Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Ja av evt. betydelige tall. Dog kommer det melding om oppstart av salg og kan hende estimater som vil kunne være positivt kursmessig før den tid.

Markedet priser inn (mer eller mindre av) fremtiden, selv i denne aksjen. Man får ikke kjøpt på 60-70 tallet når bunnlinjen er endelig friskmeldt og alt peker opp.

Jeg tror ikke på noen «ørkenvandring» i lang tid, men hvis det blir noe i nærheten så er det en fin anledning til å evt. øke eksponering.

5 Likes

Jeg er trett og lei «ørkenvandring», både lang og kort. Hva gjelder fin anledning til å øke eksponeringen så har det jammen vært nok av slike anledninger i over 3 år nå. På høy tid det skjer noe vedvarende positivt med dette selskapet.

1 Like

Flere av dere snakker som om Dan Schneider personlig har holdt dere gisler i papiret over flere år. En tanke er å være bittelitt glad man ikke i samme periode har vært investert i annen biotek på Oslo Børs og mistet i snitt 90+ % av egne midler.

5 Likes

Skal man være i enkeltaksjer må man betrakte det enten som en hobby eller jobb, ingen av de to bør man drive med om man ikke får noen glede av det. :stuck_out_tongue:

1 Like

Det sier kanskje litt om hvem som handler. Det blir dårlig butikk om man betaler 79 kr i omkostninger for hver handel.

1 Like

Selvfølgelig vil et bedre resultat bidra til kursstigning. (Jeg mente at alle nyheter fra selskapet om godkjenninger, forsøksresultater og oppkjøp i andre selskap ikke har vært kursdrivende). Som du selv skriver, er resultatet avhengig av salg i Kina. Hvis rettighetene til Cevira selges, spørs det om resultatet av resterende virksomhet vil bli særlig kursdrivende. Har selv vært aksjonær siden tidlig 2000 og opplevd kurs mellom 220 (før børsnotering, ble børsnotert til ca 150) og 20 og kan vel holde ut en stund til. Har tro på selskapet, hvis styre og ledelse byttes ut. Selges Cevira, selger jeg imidlertid Photoctre med en gang. Har også tatt noen mindre gevinster i Circio, men ønsker heller å investere i mer velfunderte selskap.

2 Likes

Det er nok mange som har bedre avtaler en 79. Ble lei etter mange år i denne, maken til aksjonær fiendtlig, eller lite kreativ og overmåte grådig ledelse, som nesten utelukkende er ute etter å berike seg selv…da blir ivertfall undertegnede og flere med meg lei :frowning:

1 Like

Noen som har tenkt tanken at AGM er utsatt fordi Photocure vil klargjøre for et oppkjøp av Intelligent Scopes Company og/eller Vesica?
Eller kan Dan kjøpe opp disse uansett hvilket beløp det dreier seg om uten å få det godkjent på generalforsamling?

Ikke bare bittelitt, jeg er sjeleglad jeg ikke har rotet meg borti annen biotek. Så man har i det minste lært seg hva man skal holde seg langt unna i fremtiden :wink:

1 Like

Hva er det da?!

Alt som har med biotek å gjøre, spesielt norsk.

Biotek selvfølgelig, veldig greit at vi har noe håndfast i PHO, selv om det går treigt.

3 Likes

Blir dårlig i hele kroppen bare ved tanken på noe slikt :nauseated_face:

Men det vil i tilfelle forklare utsettelsen, det tar jo litt tid å sikre seg tilstrekkelig med stemmer fra de store eierne.

Kanskje med et ørlite unntak for å kunne kjøpt Circio å 60 øre…? :sweat_smile:

God oval langhelg (med forbehold om jinx).

Når vi først fabulerer kan du hive på NYSE-listing hvor de henter pengene på særdeles kraftig overkurs under noteringen til å betale for disse fantasiene.

Har du tatt for mye av noe i kveld?

Det er vel liten tvil om at photocure faktisk er interessert i å kjøpe begge disse selskapene. De er allerede i gang.

Mener du dette er feberfantasi eller har det rablet fullstendig for deg?

Åh, det visste jeg ikke - hvor mye har de kjøpt av Intelligent scopes company da? Sist jeg sjekket hadde de bare et samarbeid/utviklingsavtale. Har du noen kilder på at Photocure ønsker å kjøpe dem?

Det eneste jeg har tatt for mye av i kveld er innlegg her i tråden.