CRNA har nesten ingen større aksjonærer. Vanligvis er det i hovedsak tradere og shortere som står bak kurssvingninger. Spørsmålet er hvor langt de skal la den gå nå, før de snur den igjen. Vi trenger vel ikke flere slike aksjonærer i PHO?
Dette er jeg enig med deg i.
Og Dan har presentert at den ordinære driften i EU + US skal gi tilstrekkelig med cash til å dekke den kapital-lette utviklinga av AssureMDx.
MEN hva med inntektene PHO vil få fra Asieris? Skal disse skusles bort på enda flere nye sprell, eller kan de si seg fornøyde nå? Vesica og Flex og AI’en vil gi alle muligheter for vekst og lønnsomhet. Det er slengt ut høyere enn 25% CAGR allerede.
Ta for F å si til aksjonærene at eventuelle inntekter (store som små) som kommer inn fra Asieris vil bli pløyd tilbake til aksjonærene i form av tilbakekjøp og/eller utbytter.
Ditt innlegg illustrerer i hvert fall arildbjo sin kommentar om at kun negativ humor er tillatt 

Vi trenger absolutt aksjonærer som i CRNA og volumet de genererer. I går var det en eller flere aksjonærer som tok alt som kom på 8,4 og satte derfor en bunn. Shorterne måtte gi opp. Hadde vi hatt noen slike aksjonærer i PHO som på gode nyheter satte foten ned og la et gulv hadde vi hatt en helt annen kurs nå. De størst aksjonærene i PHO løfter ikke en finger og lar kursen glide ned til som nå da vi var nede på 55 nivået.
Det er som kjent et snev av sannhet i enhver spøk
Men nå lar vi dette ligge. Peace out
Foreslår at du sletter “spøken” der du angivelig siterer CEO. “Sitat” blir lett tatt som forsøk på markedsmanipulasjon. Skal alt overlates til publikum å tolke så blir det fort en slippery slope for forumet.
Når nå endelig salget av Cevira er godt i gang så må det jo være lov å være vanvittig skuffet over kursen. Siden jeg har tro på at Cevira overrasker positivt så har jeg bestemt meg for å ha aksjene minst et år til. Tror fokuset kommer på hva det vil bringe om ikke så altfor lenge…
Virker som en del glemmer at Photocure bare får 10% royalties av Cevira salget
Skulle gjerne likt å se en forklaring på hvorfor Photocure kursen skal skyte i været når Asieris legger frem tall. Er det noe som har blitt bevist gang etter gang så er det at kursen ikke reagerer på at pengebingen vokser litt og litt.
Åja, jeg visste ikke du var seriøs da du spurte om kilde
Innlegget blir selvsagt stående. Nå tar jeg langhelg fra denne tråden
Det er vel litt her hele cluet ligger. Noen tror Cevira salget blir bånn i bøtta, andre tror det blir bra.
Som nevnt noen ganger før så utgjør 30 000 enheter pr år 60mill NOK til PHO i året på 10% royalties.
Jeg selv tror salget blir langt høyere enn 30 000 pr år.
Greit å legge til i posten din at royalties er FRA 10% og opp til 20% alt ettersom hvordan salget går fremover. På toppen av det igjen så er der ganske store summer i milepælsutbetalinger som kommer etter div godkjenninger/søknader
Fra Q1
Mens realiteten er fortsatt store underskudd I US driften, og nok til en kaffe på bunnlinje (ref Nornes estimat i går)
Rapporterte det på samme måte som jeg også ville gjort med feks et innlegg som hevder at pho melder om forhandlinger om å bli kjøpt opp.
Synd at du ikke ville ta det ned selv.
Nei, har du sett. Da blir kanskje innlegget mitt stående allikevel?
Nå er det faktisk på tide å kjøpe aksjer i PHO
her er det topp stemning 🤌🏼
Og mer fra Dahl-vikar - liker man ikke å bli målt på sannheten så skaper man sin egen virkelighet
I denne callen i mai ble aldri EBIT nevnt.
Bingo
Du skriver: Virker som en del glemmer at Photocure bare får 10% royalties av Cevira salget
Det er rett på bunnlinja - og den prosenten øker hvis salget går bra. Og det er vel noe som tyder på det? Hvorfor tilbyr nesten 1000 sykehus dette allerede??
Nail on head!
Hey google, forklar uttrykket: for en hammer ser alt ut som en spiker
Er egentlig ganske enig i grunnlaget for ditt spørsmål. Synes det er underlig at ikke man er flinkere til å flytte på sine investeringer etter som terrenget endrer seg. Ser et av de verste eksemplene på HO der figuren peaf har rakket ned på selskapet i flere år, uten selv å ta konsekvensene av egne meninger og solgt seg ut.
Selv mistet jeg den kortsiktige troen på Photocure for en tid siden og solgte meg ut til fordel for en annen investering jeg hadde større tro på. Har så langt ikke hatt grunn til å angre.
Mange som gjør det vel, men nå er jo også tiden for å fylle på, å vente ( håpe) på neste rykk oppover.
Spiller du Bridge?