Mesteparten av misnøyen her handler om aksjekursen og ikke hva som er oppnådd. Grei vekst for cys tross bortfall av flex (mulig bare midlertidig). Cevira godkjenning åpenbart en god ting. Klaging over for lite “bulling” av denne nyheten er utålmodighet. Selskapet skal som jeg ser det bygge langsiktige verdier.
Ingen vet utfallet av Vesica, lykkes de så blir det åpenbart en kraftig verdidriver.
Opsjoner og avlønning får overdrevent stort fokus. Som aksjonær ønsker man selvsagt minst mulig deling med ansatte, men tro meg: det finnes mange selskap som er langt verre på dette området.
Jeg tror ikke på bud nå for hele selskapet, men utelukker ikke et salg av Cevira. End game tror jeg likevel blir et salg, men selskapet skal bygges før det. Uansett, min mening er at de som nevner 80 kr aksjen… Ja, de skjønner ikke verdien av hva de eier. For min del er det utelukket å akseptere 80 kr og er sikker på at de største har samme syn.
Langsiktig er det gjerne aksjonærvennlig å bygge selskapet. Ikke sikkert at det blir suksess, men jeg er langt fra sikker på suksess om deltagerne på forumet hadde fått større beløp på konto også 
De som er misfornøyd glemmer også totalmarkedet. En liten kjerne av selskap har drevet oppgangen. Grunnen til dette er boggleheads (indeksinvestering) og siste par år hypen rundt AI. Jeg er ganske sikker på at det kommer en tid da mange er glade for å eie pho og ikke indeks. Nedturen for AI kan bli ille.
Det snakkes om crna, men glemmes at det er unntaket. Det har vært nesten bare katastrofer innen den norske biotek sektoren, men det glemmes.
Sånn om å være aksjonær i pho. Enkelte synes å tro at de kan endre selskapets strategi (utbytte osv)… Det tenker jeg er grenseløst naivt. Om det er eneste grunn for å eie så skjønner jeg ikke tanken. Det kommer ikke til å skje og de som ønsker det har ikke makt til å få det gjennomført.
Mitt syn er at selskapet er lavt priset på core og mener det er oppside både her og gjennom Cevira og nå også en mulighet gjennom vesica.
Det bryr meg lite om kursen er 55 eller 75 for jeg skal uansett ikke selge til noen av de to. Det gjelder forøvrig dere andre også for da hadde dere vært ute på 75 allerede 
Burde skrevet mer når jeg gjør et unntak, men ferie og knasting på mobil er slitsomt. God sommer og ikke stress så mye med kursen fra dag til dag. Er caset bra nok så blir sluttresultatet også bra