fulgt med i presentasjonene til Dan Schneider over tid, har et slikt oppkjÞp ligget i kortene LENGE. Det er ikke noe som kom overraskende. Likevel virker det som mange reagerer svÊrt negativt pÄ noe de egentlig burde ha sett komme.

6 Likes

Hadde helst sett at alt av cash ble utbetalt i form av utbytter og/eller tilbakekjĂžp av aksjer selv.
Men hadde jeg hatt like dÄrlig tro pÄ PHO som flere her inne nÄ tydeligvis har etter hva de selv skriver pÄ forumet sÄ hadde jeg solgt aksjene mine.

2 Likes