Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Norne sin 3 % nasjonal peak penetration ser nĂ„ konservativt ut. 10 % penetrasjon i det reelt adresserbare kinesiske markedet er blitt et troverdig scenario. 15–20 % er et plausibelt bull-scenario, spesielt dersom de fĂžrste behandlingsvolumene viser sterk pasientetterspĂžrsel.

3 Likes

“Notably, in the 2026 updated photodynamic therapy consensus issued by the Chinese Society for Colposcopy and Cervical Pathology (CSCCP), CEVIRA¼ is recommended, with Level 1A evidence, for the treatment of cervical intraepithelial neoplasia grade 2 (CIN2).”

Denne var jo ganske fin👏

6 Likes

Prosentvis markedspenetrasjon av hvilken stĂžrrelse?

Skal se at kanskje Asieris har rett i ordet BLOCKBUSTER i Cevira? I sÄ fall en suksess fÄ biotekselskap forunt. Har noe norsk biotek klart blockbuster?

3 Likes

Sannsynlige prisforhandling med kineskiske myndigheter om refusjon i sept/oktober kan bli meget pent. EMA godkjenning pÄ trappene.

2 Likes

I og med at man kun har 2-3 uker med faktisk salg fÞr Q2 var over, er det ikke sÄ mye tall Ä komme med vil jeg tro.

1 Like

Selv om det kun er noen ukers salg er det jo ikke uvanlig Ă„ guide litt 2 mnd ut i neste kvartal

1 Like

Tror det vil vÊre ugunstig Ä guide noe med tanke pÄ at de er/skal i refusjonsforhandlinger.
Tror uansett vi ikke skal legge altfor stor vekt pĂ„ 2026, tror dette mĂ„ vĂŠre Ă„ret med opplĂŠring, synliggjĂžring og tilgjengeliggjĂžring. Med refusjon pĂ„ plass fra januar 2027 tror jeg veien er banet og klargjort for raskt opptak og adopsjon📈

1 Like

Delt kl 13:31via DnB under Ticker PHO
Kommer vel et nyhetsbrev fra PHO i 18:00 tiden da vel.

28.08.2026 13:31:52
ASIERIS: FÅTT EU CE-MERKE FOR PORTABEL FLEKSIBEL BLC, APLD-2304

Oslo (Infront TDN Direkt): Asieris Pharmaceuticals har fÄtt CE-merking i EU for selskapets portable fleksible blÄlyscystoskop (BLC), APLD-2304, noe som gir markedstilgang i EU.

Det skriver Asieris i en melding torsdag.

Selskapets APLD 2304 brukes sammen med blÄtt lys-bildeagenten Hexvix, opplyses det.

CE-sertifiseringen er fÞrste gang et egenutviklet produkt fra Asieris har oppnÄdd regulatorisk registrering i EU.

«APLD 2304 oppfyller de nyeste kriteriene for markedstilgang i EU og kan selges i regioner som anerkjenner EUs regelverk for medisinsk utstyr. I tillegg innehar APLD-2304 fullstendige, uavhengige immaterielle rettigheter, og det er sendt inn flere patentsÞknader for produktet, bÄde nasjonalt og internasjonalt», heter det i meldingen.

3 Likes

OMG, here we go again🙄

Stoler mer pÄ Asieris vurderinger enn Rollep sine. Men om det skjer vites ikke enda. Men pÄ god vei med progresjonen som Asieris viser i markedet. Stadig nye positive meldinger fra partneren. Imponerende hvor langt de har kommet versus brorparten av selskap innen biotek. Tenk Ä mene Ä vite mer eksakt enn de som sitter med teknologien, utdanning og kjennskap til myndighetene sine behov og planer. Vel vel. Det er nÄ slik at fasit kommer. Det trenger kanskje ikke vÊre sÄ lang tid fÞr det kan konkluderes med det ene eller det andre. Veldig spennende for en enorm pasientgruppe med udekket behov.

4 Likes

Tror ting gĂ„r litt under “radaren” her nĂ„.

• Det nye Flexskopet som Asieris nĂ„ fikk godkjent i EU, er IKKE godkjent i Kina enda
 Denne EU godkjenningen vil fremskynde prosessen i Kina, da man vil kunne lene seg pĂ„ godkjenningen i EU.

• Det nye skopet er engangsbruk og sterilt rett utfra pakken. Og trenger ikke fast oppstilt kamerasystem.

Tror ikke det vil ta lange tiden fĂžr dette er godkjent i Kina ogsĂ„, det vil da fjerne “flaskehalsen” med Ă„ mĂ„tte bruke RW sitt utstyr, som sikkert er bĂ„de stĂžrre og dyrere Ă„ anskaffe.

NÄ er det bare Ä vente pÄ at FDA skal fÄ reklassifisert skopene i USA, sÄ tror jeg man vil se en markant Þkning i utstyrsleverandÞrer for blÄlysskop i USA.

8 Likes

Jeg skjþnner ingenting av “single use cystoscope”.

HĂžres jo ut som grenselĂžs slĂžsing?

(Link postet for illustrasjon)

Reusable cystoscopes come with higher upfront costs, including the purchase of the scope, sterilization machines, drying cabinets and necessary cleaning chemicals. These devices also require continual maintenance and repair, adding hidden costs over time .

In contrast, single-use cystoscopes [
], eliminate these burdens with a streamlined approach. One device, one patient, one procedure — and no reprocessing or maintenance needed.
https://www.ambuusa.com/blog?p=single-use-vs-reusable-cystoscopes-a-cost-comparison

6 Likes

Men er dette et regnestykke som blir gjort i land som ikke har noen form for resirkuleringsĂžkonomi eller holder det vann i EU og?

1 Like

Du trenger snart et faceripping pre-kommers biotek Ă„ investere i grizn

2 Likes

Ambu henviser hvertfall til en artikkel hvor det er gjort kostnadsberegninger, og da er beregningene gjort for italienske forhold.

Results

Per-procedure cost associated with reusable cystoscopes was €332.46 vs €220.19 associated with single-use, resulting in savings of €112.27. When projecting these costs per procedure with the number of procedures performed in 2022 (1186), comparing the costs of procedures performed in 1 year with reusable endoscopes (€394,295.86) to the costs of the exact number of procedures performed with disposable endoscopes (€261,149.37), a saving of €133,146.49 could be achieved. Additionally, after continuous use of single-use endoscopes, procedures were scheduled every 20 minutes instead of every 30 minutes. This adjustment allowed for 15 daily procedures instead of 10 while maintaining the same shift. This suggests potential advantages in terms of improved organizational impact and reduced waiting lists. Ultimately, the decreased environmental impact favored the adoption of single-use cystoscopes.

https://www.goldjournal.net/article/S0090-4295(24)00165-1/fulltext

5 Likes

Engangsutstyr har de siste Ärene blitt mer vanlig pÄ europeiske sykehus. Langt over halvparten av det som brukes ihvertfall. Sitter ikke pÄ eksakte tall, men Þkende regler og byrÄkrati presser garantert bruken oppover.

7 Likes

Hva i all verden er dette for noe tull. Jeg har ikke kommet noen som helst vurderinger, ga bare uttrykk for at jeg er rimelig lei Blockbuster greia du titt og ofte kommer med bare fordi Asieris en eller annen gang har nevnt at muligheten finnes der.

Og la det vĂŠre klinkende klart at jeg mener overhode ikke Ă„ “vite mer eksakt enn de som sitter med teknologien, utdanning og kjennskap til myndighetene sine behov og planer” hva nĂ„ enn du mener med det.

Jeg har sagt det fÞr og sier det igjen, selv om muligheten for at det synker inn er minimal. Jeg hÄper og tror at Asieris kommer Ä fÄ det til og at det forhÄpentligvis resulterer i sÄ store royalties at selv vÄr ledelse vil fÄ problemer med Ä rote bort alle pengene.

7 Likes
2 Likes