Med tanke på nyheten 3. mars så var det høyeste volum for året, men kun en dag. Man ønsker å se dager/uker med økt volum, for institusjoner bruker tid for å fylle sine posisjoner. Lavt volum på nedgang er generelt sett på som positivt, men man ønsker ikke at aksjekursen skal falle så mye. Det er et svakhetstegn. Den viktigste indikatoren er prisen. Man kan si «faller på lavt volum» men det er da de store skal inn å plukke, men de er ikke aktive nok. De venter nok på bekreftelse på økte inntekter for å eventuelt øke.
Bare for å illustrere. Her har man en nyhet. Volumet over flere dager, tight range. Institusjonell er årsaken til rangen, de plukker alt på salg. Ny positiv nyhet. Ny tight range.
Photocure. En dag med veldig sterkt volum, men det var det. Man får en type “sell the news” fordi det ikke er institsjoner som plukker.



)
– Tillykke 




