Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Folk må gjerne låne ut. Men, greit å være bevisst på at de som sitter aktivt short kan tegne kursen ned i perioder med tynn likviditet. Man kan være relativt trygg på at disse tidvis ekstreme RSI-bunnene i denne aksjen er besørget av dette.

Det er natt og dag når disse jobber i aksjen.

3 Likes

Jeg reserverte meg mot utlåning med en gang de introduserte det. Syns det er helt på trynet at man må reservere seg, det burde heller vært slik at man må melde seg på hvis man vil delta i judas opplegget.

Det tragiske er at mange deltar i dette, uvitende eller ikke, for å tjene noen skarve kroner, samtidig som de klager og syter over shorting :sweat_smile:

8 Likes

Jepp. Dette er en ny zerokonto jeg startet for å kunne kjøpe amerikanske miningaksjer, men jeg kunne nesten ikke la være å kjøpe photocure på ca 60 etter fase 3. approval.

Så var ikke aktivert sperre på den.

Men nå fikk jeg jo info fra det som man ikke kan se i det latterlige shortreigsteret.

Samme her, synes det skulle vært standard at det ikke er utlån! Men Nordnet tjener sikkert mer på det eller hur…er vel så enkelt.

2 Likes

Shortsskvis skjer like gjerne. Kan blir brattere oppgang. Men er enig i at shorting per def ikke er noe sjarmerende. Her forskes det og utvikles livskvalitet og liv/død for pasienter.

@tverilytt Selv om utsettelsen av generalforsamlingen i seg selv ikke beviser et bud eller interesse for PHO, gir det selskapet i hvert fall mer tid til å ferdigstille viktige prosesser før de møter aksjonærene.

Kan være helt ordinære årsaker også

Et eller annet bør de vel jobbe med ved så stor tidsendring GF?
Mye å synse og spekulere om for tiden. Tiden vil vise om ikke annet. Mye positivt fra selskapet siste tid. Det er jeg enig i. Måtte det fortsette med ny teknologi og løsninger til pasientgrupper med udekket behov

1 Like

Blir jo som å selge fyrstikker til en pyroman som skal tenne fyr på huset ditt!

1 Like

Har vel også begynt å tenke litt i de baner - å utsette GF så langt det er mulig er trolig ikke (bare) begrunnet i at det har kommet inn enkelte forslag mv.

2 Likes

Hvis det har kommet inn sondering om oppkjøp så kreves vel en DD, det tar vel gjerne en del tid…

https://asieris.com/asieris-pharmaceuticals-releases-2025-annual-report:flagship-product-approval-marks-inflection-point-commercialization-2-0-drives-growth/

Og scope er godkjent i Kina!

26 Likes

Edit:

Hvor står det i pressemeldingen? Ser det ikke ved første øyekast.

Edit igjen, fant det:

In urologic oncology, Hexvix®, China’s first approved blue-light imaging agent for bladder cancer, has opened a new era of blue-light diagnosis and treatment for bladder cancer in the country. The SYSTEM BLUE blue-light cystoscopy system, developed by Asieris’ partner R.WOLF, received market approval in April 2026 and is expected to work in synergy with Hexvix® to benefit patients. In parallel, Asieris is advancing the global development of a single-use flexible blue-light cystoscope. The product has been submitted for registration in the European Union and has been formally accepted for review.

6 Likes

Er det ny informasjon?!

Yes!

4 Likes

Men har vi tidligere hørt om dette.?

Hva mener du? Dette er definitivt noe man har ventet på.

3 Likes

Grise bull!

4 Likes

Det tror jeg, det eneste vi hadde før denne Asieris rapporten var vel at Schneider sa godkjennelsen var imminent.

5 Likes

Tænke på godkendelsen - den er fra April 2026, men står ikke hvornår.?

Nei, men det må jo ha vært i løpet av maks siste par uker. Dette ble første bekreftelsen man har fått. RW er ikke notert og kommunserer ikke slikt til markedet.

5 Likes

Nå skal de begynne å tjene skikkeliige penger, rett på bunnlinja! :ok_hand:

Nå bør base case fort bikke 120…

8 Likes

Og der var vi plutselig opp over 6% :yum:

Snart dags for sparegrisen å løpe smilende til banken :joy:

4 Likes