Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Imponerende at du har satset så tungt her! Er du all in?
Uansett er du i en annen liga enn de fleste av oss.:smiley:

1 Like

En vellykket utrulling i Chyna vil kunne kvele all negativitet og vel så det. Det hadde vært gøy, fordi når var sist noe norskutviklet ble rullet ut til pasienter på stor skala (fasit: Algeta). Som sikkert mange andre hadde jeg aldri hatt en liten post i papiret foruten Cevira.

Edit:

Så ikke PM fra Asieris før nå. For en artig timing vs. alt annet og dels full rømming/trade av aksjen fra tråden i dag.

8 Likes

Trist at den fine meldingen fra Kina kommer etter stengetid fredag :grimacing:

2 Likes

Det som burde fange folks interesse er ikke at første forsendelse er sendt. Det er at første resept ble skrevet samme dag. Det forteller at dette ikke er et produkt som nå skal begynne å finne veien ut til markedet. Sykehus og behandlere var klare før produktet kom inn i landet. For meg tyder det på at Asieris har brukt månedene etter godkjenning til å forberede utrullingen. Ikke bare vente på logistikk og formaliteter. Det er et signal jeg synes er mer interessant enn mange virker å legge merke til.

21 Likes

Nei, ca. 50% i PHO og resten i høyrente fonder, utbytte fonder og egenkapitalbeviser.

Grunnen for at jeg har endt opp med så stor andel i PHO er kollapsen i 2023. Var nødt for å snitte kraftig ned for å ha mulighet til å komme godt i pluss før jeg blir alt for gammel. Det har dessverre ikke gått helt etter planen, hver gang jeg kommer litt i pluss skjer det et eller annet. Denne gangen ble det en «double whammy», først oppkjøpet som markedet ikke likte så GF agendaen på toppen av det.

Angrer mer og mer på at jeg ikke solgte rubbel og bit når vi lå på 75-79 kr. Det nivået ser temmelig fjernt ut etter amerikanernes siste stunt. Får bare fortsette å håpe på kineserne og at ikke ledelsen pisser bort eventuelle royalties fra den kanten.

3 Likes

Glømt på mandag :frowning:

Ja, trist at det som en god stund så ut til å bli en fin dag, gikk i kjelleren helt i innspurten. Også kom den fine meldingen fra Kina akkurat i tide til å bli glemt til mandag. Det virker som PHO har konstant motvind for tiden :frowning:

Kan jo håpe PHO følger opp med en melding til markedet på mandag.

Vis regnskapet i Q3 viser tegn til innkomst fra salget Asieris startet med i dag, så kan ting fort bli interessant.

Er vel heller nå man skal begynne å investere i selskapet.

  • Asieris starter salget av Cevira

  • Asieris kan any day melde om partner for Cevira studie i US

  • Asieris kan levere inntekter fra salg av Hex/Cys

  • Asieris kan melde om markedets godkjenning i EU

  • PHO kan melde om positiv outcome for nedklassefisering i US ifb med FDA sin egen prossess ( som skulle starte dette kvartalet)

  • AssureMDx kan bli en suksess for selskapet

Kjipt for de som har sittet tålmodige i flere år, å trodde ting skulle ta av med Cevira godkjenning.
Men å kaste kortene nå? Den ser jeg ikke.

4 Likes

Kult at du er inne med trade igjen bro :rocket:

4 Likes

Takk.

Blir interessant å se om DNB kommer med ny analyse før Q3

1 Like

Yes Ser frem til å se femtilapp.jpg dersom traden går galt. God helg :beers:

Du har da selv “kastet kortene” støtt og stadig…?

2 Likes

Da vet man hvertfall hvor Briarwood står hen.
Utbyttepolitikk eller tilbakekjøp ønskes ikke.
Rammeverk for kommersiell lønnsomhet ønskes heller ikke.
Skjermbilde 2026-06-06 111211

Jeg tror dessverre det blir seigpining i flere år nå. Men klart Dan og de andre er superduper excited som får carte blanche og maks millioner i bonus og aksjeopsjoner så lenge de orker å holde ut.

5 Likes

Ja. Briarwood hater åpenbart penger.

Meanwhile i Beijing:


Ellers håper/tror jeg alle her er hjertens enige i å stemme for både utbytte og effektivitet.

9 Likes

Blir spennende å se responsen på Cevira i Kina.
Men det er jo samtidig et tankekors at det er virksomhet utenfor Photocure sin kontroll og “ære” som eventuelt redder dagen for aksjonærene?

2 Likes

Kan være greit med litt bevisstgjøring i diverse fora. slik at flest mulig stemmer for.

1 Like

Ja nei, om det altså forutsettes at ALT ledelse og selskap leverer er elendighet og tilliten til bedring er null: så forstår jeg virkelig ikke hva papiret gjør i skuffen til flere. Jeg hadde personlig ikke eid aksjen foruten Cevira, men samtidig synes jeg svartmalingen av tingenes tilstand utover det for lenge siden har bikket over i å bli dels infantil, overdrevet og/eller kontekstløs. Jeg forstår hva det kommer fra, jeg bare følger den ikke fullt ut. Og jeg ville aldri eid aksjen om jeg følte det slik selv - med eller uten Cevira.

11 Likes

Briarwood er profesjonelle og har gjort flere salg med god avkastning. Det er en gåte hvor kritisk det er mulig å være til selskaper som leverer et mulig blockbuster produkt i markedet. For all del alt er ikke 100%. Det vitner om lite selvinnsikt hos forumdeltakere og jeg-vet-alt-best holdning. Det legges stadig frem som fasit. Ingen har jo den?Start et biotek selskap og få frem et produkt i markedet er min anbefaling når en mener å ha fasit på alt.

Nå er det svært lite retail investorer i Photocure (takk lov) De 20 største er mer eller mindre alle inst investorer og synes å være langsiktige og mer rasjonelle? og ser hva som kan være i ferd med å skje i Photocure av vekst og bunnlinje. Hvis ikke ville de vel ikke stemt med pengeboken og investert noen hundre millioner kroner? Alt er galt liksom vi plasserer inn 20% eierskap her… Biotek er også noe de spesialistene kan fra tidligere helseinvesteringer og deretter salg. Hva er det de som har solgt biotekselskap / helseselskap med avkastning nå ser i Photocure som alle de negative her ikke ser? Det er de institusjonelle investorer som vil kunne dra frem de helt store verdier i Photocure den nærmeste fremtid? Uansett ser det nå ut til at Cevira med resept allerede utstedt blir til glede for de første pasientene allerede. GLEDELIG for Kina og deres fertilitet behov samt for et stort antall pasienter. Noen ganger er det viktigste akkurat dette samfunnsformål

7 Likes

Det er nok den tilsynelatende mangel på respekt over for sine aksjonærer, f.eks. hvordan de unnlater å respondere på utspill og spørsmål, som provoserer mange. Styre og ledelse virker å ha langt større fokus på å berike seg selv enn sine aksjonærer.

5 Likes