Da kjøper du deg inn igjen?
Bekmørkt over hele fjøla her nå 
Ser for øvrig at Georg fra ABG har uttalt seg ifb med oppkjøpet av Vesica, i medwatch 5 Juni
Analytiker forventer ikke store reaksjoner
Georg Tiganolov-Bjerke i ABG Sundal Collier beskriver oppkjøpet i en kommentar fredag som «strategisk overbevisende» og en naturlig forlengelse av Photocures strategi.
Til tross for at ABG er overbevist om at oppkjøpet er lurt på lang sikt, forventer ikke Tiganolov-Bjerke store reaksjoner i markedet, på grunn av utbetalingen og aksjeutvanning som konsekvens av strukturen på oppkjøpet, og at oppkjøpet først ventes å gi positivt bidrag til justert EBITDA fra 2030.
Ser Asieris faller i sympati med Photocure.

Det har aldri vært noe korrelasjon mellom kursutviklingen til Asieris og Photocure selv om det dras opp daglig 
Et annet tall jeg så nå.
Revenue innen Hexvix/Cysview når market cap var 4 mrd var på 352 mil.
Estimert revenue innen Hexvix/Cysview med ingen videre vekst i 2026 havner på 558 mil.
Overskudd fra dette i 2021 var på 24,5 mil i 2021.
Estimert overskudd i 2026 uten videre vekst havner på 84 mil.
Så innen kjernebutikken til Photocure har man økt omsetningen med 58%, samtidig har overskuddet fra dette økt med 242%…
Du sammenligner med en tid med null eller nær null i styringsrente, og vekstselskaper eksploderte. Samtidig hadde man Flex som var på vei til å ta av.
Det har jo vært veldig mye engangskostnader siste to kvartaler, så jeg tror uten tvil at Q3 ser bedre ut. I tillegg muligens noe mer inntekter fra Asieris. Salg av HAL, Cevira og muligens noe hexvix.
Dette er gjennomgangs tonen på forumet, er det ikke da det er tid å kjøpe alle har forlatt en synkende skute.?
Jeg merket meg DS siste kommentar fra i går:" I look forward to a very interesting next halv year"
Absolutt, er nok bare slitende travere, som begynner og gå lei.
Tror Q3 kan levere positivt.
The powers that be på topp 50 vil snart begynne å pumpe aksjen igjen for sin rinse and repeat trade. Kun de som har tid og energi til å trade som har tjent penger her.
Er vel lenge siden den har vært såpass utbombet ?
Helt bak mål at vi er her nede etter alle triggere som materialiserer seg. Men der viser jo hvilken tillit ledelsen har klart å skape i markedet. Hadde det ikke vært for det, så tror jeg oppkjøpet av Vesica kunne blitt mottatt med mer begeistring enn det har.
Nettopp.
Flex var på vei til å ta av.
Så med frafall av Flex og kundemassen der, og jobbet i motbakke for å kompensere for dette, så klarte dem å øke overskuddet med over 240% innen Hexvix/Cysview, med økning i revenue på 58% fra samme segment.
Så da er jo spørsmålet. Hvis dem da klarte å øke overskudd innen Hexvix/Cysview med over 240% under slike forhold. Hva klarer dem med FDA reklassifisering i USA?
Der kom den gjengen og ja…
PHOTOCURE: ABG NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 75 (80), GJENTAR KJØP
Se på den største kjøperen av aksjer i dag som eksempel hva som foregår hver dag J,P,Morgan Securities PLC . I dag kjøper de +26 579 i morgen selger de. Dette er hva de gjør så langt jeg har data. Samme med Bank of NY og andre. Slik jeg ser det er dette problemet og vi kommer ikke videre så lenge dette foregår.
Jeg skjønner at de ikke kan lage sin egen forecast, men de kommuniserer jo ikke engang Asieris sine utsikter. Det må man grave frem selv via Asieris.
Ingen anelse om det de skriver på kinaforum stemmer eller ikke, men Cevira tallene kan fort overaske stort om det er noe hold i hva de driver å rapporterer der. For alt jeg vet kan de prøve på å trykke kursen opp med hva de sier. 1mnd til så vet vi nok fasiten.
“I don’t know about other hospitals, but Shenzhen Women and Children’s Hospital had 30 sets of tests in June and 120 sets in July, examining 30 cases per day. They only started prescribing Civita for indication C2.”
Her er et bilde som viser prisen og resultat av ei som har tatt behandling. Som man ser så har hun kjørt to stk, og de gir 30% rabatt når man kjøper 2 VS 1.
Ikke så ille det, nesten 50% opp ditt nå.
Er nok slitene retail investorer som står for gårsdagens nedsalg.
Kommer det noe som helst positivt før Q3 presentasjonen, begynner heisen å gå opp igjen.
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier nedjusterer kursmålet på Photocure til 75 kroner fra 80 kroner, men gjentar en kjøpsanbefaling på aksjen, ifølge en oppdatering torsdag.
Meglerhuset viser til blandede resultater i andre kvartal og mener at veksttiltak vil tynge estimatene på kort sikt.
“Vi vurderer risk/reward som attraktiv, men nedjusterer seksmåneders kursmålet til 75 kroner fra 80 kroner ettersom vi mener den økte kostnadsbasen vil fortsette å tynge aksjen noe på kort sikt”, skriver ABG Sundal Collier.
Hva står det i teksten?