Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Photocure deltar pÄ Handelsbanken Nordic Small & Mid Cap Seminar i dag, 4. juni 2026.(Investors hub)]

Detaljer om arrangementet

Handelsbanken Markets arrangerer sitt Ärlige seminar i Stockholm over to dager, fra 3. juni til 4. juni 2026. Photocure stÄr oppfÞrt i sin finansielle kalender med deltagelse den 4. juni 2026

2 Likes

I dag skjer det ikke mye. Ikke en eneste aksje omsatt de siste 2 timene. Men bedre det enn hĂžy omsetning og ned ned ned som vi har sett den siste uken :wink:

Alle sitter vel og venter pÄ om innkalling til GF kommer og gir noen signaler

Kan vel ennÄ gÄ 14 dager fÞr den kommer.

1 Like

14 dager? Mener noen tidligere her mente i dag var fristen?

1 Like

21 dager er fristen. Ergo i dag. Generalforsamlingen mÄ avholdes innen 30 juni. De har pushet fristene sÄ mye de kan.

Fristen for Ä avholde ordinÊr generalforsamling (AGM) for et selskap notert pÄ Oslo BÞrs er senest seks mÄneder etter utgangen av regnskapsÄret . For selskaper som fÞlger kalenderÄret, betyr dette at mÞtet mÄ avholdes innen 30. juni hvert Är

Innkallingen med tilhĂžrende dokumenter skal vĂŠre sendt ut senest 21 dager fĂžr generalforsamlingen avholdes. Vedtektene kan kreve lengre frister

5 Likes

Da burde vi hatt den, aksjeloven sier vel senest 1 uke og finansiell kalender sier den skal avholdes 25/6.

Lurer pÄ hvem de sender pÄ slike arrangementer. Kan det vÊre den usynlige Ryan Kitchen eller den like anonyme IR representanten? :sweat_smile:

Vanlige AS har 1 uke, bĂžrsnoterte har 21 dager.

SĂ„ den skal komme senest i dag.

3 Likes

Det er tydelig at ledelse og styre har jobbet hardt for Ă„ samle nok stemmer til et eller annet.

Blir veldig interessant Ä finne ut hva dette dreier seg om. HÄper inderlig det ikke er noe som kommer Ä sende aksjekursen inn i et nytt stup.

Kan det vĂŠre et oppkjĂžps tilbud?

1 Like

Hvorfor er dette tydelig? Er jo ikke uvanlig at GF pushes pÄ generelt grunnlag

2 Likes

Eller skal de hente penger😅. De har vel brukt opp milepĂŠl penger, bĂ„de det de fikk, og det de ikke fikk. Expand, expand,expand.(evt spend, spend, spend)

Eller skal de tildele seg selv 150% mÄloppnÄelse pÄ Ä ha dodget enda et kvartal uten Ä mÄtte svare pÄ noen spÞrsmÄl.

4 Likes

Hvis du har en annen forklaring pÄ hvorfor de pusher det helt til grensa mÄ du gjerne dele det med oss.

Jeg har i hvert fall aldri opplevd at de avholder GF helt ut i slutten av juni.

GjĂžr litt egen research sĂ„ ser du at det er helt normalt og kan skyldes helt trivielle ting. Vi hĂ„per alle pĂ„ noe snacks her, men at det er “helt tydelig” at noe er i gjĂŠring blir Ă„ dra den langt

Man kan ikke trekke noen konklusjoner basert pÄ dette, men vil allikevel ikke si det er normal praksis Ä utsette AGM pÄ deadline day , og nÄ sende en ny innkalling eksakt pÄ den nye fristen (TBC). AGM er vanligvis ren rutine. Iallfall hvis det er en ukomplisert AGM. SÄ at noe er eller har vÊrt uavklart er ikke usannsynlig. Men det uavklarte kan pÄ sin side vÊre en kjedelig administrativ ting.

4 Likes

Hva er konsekvensene ved ikke Ă„ overholde disse frister?

Hvis ingen innkalling kommer innen fristen mÄ AGM utsettes. Hvis de ikke holder AGM innen 30 Juni er det sikkert gebyrer o.l. som blir utfallet. Og ikke bra for omdÞmmet naturligvis.

1 Like

Ser du har rett, takk for oppklaringen :grinning:

Gud bedre
 ekstremt spent pĂ„ hvordan markedet reagerer pĂ„ det her🙃

3 Likes