Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Her mener de nok reell lĂžnnsomhet. Revisor bryr seg ikke om bullshit earnings.

Lukter emisjon her ja :sweat_smile: Stinker faktisk

1 Like

1 Like

Pk2k
Synes ikke det stinker emi i det hele tatt. Hvor i all verden har du det fra? NÄ begynner ogsÄ pengene fra Cevira Ä renne inn.
Edit: Kontantbeholdningen 162 millioner kroner

6 Likes

Dere mÄ jo se pÄ hva som gjÞr at kosten i kvartalet er hvor det er

Dette er Cysview/Hexvix isolert sett

Europa redder som vanlig dagen.

USA er er fremdeles ett lodd rundt foten. Men inntektene Ăžkte heldigvis mer en utgiftene.

Men det som er litt positivt oppi dette er totalbildet pÄ Cysview. Cysview/Hexvix alene er i Är pÄ nesten samme profit, halveis inn i Äret, som det man hadde for hele 2024.
SĂ„ til tross for mye “doom and gloom” er kjernebutikken i pluss med god margin.

Det som driver opp kosten her er jo R&D biten. Regner med alt rundt Vesica i Q2 drar sĂŠrlig opp her.

R&D

17 Likes

Fortsatt dialog med Asieris om mulig forlik;

With respect to the dispute concerning the milestone
payment for the approval of Cevira in China in Q1,
Photocure remains in ongoing settlement discussions
with Asieris regarding the amounts in question and
has in parallel initiated legal steps as part of its efforts
to pursue recovery

Kommer nok $4,4 mill inn pÄ konto snart.

2 Likes

Hvordan vil du oppsummere det hele, jeg vil si steady progress med stor oppside.

Det er jo litt av cluet. Det er jo alltid en engangspost som Þdelegger. Gang pÄ gang. Selv om det finnes en fungerende operajson i selskapet, blir dagen det blir lÞnnsomt konsekvent utsatt. Kvartal etter kvartal. Hvem andre enn ledelsen er tjent med dette?

Vi fÄr vel bare se an neste kvartal om kanskje det blir kvartallet uten tilleggsposter?

Hva ligger forresten under Other & Allocations for Cysview NA som Ăžker med 60% ?

image

3 Likes

Kjernebutikken viser vekst bÄde i USA og Europa.

USA har fremdeles mye Ä bevise, spesielt pÄ den utgiftssiden.

Men ser man pÄ Sales & Marketing i USA sÄ er den utrolig stabil. Den har lagt pÄ 44-45 millioner hvert eneste Q2 siste 4 Ärene!

Det som varierer stort er Other & Allocations. Ser du ser pÄ det samme @Haltopen

SĂ„ det er ikke selve salgsapparatet som driver kosten i USA. Det er andre ting.

Kina inntektene glimrer med sitt fravÊr forelÞpig, bortsett fra disse 2,5 millionene. Men jeg har ikke helt fÄtt tak i om dette kun er Cevira, eller inkluderer Hexvix i tillegg.

Uansett var Cevira bare i salg i 3 uker fÞr Q2 var ferdig, sÄ umulig Ä fÄ inn noe sÊrlig vetige tall.

Men jeg regner med vi fÄr mer info nÄr Aseris kommer med sine tall neste mÄned.

Totalt sett, en rapport som kan oppsummeres med et skuldertrekk, mye pga. kostnadene fra Vesica oppkjĂžpet. Det underliggende har positivt driv, men drukner litt i “stĂžyen”. Store verdidriverene har ikke slĂ„tt inn enda.

4 Likes

Korrigert for endringer i valuta blir vel Ăžkningen i S&M kostnader rundt 9% i Q2 2026 vs Q2 25.

2 Likes

Har dette med innfasing av direkte og indirekte overhead? Selskapet oppgir ikke hvordan felles overhead allokeres mellom Europa og Nord-Amerika. Det gjĂžr det umulig Ă„ vurdere hvor mye av veksten i Other & Allocations som er reell operasjonell kostnadsvekst i US, og hvor mye som er konsernkostnader fra Oslo som “dumpes” pĂ„ US-segmentet. FĂžr og nĂ„.

AksjonĂŠrene trenger mer granulitet og transparens i regnskapsrapporteringen - ikke stadig mer oppblĂ„ste “adjusted EBITDA”

1 Like

Har sendt en brÄte med spÞrsmÄl til IR, inkludert dette. FÄr se hva de tar opp pÄ callen.

8 Likes

"Alright everyone, welcome!

Wow, time flies when you are busy illuminating bladder cancer! We are on such a tight schedule today that there is honestly mapping out to be zero time for Q&A. I will practically have to sprint through these slides. But I just have to say: I am super excited ! Our technology is glowing, our future is incredibly bright, and the momentum is unreal. Let’s dive straight in!"

7 Likes

Jeg har spist ventepÞlse i sÄ mange Är nÄ at jeg er stappmett og vel sÄ det :worried:

1 Like

HÄpet er og blir Asieris. Problemet er at de klarer nok Ä rote bort eventuelle inntekter pÄ ulÞnnsomme investeringer.

1 Like

Hahaha.

BĂžnnen ble hĂžrt

Kudos til PHO Management som denne gangen bruker mye tid pÄ Ä svare pÄ spÞrsmÄl. Det er ogsÄ mange relevante spÞrsmÄl stilt.

5 Likes

Da skal jeg ta meg tiden til Ă„ lytte senere.

FDA Proposed order kan ta alt ifra 6-24 mnd. DS var optimistisk rundt timingen, men sa samtidig at 6 mnd var urealistisk.

Nevnte ogsÄ alternative veier inn til markedet i USA, og sa noe om approvals i starten av 2027 allerede? Eller hÞrte jeg feil? De har fremdeles ikke sagt hva disse alternative veiene innebÊrer.

De vil ogsÄ trolig Þke organisasjonen i USA med kommende salg av RW Scope og Vesica. Sistnevnte kan komme til Ä skape omsetning neste Är, og base case er refusjon i 2028.

Det pÄgÄende draft LCD vil vÊre endelig senest Mai 2027.

3 Likes

Skal de Ăžke den hardt overarbeidete salgsorganisasjonen som solgte 4 skope i Q2?

4 Likes