Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Ja, der er nok dessverre noen judasar som fremdeles ikke har reservert seg mot f.eks. Nordnets opplegg med utlÄn til shorting :cry:

Flesteparten av aksjene i PHO har jeg pÄ andre kontotyper, sÄ de aksjene jeg har pÄ zero gjÞr ikke noen stor forskjell fra eller til. Derimot gir det meg selv et veldig nyttig datapunkt nÄr det kommer noen kroner ramlende der.

Ledelsen med de fete bonusene kunne startet et saktegÄende tilbakekjÞp av aksjer av samme type som Nekkar hvilken dag som helst og gjort shorting og Þretrilling mye mindre attraktivt for topp 20, men vi noterer oss at det velger de Ä ikke gjÞre.

7 Likes

Hva mener du kan vÊre hovedÄrsakene til at forventet stigning uteblir?

Helt normalt at kursen reagerer tilbake mot 50SMA nÄr den skal sjekke om den faktisk har tenkt Ä bryte en nedtrend eller ikke.

Acc/dist er virkelig hylsvak, blir interessant Ă„ fĂžlge topp 50 resten av uken.

1 Like

Nei, jeg er veldig usikker pÄ det faktisk.
Fakta forhold er at Photocure enten man vil eller ei har vĂŠrt et fryktelig seigt case, nok langt seigere enn de fleste kunne tro, inkludert undertegnede.
Jeg vil tro at en Ärsak skyldes en trett aksjonÊrmasse(ikke fulgt listene tett dog) som benytter enhver anledning ved nyheter og volum til Ä avhende deler av eller alle sine aksjer.

Jeg mÄ personlig si at siden jeg kjÞpte mine fÞrste aksjer sommeren 2018(senere solgt pÄ den stÞrre oppgangen som kom) at selskapet skulle oppnÄ betydelig stÞrre penetrasjon av det amerikanske markedet sÄ finnes det ulike Ärsaker til at sÄ ikke har skjedd, men dog.

Videre har jeg vÊrt litt opptatt av at Photocure har gÄtt fra Ä vÊre et mÞnsterbruk hva angÄr lÞnninger til nÞkkelpersonell og styremedlemmer sammenlignet med tilsvarende selskap noen Är tilbake til Ä bli en av de desidert vÊrste i klassen. Slikt irriterer i det lengre lÞp nÄr selskapet ikke evner Ä levere.

Men, vanskelig Ä peke pÄ konkrete enkelt element, tipper det er et rimelig sammensatt bilde.

8 Likes
18 Likes

SÄ tror jeg at selv om meldingen fra fredag sÄ veldig fin og godt likt av alle sÄ har markedet med tydelighet vist at det ikke er snakk om Ä ta inn i kursen fÞr ting faktisk skjer og bevisene ligger pÄ bordet

3 Likes

Dette er ogsĂ„ noe som skiller Photocure fra de fleste andre aksjer. De positive forventningene som kan drive kusen, synes i stor grad Ă„ vĂŠre borte. Positive nyheter fĂžrer lett til “Sell on news” for mange.

3 Likes

Det er vel en blanding av Ä vÊre sliten, skuffet og skeptisk siden ting ikke har gÄtt bedre.

Jeg snakker selvsagt bare for meg selv, men jeg hadde hÄp om noe mye bedre enn det vi har sett i kursutvikling spesielt etter at Cevira gikk i mÄl. Men det blir jo litt til at man leter etter en vei ut heller enn Ä Þke pÄ etter en lang og slitsom periode hvor pengene Äpenbart kunne vÊrt allokert bedre.

2 Likes

Kunne ikke vÊrt sagt bedre og mer riktig!! Jeg venter uansett pÄ Cevira
 Bull pÄ det

Er jo ikke rart at det meste av positive forventninger har forsvunnet etter alt for mange Är med snakking og skuffende resultater i USA. Heldigvis har det kommet inn mange milepÊl millioner fra Kina, ellers hadde det sett enda verre ut.

Hvis det ikke var for hÄpet om et gjennombrudd i Kina hadde jeg vÊrt ute for mange Är siden.

Kan ikke skjÞnne annet at gjennombrudd i Kina langt pÄ vei er bekreftet, men at det allikevel er for sparsommelige inntekter til PHO som holder kursen tilbake.
Hvis PHO hadde fÄtt stor nok del av kaka der sÄ hadde ikke kursen vÊrt 57 nÄ

GÄtefullt for meg hva strategien til Briarwood er. Kommer de noen gang i pluss? Kommer vi noen gang i pluss?
Økende inntekter fÞrer til Þkende lÞnn, bonuser og opsjoner pÄ administrasjonen og styret.
FÞrst nÄr noen kjÞper opp Photocure fÄr vi kanskje lÞnn for strevet med Ä fÞlge med, investere i og ergre seg over selskapet Är etter Är. Og ikke for Ä glemme, nedturer ved hver kvartals presentasjon. Og det pussige, Ä melde gode nyheter etter bÞrsslutt. Helst pÄ en fredag. Slik at effekten taper seg.

4 Likes

Med gjennombrudd i Kina mener jeg solide royalty inntekter. Hvordan det blir med det vet vi fremdeles for lite om, forhÄpentligvis vet vi mer i slutten av mÄneden :wink:

Kommer an pÄ hva som er mÄlsettingen. Royalties fra Kina kan gi noen titalls prosenter opp, men hvis det er mangedobling du sikter mot tror jeg det mÄ skje med Cysview i USA. Og der mÄ det mer til, noe som i beste fall kan skje hvis det blir endelig bestemt og faktisk materialiserer seg (siste nyhet )

Har hatt en fin tur pÄ golfbanen i dag og kommer tilbake og ser at shorterne har gjort en god job i dag. Bare tenk pÄ det ingen fornuftig person vil selge sine aksjer pÄ denne mÄten uten du er interessert i Ä fÄ kursen ned. De store meglerhusene har sÄ store resurser at vi dÞdelige ikke har en sjanse.

3 Likes

Husk at det er lov Ä ta gevinst etter 10 kr oppgang i aksjen da. SÊrlig nÄr volumet uteblir.

Det er ikke vi dÞdelige som er problemet du er velkommen til Ä ta din gevinst, Se pÄ handelen nÄ hvert opptikk blir slÄtt tilbake med det samme og gjerne med smÄ handler 49, 48,22,15etc.
Hvor langt skal vi ned i slutt auksjonen?
Da greidde vi 55,6 low of the day.

1 Like

VWAP:
56,752 kr

Riste ut og dekke inn pÄ de nye som kaster kortene. Kan stille klokka etter mÞnsteret :repeat:

2 Likes