Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Samme her :sweat_smile:

Skal velvillig vedgå at det har fristet å kvitte ut det lille man har her på flere ganger på «runs» oppover. Men, det er ikke derfor jeg har litt eksponering. Det er fordi investeringstesen forutsetter en positiv Cevira-utrulling óg reklassifisering. Og da er ikke kurs 80-90 interessant. Begge deler er nå sannsynliggjort og innenfor akseptable tidsrammer. Og som nevnt i nabotråden tror jeg innsikt i det regulatoriske (fra selskapssiden) har bidratt til tilsynelatende aversjon mot en gjennomgripende omrigg i US. Uten at det tar noe vekk fra både ønsker og forslag til effektiviseringstiltak før og nå (som jeg støtter).

5 Likes

For en uke siden:

Det bør fortsatt være høyaktuelt å gjøre slike grep mens kursen surrer rundt under 60.
Alt under det “grønne beltet” @Savepig har tegnet i sine tekniske chart må sies å være råbillig nå. Her går det mye raskere med nedklassifisering enn hva man kunne håpe på.

Lørdag 29. august kommer halvårsrapporten til Asieris. Skal ikke se bort fra at det kommer flere gode nyheter der :wink:

image

1 Like

Så tidligere i dag et kursen plutselig gikk. Veldig kjekt når det i tillegg var bak et ganske stort lokalt volum. 155k aksjer på en time.

1 Like

Sikkert noen chatter(bloomberg, infront, Tekinv) som plukka opp info før selskapet fikk korrekturlest og sendt meldingen via alle Ps og VPs før ok og ut på eteren…

Hver gang det.

Du er grundig på å løpe seiersrunder i ukene før forsesongen begynner her, som Branntilhenger må man jo bare beundre det.

Kursen startet å gå nøyaktig i det øyeblikket FA innsiderportefølje ble lagt ut (12.25).
Tror ikke man skal bli for paranoide nå.

3 Likes

First time?

Absolutt ikke første gang meldinger har blitt frontrunnet i denne aksjen.

Tekinvestorer har gjort noen scoop der grunnet graving og deling.

Denne bevegelsen tror jeg det er litt mer dybde i.

Kommer 80 før jul så casher du ut og ler hele veien både til og fra banken, og priser deg lykkelig over å være fri fra vanstyret til Dan & Co? :money_mouth_face:

Det er to veldig forskjellige scenarioer.

Hvis det hadde kommet et bud på selskapet på 80 kr på mandag hadde det vært julekveld og 17. mai på en gang. Har flere andre aksjer i portisen jeg fryktelig gjerne vil øke i.

Om kursen beveger seg opp til 80 av seg selv vil jeg se på hva jeg gjør.

3 Likes

Hvilke andre aksjer i portisen vil du øke i? :relaxed: Trenger noen nye investeringsobjekter nå som ting ser ut til å gå veien her :heart_eyes:

Ser at Savepig mfl har alt for små ambisjoner😀 Hvis markedet begynner å tro på at det blir nedklassifisering i USA, vil kursen fyke forbi kr 80. Kursen gikk relativt raskt til kr 140 når det var forventninger til flexiscope - og alle var veldig fornøyd med Schneider & Co… Vi ser også hvor mye kursen i andre biotek selskaper kan gå på forventninger. Siden kursen i PHO var på kr 140 sist har vi fått Cevira, kjøpt opp rettighetene i Europa (Cys), inngått lisensavtale om salg av Hexvix i Kina og omsetningen (cys/hex) har doblet seg…Om jeg husker riktig økte vel Briarwood også sist når kursen gikk til kr 140…

13 Likes
6 Likes

Radio Haugaland er litt av en kilde

3 Likes

:rocket:

1 Like

Artig å komme med aksjetips etter at børsen er stengt om hvem som skal bli en av morgendagens vinnere, når det i tillegg har kommet positiv melding etter stengetid.

Her skal Haugalendingene stå klare til å kjøpe på mandag skjønner jeg :sweat_smile:

Og i tillegg vil avisa føre statistikk på hvor treffsikre de er med sine tips :joy:

Glem Holom, Slyngstali og Tingalov-Bjerke.

Radio Haugaland er det som gjelder.

Fredagens nyhet er veldig positiv – egentlig akkurat den typen strukturelle fremskritt vi har ventet på. Endelig! For oss som er langsiktige er dette svært viktig for topp og bunnlinje, og det er etter mitt syn det viktigste som kan skje for kjernedriften(Cysview/hexvix).

Jeg ser det som lite sannsynlig at reklassifiseringen ikke går i mål nå som FDA selv har startet prosessen. Forskjellen på vekstpotensialet i USA med og uten nedklassifisering kan bli betydelig over tid. Denne nedklassifiseringen gjelder også flex.

Jeg forventer oppgang på mandag, og jeg tror vi får higher lows etter denne nyheten.

Nå er det bare å vente på halvårsrapporten fra Asieris og status på hvordan det går i Kina. Dette caset kan være et helt annet allerede fra Q3… :grinning:

4 Likes

Særdeles viktig!

3 Likes

Ikke glem aseris sin rapport i slutten av august. Kan gi hint mot potensiell blockbuster🥳

3 Likes