Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Våkne nå @Savepig og legge inn tallene i grafene dine så vi får se utviklingen grafisk

Jeg er forbanna på photocure, de gjør jo chartet kjemperotete!

image

10 Likes

Men hva med disputten rundt milestones?

Selskapet har booket inn i regnskapet 125 MNOK, men siste opplysning tilsier vel at det er 44 MNOK lavere? (ish)

Skal de bokføre dette som tap i Q2 da?

Despite this strong top-line growth and a decade-plus market presence, the North American segment EBITDA remains negative at NOK -7.9 million (Note 2 – Segment information). At what specific revenue threshold or “inflection point” should shareholders expect the current U.S. commercial model to achieve self-sustaining profitability?

1 Like

Hva om de heller hadde kjøpt egne aksjer for 3 millioner dollar? Hvorfor er det bedre å investere pengene i dette selskapet heller enn tilbakekjøp, utbytte, eller annet? Når driften fremdeles går så dårlig er det noe rart å kaste penger på eksterne investeringer.

10 Likes

Mange som argumenterte det ang Fortec og. De tok feil.

Men de kunne vel fint bruke noen av de nesten 200mill på bok de har igjen til tilbakekjøp ja.

4 Likes

Enig. Veldig spent på hva Dan sier om dette på presentasjonen.

2 Likes

Man er avhengig av Fortec for å drive vekst i USA, og pynter regelrett på det segmentet. Egen salgsstyrke er svindyr og bidrar med hva egentlig? Hva om man fjerner bidraget til Fortec, hvordan ser det ut da?

Jeg er fremdeles overbevist om at strategisk review er det som må til her.

6 Likes

Ja det er jeg enig i, men investeringen gjort nå i det selskapet de brukte 3mill USD på dette kvartalet kan vel fort vise seg å være en vel så god investering som Fortec var.

3 Likes

PHO skuffer som vanlig, men prøver etter beste evne snu negativt til positivt.

1 Like

Du hadde ikke annet enn en slengkommentar å komme med? Viser at du ikke har peiling.

2 Likes

Joda, men én ting er strategiske samarbeid. Oppkjøp er noe helt annet.

Fortec var netto positivt fra første øyeblikk så vidt jeg vet, det er ikke oppkjøp og «minoritetsinvesteringer».

Vi får vente og se hva Dan sier på Q1. Usikker på om jeg har forstått hva selskapet driver med, men om det er detection vil det ikke være så alt for dumt gitt at vi ikke har Flex.

Jeg har lest litt om det Vesica driver med (og noen andre), det ser ikke dumt ut det altså. Har og sett endel diskusjoner fra urologer rundt det, og mitt inntrykk er at det der kanskje vil betale seg godt over tid.
Om noe kan man kanskje si at det er negativt for slike som PHO, men når de og er på eiersiden så vil de høste fra begge sider av bordet.

7 Likes

Kombinert med at Photo kjører studie med AI nå, så virker investeringen gjennomtenkt og med en klar plan.

Sten på sten

6 Likes

Enig her – håber det kan skabe mer vækst.
Noget bedre regnskab og fremdrift end jeg havde turde på :grinning_face_with_smiling_eyes:

Syntes der er gang i mange ting lige nu incl Kina som skal drive væksten de kommende år.

Godkendt herfra – trods en mindre underskud på driften og væksten i OPEX :+1:

Dansken

6 Likes

Hvordan vil dette betale seg mener du? og hvilken tidshorisont har du?

1 Like

Nei hvem vet når det vil betale seg? Når vil Cevira betale seg?

Hvordan det vil betale seg er vel innlysende? Når Visica tjener penger så tjener PHO penger.

4 Likes

Hvis Biomarkører oppdager kreften så tidlig at den nesten er usynlig så vil behovet for Cysview for å kunne identifisere og fjerne den være signifikant.

3 Likes

i form av utbytte?

Det er det samme med eller uten Photocure sin investering.

1 Like

Imponerende mange spindoctors her.
Uansett positivt EBITDA på fantastiske 128,3 millioner for Q1. Gi meg flere biotekselskap med slike resultater.

Hvis jeg skulle tippe er det mange retail investorer som er ute av aksjen. Tipper videre at institusjonelle investorer nå muligens posisjonerer seg i aksjen fremover. Investorer ser også at Ipsen snart er innfridd (2027/28) og marginer da øker betydelig fra 2027 også.

Fritt valg å tro på selskapets trigger liste for vekst også fremover. Men det er vel ikke vanskelig å skimte turnaround nå?

Strong Balance Sheet:

⁻ At the end of Q1 NOK 192.7 million in cash and equivalents;

⁻ During Q2 NOK 82.3 million (Or USD 8.6 million) in milestone payments received from Asieris

⁻ No term debt

Ser nå at de 20 største eiere har økt fra ca 55% eierskap til 56,21% siste tid.

Ser flere posisjoner fra The Bank of New York. Et par nye fra denne?

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

Asieris stiger ca 5%

5 Likes