Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Tenker du at styret i PHO vil komme med en slik anbefaling snart, eller er det sånn du føler det i dag?

2 Likes

Jeg tror ikke det er noe bud på vei akkurat nå tbh.

Å vurdere et eventuelt bud ut fra bakspeilet i dagens nye lovende situasjon, ville vært helt meningsløst!

5 Likes

Men vekta du deg bittelitt ned da kursen var nær 80 på godkjenning i Cevira? Bare bittelitt? Da kunne du 10-doblet noen av penga på C og du kunne trolig underbygd det med strekene i TA.

Tror du BW hadde gitt klarsignal på et bud på 80, i dag, i morgen eller rundt juletider 2027?

80 er ikke aktuelt for den store majoriteten av eiere, tror jeg.

5 Likes

Nei nå i det siste har jeg ikke truffet så godt overhodet kan jeg desverre ikke skryte på meg. :stuck_out_tongue:

At Trump skulle time verdenskrig på dagen Photocure fikk approval på fase 3 etter 5 års venting hadde jeg ikke taktikken klar for.

3 Likes

Tror ikke det er hovedproblemet gitt. Nyheten er bare ikke rå nok til å sende aksjen avgårde. Roaylties av et ukjent volum frem i tid der borte, Den vil heller gå litt og litt når resultatene begynner å komme inn om salg i Kina.

Du er drøyt god på å spå Bingo, all den sytinga di er bevis på det

5 Likes

Suits me fine, ville jo vært rene drømmen i forhold til det jeg har opplevd som PHO aksjonær de siste 5 årene :wink:

2 Likes

Flere hadde akseptert en kjøpspris på 80 kr forrige uke enn i dag. Her endrer landskapet seg kjapt. Med en overveiende sannsynlighet for class II innen 12-18 mnd skal dette følgelig prises inn i en eventuell budpremie.

Nå er kurser på > 100 kr aksjen, for kjernevirksomheten alene, plutselig ikke utopi lenger.

Olympus, RW og KS vil alle trolig være på markedet og slåss om markedsandeler. Kanskje til og med Stryker ser på integrasjon av BLC. KS går fra å ha monopol til å være i en konkurransesituasjon.

Vil noen av dem sikre seg Cysview som et konkurransefortrinn? Jeg tror det.

20 Likes

Haltopen? More like Hausetopen.

Neida, du har åpenbart helt rett. Det er dog en vakuumperiode på kortere sikt der noen kan/bør prøve seg med lavest mulig premie (før Cevira-inntekter, før bortfall av Ipsen royalties, før godkjent skop i Kina, før nedklassifisering, før godkjenning fra EMA, før evt. videre bekreftet bedring på bunnlinjen, og så videre). Jeg blir ikke overrasket om så skjer.

9 Likes

Har target på 200kr +/- på grunnlag av størrelsen og volatiliteten på konsollideringen som har vart i 2+ år.

P&F charts.

9 Likes

Det kan være bra å ha dette i mente;
Skulle det komme et bud på oppkjøp av selskapet, tror jeg aksjonærene vil være tjent med å ha is i magen og heller være avventende.
Et bud innebærer å «slippe katten ut av sekken» og det er derfor etter mitt skjønn god grunn til å forvente et forhøyet bud nummer 2.
Og det nesten uansett nivået på budet - og hva Pho-Styret måtte anbefale.

6 Likes

Følte seg tvungen etter å ha lest på forumet nå :joy:

«Derfor oppgraderer vi Photocure til kjøp med et 6-måneders kursmål på 80 kroner (72). Risk/reward-forholdet ser nå sterkt ut med våre risikojusterte sum-of-the-parts bear-, base- og bull-scenarioer på henholdsvis 40 kroner, 90 kroner og 215 kroner», skriver ABG Sundal Collier.

18 Likes

Ja og sterk åpning tro vi får en fin utvikling frem mot GF. BULL Case 215 ikke verst.

5 Likes

I går kom en knallbra melding og opp noen få prosent, i dag kommer et oppjustert kursmål basert på gårdagens melding og opp 7%.

Tenke sjæl?

11 Likes

Folk var vel litt avventende for å se om Tingeling skulle komme med en bøtte isvann og argumentere mot at dette var en bra melding også.

5 Likes

Sprek volatilitet her og

1 Like

Den skal nok komme lige nu er han i tænkeboks for at se hvor det her kan tvistes negativt.

3 Likes

Fin-fin liste med positive ting der. Har du enda mer å tilføye? Virker greit å sitte langsiktig i denne nå. Gi beng i trading hit ogdit, og vente på gode nyheter :slight_smile:

2 Likes

Enig, veldig komfortabelt å sitte long her. Når det gjelder hva som kan inntreffe av kjente og evt. ukjente positive triggere ville jeg bare lest bakover i tråd. Mange innlegg som belyser oppsidepotensialet, selv om det tidvis er svært mye frustrasjon fra dem som lenge har ventet på lysere tider.

3 Likes