Ja, BLC er fremdele gullstandarden som finner mest kreft. Utfordringene er de samme. Spørsmålet er om Artera sin teknologi indirekte kan være med å dra lasset i retning BLC, selv om teknologien i seg selv ikke bryr seg om hvordan vevsprøvene ble identifisert, hvis validert og autorisert.
Seriøst?
Tror noen på TI at PHO er det unike selskapet som bruker AI i forskning og salg?
Det er vel motsatt; alle andre gjør det, det var på høy tid at PHO gjør det samme.
Hvis dette skal være et kjøpsargument for PHO er det lite igjen å koke suppe på.
Alt har handlet om AI siste tre år, å klare å få dette til å bli ground-breaking er ganske utrolig. Da danner jeg meg et inntrykk av at noen har sittet litt for lite bak PC’en siste årene 
Her synes jeg du bommer.
Poenget med å “planlegge for emisjoner” er jo at selskapet skal ha spillerom til å ta gunstige avgjørelser om investeringer og oppkjøp, i tillegg til å kunne betale eventuelle milepælsutbetalinger til tidligere eiere av Acquire Vesica Health Inc dersom det skjer positive ting raskt. Dette vil jo gagne Photocure om det skjer!
Dessuten har selskapet “alltid” hatt emisjonsmulighet på minst 10% i selskapet, så det er ikke noe nytt.
Det interessante med alt som foregår rundt Pho nå er om det er defensiv eller offensiv strategi. Eller som ledelsen klamrer seg fast for egen vinning.
BLC sitt fortrinn i dag er presisjonen i diagnostikken. Man finner mer kreft med høyere nøyaktighet. Ulempene er BLC-utstyr + injeksjon av Cys/Hex med ventetiden det innebærer.
I dag finnes det flere konkurrenter med bl.a. WLC og NBI. Disse er dårligere på nevnte kriterier.
Hvis man googler Olympus, Karl Storz, Stryker, NBI, WLC, med AI kommer det opp en drøss med artikler og funn. Det vil si at alle utstyrsprodusenter (selvfølgelig) investerer i AI.
Hvis dagens utstyrsprodusenter kan forbedre deteksjonen og alvorlighetsgraden med eksisterende utstyr til BLC-nivå er dette åpenbart en trussel. Det vil være både billigere og enklere sykehusene å bruke enn BLC.
Derfor må Photocure følge på. De er nødt til å løfte presisjonen enda mer, og her vil de alltid ha et fortrinn i og med at optikken i seg selv er så god. BLC + AI vil trolig gi enda bedre resultalt. Det vil samarbeidet med ISC konkludere når studien avleses.
Spørsmålet er da om BLC vil øke, beholde eller tape markedsandeler med økt bruk av AI i markedet. Fortrinnet på spesifikasjon vil trolig “altid” være der, men vil konkurrentene komme opp på et nivå hvor det er mer enn godt nok?
Scope-produsentene satser på AI for å øke presisjonen på proprietær teknologi. De har klare insentiver for det. Photocure har gått eksternt til ISC for å utvikle en modell for BLC. Derfor er resultatet av ENAiBLE-studien kanskje viktigere enn først antatt. Ikke at det er grunn til å tro at det vil gi dårligere resultater enn konkurrentene. Risikoen er vel først og fremst til datamodellen. Optikken er i utgangspunktet bedre en konkurrentenes. Men dette var et klart steg Photocure var nødt til å ta for å forsvare sin posisjon.
Bygger man en plattform med Urinmarkør som defensiv eller offensiv strategi? Ekspansiv? Uten tvil.
Som et ulønnsomt selskap gjennom en årrekke, med flere initiativ for å beskytte nåværende posisjon i markedet med nevnte initiativ og RW Scope, velger å i tillegg ekspandere til et nytt marked med Vesica, er det ikke rart aksjonærer stiller spørsmålstegn. Selvfølgelig er det aksjonærer som heller skulle sett de betalte noe tilbake til investorene etter alle disse årene. Selvfølgelig er det noen som skulle ønske de heller tok en strategisk gjennomgang og flørtet med å bli kjøpt opp. Når man omsider kan få inn inntekter fra Asieris (+ eventuell partner) skal ledelsen nå bruke disse pengene på bevaing av markedsposisjon, ekspandere, og funde organisasjonen i USA. Nå ser man vel kanskje heller en økning i antall selgere der med årene?
Svaret er ikke svart-hvitt. Man er ikke hausser eller baisser. Svaret er vel et sted i midten. Og da bør man kunne ha en åpen diskusjon her på forumet. hva ellers skal man bruke det til ?
Informasjon ikke offentlig
Jeg har antatt at HAL supplyes til Asieris omtrent til Innkjøpspris + litt for akkurat positiv margin
til PHO. Ettersom royality ligger på bruttoinntekt av behandling.
Tak for svar – Tænkte det nok ( + litt for akkurat positiv margin) Håber PHO tjener nogle gode % ved videresalg til Asieris, det vil være en gylden mulighed.
Men måske er vi et svar nærmere når vi ser regnskabet for Q2 i august. Da vil vi se den levering som er købt og distribueret i Kina i Maj/juni 
Dansken
Man kan forhåndsstemme digitalt ved å logge inn på VPS investortjeneste deretter klikke på Hendelser / Corporate actions > Generalforsamling / General meetings > ISIN kode for Photocure > Forhåndstemme / Advance vote.
Jeg tenker å stemme nei på punkt 9 godkjenning av retningslinjer for lederlønn og alle punkter under sak 13 relatert til kapitalforhøyelse
MED ALLE FORBEHOLD – dette er fra en AI generet Kina forespørgsm om 1702 og patienter
Fra kina forum nylig opretter – jeg ved vi hader AI, jeg sletter indlæg på forlangende far moderator 
Tekst:
亚虹1702深圳妇幼预约情况
2026 年 6 月 9 日•内容由 AI 生成,不能完全保障真实
亚虹1702深圳妇幼现在每天10-15单,要提前3天预约
亚虹 1702(希维她 )深圳妇幼最新实况(2026-06-09)
日量:福强院区妇科,每日 10–15 单(光动力治疗)
预约:必须提前 3 天,号源紧张、约满即止
适用:18 岁 +、CIN2(宫颈上皮内瘤变 2 级)、排除浸润癌 / 原位腺癌
定价:单疗程约1.8–2 万元(自费,暂未入医保)
院区:深圳市妇幼保健院 福强院区(妇科)
预约方式(3 种,实名)
公众号:深圳市妇幼保健院 → 就诊服务 → 妇科(光动力治疗)
现场:福强院区妇科分诊台(提前 3 天)
关键提醒
需先做镜 + 活检确诊 CIN2,带报告预约
治疗分 2 次(间隔 7 天),每次约 30 分钟,无创、保生育
深圳目前仅市妇幼福强院区常规开展,其他医院暂未放量
Google 
Status for aftaler på Ya Hong 1702 Shenzhen Maternal and Child Health Hospital
- juni 2026 • Indhold genereret af AI, ægthed kan ikke fuldt ud garanteres
Ya Hong 1702 Shenzhen Maternal and Child Health Hospital behandler i øjeblikket 10-15 aftaler om dagen, aftaler skal bestilles 3 dage i forvejen.
Ya Hong 1702 (Xivita) Shenzhen Maternal and Child Health Hospital Seneste status (2026-06-09)
Daglig mængde: Fuqiang Campus Gynækologisk Afdeling, 10-15 aftaler pr. dag (fotodynamisk terapi)
Tidsbestilling: Skal bestilles 3 dage i forvejen, begrænset tilgængelighed, aftaler lukker når de er fuldt bookede
Gælder for: 18+ år, CIN2 (cervikal intraepitelial neoplasi grad 2), eksklusive invasiv carcinom/adenocarcinom in situ
Priser: Cirka 18.000-20.000 RMB pr. forløb (ud af egen lomme, ikke i øjeblikket dækket af sygeforsikring)
Campus: Shenzhen Maternal and Child Health Hospital, Fuqiang Campus (Gynækologisk Afdeling)
Tidsbestillingsmetoder (3 typer, registrering af rigtigt navn)
Officiel WeChat-konto: Shenzhen Maternal and Child Health Hospital → Medicinske tjenester → Gynækologi (Fotodynamisk terapi)
På stedet: Gynækologi Triage-skranke, Fuqiang Campus (3 dage i forvejen)
Vigtig påmindelse
En CIN2-diagnose kræver forudgående endoskopi og biopsi. Medbring venligst rapporten for at bestille en tid.
Behandlingen udføres i to sessioner (7 dage fra hinanden), der hver varer cirka 30 minutter. Den er ikke-invasiv og bevarer fertiliteten.
I øjeblikket er det kun Fuqiang Campus på Shenzhen Women and Children’s Hospital, der rutinemæssigt tilbyder denne behandling; andre hospitaler har endnu ikke implementeret den i stor skala
Dansken
Når vi vet at dette er rullet ut på noen hundre sykehus, og det er 10-15 avtaler per dag til den prisen. Da snakker vi ganske fort heftige summer.
Kanske derfor at der er 2 stk i et Kitsæt (Hal + Device) som en skribent gjorde opmærksom på for et par dage siden — eller er der andre årsager til 7 dage imellem besøg ??
Dansken
For 3 dage siden.
I dag.
Det er kun gætterier, der er ingen der har tal på hverken pris eller hvor mange der bliver solgt.
Du har fuldstændigt ret
– det var en af årsagerne til at hvis Moderator beder om slet, ja så bliver det slettet 
Dansken
Selskapet har ikke klart å skape merverdier for eierne siden tidenes morgen, sagt litt flåsete. Schneider har ikke klart å skape merverdier siden han kom til selskapet så det at selskapet skal søle vekk selskapets (aksjonærenes) penger når de overhodet ikke har en track record synes jeg ingenting om.
Når man se på hvordan kravene for å få bonus i selskapet er er det ikke utenkelig at dette oppkjøpet kun er for å løfte EBITDA sånn at man er garantert bonuser for all fremtid, uten å egentlig tjene penger. Styret har ikke fremstått som et særlig sterkt styre etter Briarwood tok over hele kontrollen over selskapet (med rundt 20% eierandel).
Videre er ikke dette oppkjøpet noe som har vært planlagt i 2 uker, så hvorfor har det ikke vært et aksjekjøpsprogram som kunne sørget for mindre utvanning og lavere totalpris på det oppkjøpte selskapet?
Hva utgjør disse bonusene i kr pr år?
Bare å lese noen dager tilbake.
Du kan lese til øyet blir stort og vått her:
Videre kan du kose deg med ymse her inne:
https://photocure.com/investors-hub/investors-events-and-presentations
Rått.
Disse 5 som er nevnt håver altså inn 36.6 mill
Så nyst presentasjonen ifb med oppkjøpet av Vesica.
Her følger det med 3 stk som sikkert bidrar med ytterligere 14-20 mill i lederlønn.
Så vil vel tro ledelsen vil koste 50 mill + pr år.
Vil vi noen gang få guiding på forventet Cevira inntekt fra Dan tro 
Nei - det får vi nok aldri. Pho har vel ikke sendt ut noen mld om at salget av Cevira er i gang - så da mener de vel at det ikke har noe særlig å si for verdsettelsen av aksjen. For har det det så plikter de vel å sende mld?? Men en eller annen gang kommer fokus til å dreie seg om Cevira - og da med positivt fortegn!!!
Det her er ikke noget Pho eller Schneider hverken kan eller skal kommentere på, det er udelukkende Asieris der skal levere info om Cevira.
Fair det, men om Dan så får seg et enormt potensial i royalty.
Vil det nok neppe vært forbudt å si :
Asieris er nå i gang med salget, de har virkelig levert på forberedelser etc osv, å vil kunne lykkes stort med salg av Cevira. for eks?
For til nu, er jo ikke Asieris eller Cevira nevnt med noe som helst Excitement fra mr Excited.
Å det er litt urovekkende spør du meg.