Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Tenker vel heller at svartmalingen følger kursutviklingen og at høna og egget er omvendt av din tese.

@Jubel forummentaliteten blir påvirket av kursutviklingen. Svartmalingen er et produkt av kursutviklingen. Ikke visa versa. Påstanden om at det er småaksjonærene som staker ut retningen er tatt ut av løse luften.

4 Likes

Tror ikke det vil føre til noe. AGM har nettopp vært, og slik det ser ut er Dylan Briarwood sin uoffisielle representant.

Hvis du eller noen allikevel ønsker kontaktinfo til Blatt eller Hallerberg så gi meg en PM.

2 Likes

Av alt man kan bruke tid og energi på å kommentere på forum. Er PHO det riktige å prioritere?

1 Like

Gitt hvordan de har levert de siste årene så tviler jeg på det :sweat_smile:

Nei, men det er mange grunner til at Photocure er avhengighetsskapende og vanskelig å gi slipp på. Den tikker av i mange bokser.

2 Likes

Tatt ut ifra løse luften? PHO sin daglige omsetning er på et par millioner kroner… I dag har totalt 263 000 aksjer blitt omsatt, med en reaksjon på - 8%:sweat_smile:

1 Like

Fra fullstendig løse luften.

Hvorfor finnes det ingen institusjonelle med vilje til å hamstre tilsvarende dersom det er svartmalingen som er skyldig i kursutviklingen?

2 Likes

Vet du hvem som kjøper?

Hvis noen vil kontakte Robbert Blatt i Briarwood er hans adresse;
rb@briarwood.com
Hans posisjon er; Managing Director Briarwood Chase Managment LLc

1 Like

Vet utmerket godt hvem som kjøper. Blir påpekt at det i hovedsak er forsvinnende liten omsetning. Som er korrekt. Og likevel skal altså retail klare å selge ned kursen stikk i strid med det fundamentale. Uten at institusjonelle griper muligheten. Og uten at retails vises igjen på listene for salg i særlig grad. Plausibelt? Neppe.

3 Likes

Hvorfor institusjonelle ikke kjøper er jo ikke det som diskuteres? Poenget er at svartmalingen her inne er med på å trykke kursen unaturlig lav, på lav omsetning. Et par småaksjonærer selger og noen proffe utnytter sentimentet til å jokke kursen slik de vil. Som vi har sett tidligere, blir det trangt i døren om sentimentet snur. Kursen var vel oppe over 70 på høy omsetning tidligere i år…

2 Likes

Kan det ikke komme en melding om tildeling av opsjoner i dag :joy:

Bare for å virkelig sette prikken over i’en :fu:t4:

2 Likes

Skjønner at du ønsker å tro at det er dette som skjer. Men det er fortsatt tatt fra fullstendig løse luften. Og jo, det er høyst relevant hvorfor institusjonelle ikke kjøper i tilstrekkelig grad til å veie opp for bevegelser hvor du hevder at retails er ansvarlig. Proffe er mer enn i stand til å jokke ned kursen på egenhånd uten å måtte være avhengige av hjelp fra retails. Som er det som utspiller seg.

2 Likes

Du argumenter mer eller mindre for det jeg prøver å formidle, kanskje noe uklart. Svartmalingen her fører til et svært negativt sentiment for den daglige handelen med minimal omsetning. Retail selger/unnlater å kjøpe, og proffe aktører er med på å styre kursen i dass på mikkemus omsetning. Men hva vet vel jeg, skal roe litt ned nå da jeg har første arbeidsdag tilbake fra ferie og trossalt bare er en enkel amatør og småaksjonær👌 Jeg har doblet beholdningen i dag så får vi se hvor det bærer!

Det er det udugelige styret og ledelsen i photocure som har ansvaret for uføret, ikke noen forumpostere. Selskapet kunne vært i posisjon til å kjøpe aksjer her, men det er de ikke lenger.

12 Likes

Argumenterer fortsatt for følgende:

Hverken mer eller mindre.

Kunne også lagt til

3 Likes

Klart det, kursen er det den er. Akkurat som kursen var mot omtrent 80 kr for 3mnd tid siden. Markedet vingler og hva er rett kurs. Kanskje korrekt, kanskje mer ned eller kanskje røverkjøp. Hvem vet. En ting er sikkert, ingen har fasiten

tragisk, møkka og tulleselskap. solgt alt idag, ingen tillitt til ledelse eller selskapet

2 Likes

Det er snart 100% opp til der den var for litt siden🙂. Er der virkelig noen som tror den skal gå 100% opp, om så PHO får gjennomslag ift konflikten?

Men det spiller vel egentlig ingen rolle hba kursen er. De som fortsatt eier aksjer her nå kommer ikke til å selge uansett. Om den så hadde steget til 80, så hadde det vært x antall grunner til at den skal videre opp. Så man hadde blitt sittende over den toppen også, og ned igjen🤕.

2 Likes

RSI på 14 er vel på nivå med da US-markedet døde i 2023 med bortfall av flex.