Å ramse opp CV’en hans har da ingenting med integritet å gjøre. Synes du det for eksempel er integritet å heve den lønnen han gjør, med bonus og opsjoner på toppen, mens aksjonærverdiene uteblir fullstendig? Alt dette mens PHO på hvert eneste Q er “rett rundt hjørnet” til å ta helt av i følge ham selv, suuuper exciting. Uten å noengang gjøre det selvsagt.
LOL. Så cevira var ikke et case allikavel som antydet av både selskapet selv og analytikere.
Bare tull dette her.
Nå kan det forventes tilsvarende uthaling og tull med royalties også.
Hvis ikke Photocure leverer virkestoffene, så får Asieris produsert dem selv i Kina.
Største selgere så langt i Q3 - det er institusjonelle og en tidligere styreleder som selger. Nå mangler de siste to dagene her, men listen er vel ikke et godt tegn. CEO har mistet både garderoben og VIP-tribunen

Akkurat hva Egberts foretar seg bryr meg pent lite, men KLP er vel helst snakk om utlån all den tid det er indeksfond.
Jeg er av den oppfatning at han i mindre grad kan klandres for aksjekursen til PHO fra dag til dag og jeg har tro på strategien fremover. Lønnen og opposisjonene illustrerer, dessverre, poenget mitt - det koster å ha en CEO med lang karriere og integritet fra internasjonal/amerikansk medtech. Men i tvisten PHO står i nå er tyngden viktig. Jeg tror en CEO med begrenset internasjonal erfaring ville hatt et langt vanskeligere utgangspunkt her…
Emisjon i 2026 eller 2027 kan jo komme med tilbakebetalingen til Asieris.
Av alt man kan eie, -hva er argumentet for å eie Photocure i disse dager egentlig?
Ser jo bekmørkt ut, men er “neste kvartal” blir bedre som fortsatt gjelder, eller er man fortsatt “redd” for oppkjøp til alt for liten premium?
Stockholmsyndrom??
Hvorfor? Ikke om man tror de kan bedre butikken i US. Nedklassisering er initiert av FDA. Ipsen-royalties halveres. Europa leverer OK. Milepælstvisten kan løse seg minnelig. Cevira kan selge godt. Godkjenning i EU. Og så videre.
Jeg har ikke noe syndrom for PHO. Tvert imot er det en svært liten post i portis. Dog kan man undres om det gjelder andre med masse investert her og som allikevel griner i tråden hver dag i steden for å selge. Uansett, jeg hadde heller doblet i dag enn på kurs 70 for å si det sånn.
Klarer ikke vokse uten tilsvarende økning i opex, shitshow med Asieris (det skulle jo bli redningen for noen kvartaler siden), osv
Hva er det som går bra, da?
Ingenting kan gå bra eller bli bedre, åpenbart 
(Bortsett fra en rekke ting som er nevnt og ikke trenger å listes opp på nytt)
Ser ut som voldgiftssaken skal avgjøres av American Arbitration Association og at gjennomsnittlig tid det tar for avgjørelse i slike saker er 18,7 måneder.
Hvorfor er det svartmaling å ta opp disse sakene som du også nevner? Skal man ikke kunne diskutere mulige konsekvenser av dagens nyhet?
At aksjen er ned 8-9% forteller at noen mener nedsiden har endret seg materielt med dagens nyhet.
Tja
Det kan snu like raskt som det kom nedtur til oppgang. Fortsatt eksisterer trigger punkter nevnt i tråd og dialog bør gjennomføres for avklaring innen kort tid. Rasjonale tilsier en form for enighet. Det er vinn vinn. Hvor irrasjonelle kan partene her være? En form for enighet må det vel klare å bli her
Snakk om semantisk selektivitet. Vedkommende delte sitt syn og ønsket lykke til, inkludert til de som selger
Ja, hva gjør man i mellomtiden mon tro? Stopper salget eller går det som gang?
Ja har 13 måneder for internasjonale saker.
Fremmet expedited procedure. Hele saken skal fremmes innen 30 dager; kjennelse gis innen 14 dager etter høringens slutt
Ening i at både styre og ledelse og ikke minst største aksjonær må vise nå at de støtter selskapet med kjøp av aksjer i markedet. Ingen er tjent med at kursen gruses.
Hva helt konkret skal til for at det går dårlig og at man evt kaster kortene? Finnes det et slikt scenario?
Eh, ja: om ikke de bedrer vekst og leverer mye bedre bunnlinje blant annet som følge av mindre kjøtt til Ipsen og betydelige inntekter fra Cevira? Kan du ikke heller plage de som faktisk har svensk hovedstadssyndrom her med den retoriske øvelsen din.
Med svartmaling mener jeg ikke konstruktiv diskusjon av konsekvensene dette har, nei. Og jeg er naturligvis enig i at det har vært en del negativt i det siste, og dette var en overraskende vending (selv om jeg tror Asieris har et svært dårlig utgangspunkt her, annet enn å dra ut tiden…). Med svartmaling tenker jeg på de som sier at det ser bekmørkt ut, nærmer seg emisjon, snakker om “stockholmsyndrom” etc. Det er etter min mening overdrevet og da tar man utgangspunkt i at strategien som er lagt bommer fundamentalt og at ingen triggere slår til… PHO sin kurs trender nå latterlig svakt, noe jeg mener er forsterket av svartmalingen her inne. Omsetningen er fortsatt svært lav og kan forklares med norske småaksjonærer som selger for enhver pris. For min egen del tror jeg det er en kjempemulighet og jeg har doblet investeringen min i PHO. Jeg skal ydmykt innrømme nederlag om kursen er lavere om 1 år…
Kan du ikke spore opp kontaktinfo til Briarwood sin mann i pho og leder av nominasjonskomiteen, og opprette dialog?
Er det ikke snart på tide de vurderer å få en representant inn i styret med fokus på å skape positiv ROI og ROE for aksjonærene og selskapet? Ikke bare millioner på millioner til en ledelse som ikke evner å tenke på lønnsomhet for sine eiere.
Har Briarwood resignert, eller kan de i det minste stille seg bak å støtte opp de som ønsker å legge ned en innsats for ny strategi og oppvask? Plenty av tid til neste AGM til å finne ut av mye.