Det eneste riktige svaret de siste 3 år er et salg på 80.
Og kjøpe på 50 kroner
Hvis du solgte, ja.
Herfra og ut er det bare å selge som gjelder så lenge ikke styre eller ledelse byttes ut. Har ingen tillit overhodet til den gjengen der
For å få en indikasjon på tilliten til styre og ledelsen, hva tror dere er sannsynligheten for at vi får innside kjøp av aksjen i dag eller de neste dagene. Hva er sannsynligheten for Briarwood kjøp?
Spesielt om Asieris fortsetter å selge et produkt de selv mener ikke er godkjent av kinesiske myndigheter for markedsføring og salg.
Kontrakten må ha noen punkter med veldig, veldig liten skrift.
I ettertid er det lett å konstatere at flere av oss skulle holdt oss til det vi har kontroll på selv her i landet, som olje, shipping, fisk og dagligvarer.
Ser det hevdes at dagens kursfall er en overreaksjon. Da glemmer man at denne nyheten medfører mindre tillit til fremtidige betalinger av royalty også! Klimaet mellom Asieris og Photocure er nå på et bunnivå!
Når så ledelsen i Photocure med god grunn også har fått redusert tillit når det gjelder kjernevirksomheten, samt om de i fremtiden vil forvalte potensielle inntekter av Cevira til beste for aksjonærene, så er det helt forståelig at kursen har falt så mye som den nå har gjort.
Var ikke analyser med kursmål 80-90kr minimalt eller nada vektlegging av Cevira? Plutselig mener noen at det må vektlegges mye. Får uansett håpe Cevira blir blockbuster
Ser det ikke som sannsynlig overhodet.
Det er vel en grunn til at ledelsen har svart alle aksjonærer med at de ikke bør fokusere på potensialet som ligger i partneravtaler, men heller kjernevirksomheten.
Dette varslet kom ikke brått og uventet på ledelsen, de har tross alt vært i disputt noen måneder nå og sett retningen på samarbeidsklimaet. Tipper de har litt kalde føtter nå med tanke på US-oppkjøpet som de hadde det så altfor travelt med.
Skal ikke Photocure delvis finansiere resten av oppkjøpet med Pho-aksjer? De kan/må kjøpes i markedet.
Tviler på at Asieris mener de selger et produkt som ikke er godkjent.
Jeg gjetter på at motsøksmålet dreier seg om kontraktstolkning, og at de nå anfører at godkjenning iht kontrakt ikke foreligger siden CIN3 ennå ikke er godkjent, mao hele indikasjonen ikke er godkjent.
NB dette er kun spekulasjoner fra min side, det er umulig å gjøre en forsvarlig vurdering av søksmålsrisikoen uten at kontrakten er tilgjengelig, men jeg syntes ikke det er til Asieris fordel at de allerede har godkjent utbetalingen og nå ombestemmer seg .
Enig, og jeg tror dette ender med forlik. Vilkårene ble dog trolig endret/forverret i dag, for Photocure sin del. Så må man huske på at dette kan ta tid, usikkerheten markant, og det faktum at Photocure har gjort seg avhengige av disse milepælene. Eksponeringen til Photocure gikk fra 4,4 MUSD til 11 i dag.
Hvordan skal de få det til, de har jo allerede svidd av kassa på en meget usikker investering 
Ja, photocure står litt svakt nå og trenger disse pengene fra Asieris… har aldri selv trodd/tenkt på oppkjøp, men hvis de faktisk tenker det er det jo en perfekt måte å torpedere kursen på…
Se svaret mitt til Savepig 3 innlegg over det du akkurat skrev.
At Photocure kan betale med egne aksjer betyr ikke nødvendigvis at de har hjemmel, eller for den saks skyld, kapital eller anledning, til å kjøpe dem nå. De kommer nok til å utstede nye.
Hjemmel fra årets AGM: Styrefullmakt til erverv av egne aksjer
Kapital eller anledning: Mer usikkert.
Lukter svidd av Aseris sin oppførsel. Bud på gang? Kan være et godt trekk for prising.
Handler vel gjerne mye om dette (Mr AI):
"Kontrakten: Et endelig punkt vs. et levende rammeverk
-
Nordisk / Vestlig tilnærming (Legalistisk): I Norge gjelder prinsippet pacta sunt servanda (avtaler skal holdes) strengt. Kontrakten ses på som et uttømmende, uforanderlig juridisk dokument. Hvis kriterium X er oppfylt (f.eks. «godkjenning oppnådd»), skal beløp Y utbetales. Punktum.
*Kinesisk tilnærming (Relasjonell og pragmatisk): I kinesisk forretningskultur ( guanxi -tradisjonen) blir en kontrakt ofte sett på som et startpunkt eller et rammeverk for et skiftende relasjonsforhold, snarere enn en absolutt lov. Hvis markedssituasjonen eller resultatet (i dette tilfellet etikettens omfang) blir annerledes enn man håpet da avtalen ble signert, anses det som kulturelt og kommersielt legitimt å reforhandle vilkårene."
Om ikke Photocure finner på noe drastisk er kursen på vei til 33 så jeg tror ikke noen gidder å kjøpe dem nå