Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

https://www.federalregister.gov/documents/2026/08/17/2026-16728/gastroenterology-urology-devices-reclassification-of-diagnostic-endoscopic-light-source-systems-to

5 Likes

De har satt en kort svar frist;
Either electronic or written comments on the proposed order must be submitted by October 16, 2026.
Siden den KS requesten for reklassification tok flere år før de satte stop på comments og det kom inn tilstrekkelig med svar skulle en tro at denne gangen er det ikke mer å kommentere på.
Derfor bør det gå raskt å få frem de nye regulation;

FDA is also proposing a new device classification regulation with the name “Cystoscopic system intended as an aid for detection of bladder cancer,” along with special controls that FDA believes are necessary to provide a reasonable assurance of the safety and effectiveness of these devices.

4 Likes

60 dagers høringsperiode er normalt. Det er tiden fra høringen lukkes til endelig ordre som er den ukjente faktoren.

True.
Lets hope for lite kontroverse kommentarer. Så lite som mulig som kan forlenge ferdigstillelse

1 Like

Skulle solgt på morgenen. Stadig mulig for traderne å presse saft ut av sitronen. Det blir ihvertfall higher low. 🥲

1 Like

Før helgen var det lite som tydet på nothing burger reaksjon…

Da fikk jeg kjøpt tilbake, ikke alt for langt unna salget i går…følte meg litt naken tidligere på dagen…

Du solgte på søndag?

Hohohoho… my bad :slight_smile:

1.77% på en høy omsetning (for PHO), var ikke all verdens å rope hurra for.

2 Likes

Det som er vanskelig å forstå er at ikke investorene nå forstår at med denne FDA foreslåtte nye regulation så vil addressable market for TURBT med BLC være 25 ganger større enn omsetningen av cysview i US i 2025. Antall potensiell scope leverandører for TURBT være mangedoblet, tror DS har nevn 12.
Så kommer surveillance markedet med RW sitt flex scope som DS har estimert til $1,5 milliarder.

men alt er med det gamle i PHO bare i slutt auksjonen greidde de å presse kursen ned 0,8

4 Likes

Med et styre og en ledelse som ikke tenker på aksjonærene er det ikke vanskelig å forstå at mange ikke ønsker å være aksjonærer, eller ikke ønsker å sitte like tungt.

Tidligere trodde jeg at potensialet og mulighetene er for store/gode til at ledelsen klarer å søle det vekk, men det tror jeg ikke lenger.

Totalt sett betyr det at jeg kommer til å fortsette å selge aksjer i tiden fremover for å ta ned risikoen.

3 Likes

Fint med omsetning så man får byttet ut de som vokalt har meldt fullstendig mistillit i flere måneder med andre som evt. ikke anser selskapets fremtid som beksvart og følgelig ønsker litt eksponering.

17 Likes

VWAP:
Kr 58,464

Største eier, Briarwood fortsetter å øke noe.

8 Likes

– Vi har fortsatt et løpende forretningsforhold med Asieris. Voldgiftssaken gjelder en konkret kontraktstvist om en milepælsbetaling og følger den tvisteløsningsmekanismen som begge parter har blitt enige om. Dette er vanlig praksis i bransjen for håndtering av slike saker. Vi er fortsatt forpliktet til å støtte kommersialiseringen av Hexvix/Cevira der det er hensiktsmessig i henhold til avtalene våre, og anser ikke selve voldgiftssaken som et hinder for fortsatt samarbeid, sier han til MedWatch.

– Uenigheten gjelder ulike tolkninger av bestemte bestemmelser i lisensavtalen som regulerer milepælsbetalingen. Photocure mener at den avtalte milepælen ble oppnådd etter at Cevira ble godkjent av myndighetene i Kina, og har derfor regnskapsført milepælen som opptjent. Asieris har lagt til grunn en annen tolkning av avtalen, og saken er derfor henvist til voldgift i henhold til den tvisteløsningsmekanismen som begge parter har blitt enige om.

– Vi står fast ved vårt standpunkt og mener derfor at voldgift er det rette forumet for å løse saken. Siden prosessen pågår, kan vi ikke kommentere detaljene ytterligere, sier han.

9 Likes

Fundamentalt ser det bra ut nå i PHO, spørsmålet mitt er når vil shorterne kaste kortene når BW gir signaler på at de kjøper mer og det koster for mye å herje med kursen.

1 Like

Men, er det short i Pho nå da?
Ikke registrert short poster over 0,5%

1 Like

Se på handlemønsteret i noen av kontoene til de amerikanske meglerhusene.
Det er tydelig de ligger på hver side i handle boken, presser kursen ned og kjøper tilbake og nuller ut.

Er vel jevnt og trutt brukere som melder at de har fått betalt for utlån til short.

Helt klart, slik er det i de fleste aksjer, men i en aksje som Pho tror jeg det har mindre betydning.
Selvsagt varierende fra dag til dag avhengig av volum, men med siste melding burde aksjen gått betydelig mer og da er det nok andre årsaker enn ubetydelig shorting som er årsaken.

1 Like