Hva skal PHO bĂžrsmelde?
Til og med handel etter sluttauksjonen i dag! Det er skjelden kost i Photocure.

Er det vanlig med 10kr i spread fredag etter stenging 
Har faktisk ikke fulgt med pÄ denne. Har ikke funnet noe trafikklys Ä fÞlge hos CDE, men mÄtte nesten sjekke NMPA i dag, da det ble meldt at det var pÄ plass av Asieris. Hadde heller ikke noe nummer Ä gÄ ut fra, og lastet opp godt i pÄvente og etter godkjenning av Cevira.
Da har vi i sÄ fall bekreftelsen fra NMPA.
God helg folkens. Fin start pĂ„ Q2đ
De evner faktisk ikke bĂžrsmelde dette engang - dette blir faktisk for dumt!
IR-strategien er helt pÄ trynet, det er ikke til Ä tro - en jÊvla nyhetsmail?!
Skulle tro de Ăžnsket lavest mulig mcap!
Jo men kanskje greit Ä fÄ pÄfyll pÄ mandag 
Den rapporten til Asieris, altsÄ, dÊven. Photocure kommer til Ä bli en pengetrykkemaskin*.
HÄper for all del at det ikke blir noe oppkjÞp.
Kan bli tidenes utbytteaksje.
*100 % forbehold om fullstendig feil.
God helg!
Ja-a, kanskje det, gummistĂžvler og filttĂžfler huh 
Fy flate som Asieris forsĂžker Ă„ hype den Ceviraân altsĂ„. De vil ikke gi seg - eller hva sier du, Gregor Tigolonov? 
Skulle jaggu tro de har bestemt seg for Ă„ gjĂžre blockbuster ut av Cevira.
Belt and road countries and regions, ja! UtgjĂžr noen folk det.
Helt utrolig at aksjen fortsatt kan handles pÄ 75.
Hva mer venter man pÄ nÄ for Ä Äpne champagnen?

PS. Og AGM ble plutselig utsatt til sÄ langt det var mulig. Kan det vÊre at Asieris Þnsker Ä legge inn et bud for en quick takeover fÞr Cevira er blitt blockbuster?
Siden jeg byr pĂ„ de sjukt dĂ„rlige tradesa jeg hadde i sĂžlv tidligere, er det viktig Ă„ vise at tradingtjenestene jeg tilbyr ogsĂ„ omfavner helsesektoren, med betydelig bedre resultaterđ
#tilbyrikkefinansielletjenester
Alt i mens vi venter pÄ nyt fra dingeling, men det mÄske kun dÄrlige nyheder han vÊlger og vÊgte i hans kursmÄl

Analytiker i ABG er nÄ hvertfall pÄ ballen og fÞlger med, ref. nylig oppdatert kursmÄl. Holum er jo helt AWOL.
Ja, det er etter mitt syn ganske utrolig at PHO i 2026 kun har steget 6 % etter fĂžlgende:
- Cevira ble godkjent i Kina
- SĂžknaden i Europa (Cevira) ble godkjent til behandling
- Scope godkjent i Kina
- FDA har pÄ eget initiativ startet prosessen med nedklassifisering (scope) i USA
I Q1 vil PHO motta milepÊlsutbetaling fra Aseris for godkjenning av Cevira i Kina (ca 105 mill NOK) og sÞknad godkjent i Europa (et sted mellom 10-20 mill). Ikke lenge fÞr PHO ogsÄ vil fÄ royalty pÄ salg av Cevira og Hexvix. BÞr ikke vÊre lenge fÞr vi bryter kr 80.
Jeg sendte en epost i aften til CEO/IR/styreleder, riktignok etter et par glass vin - her er den norske varianten:
Jeg er aksjonÊr i Photocure ASA og skriver for Ä uttrykke sterk kritikk til selskapets hÄndtering av kommunikasjon og IR-arbeid.
I det siste nyhetsbrevet fra Photocure (News from Photocure #122) og i Asieris Pharmaceuticalsâ 2025-Ă„rsrapport omtales flere positive milepĂŠler i Kina:
- Godkjenning av Richard Wolfâs System blue-utstyr, som skal fungere synergistisk med HexvixÂź.
- Asierisâ omtale av HexvixÂź og CeviraÂź (APL-1702) som del av âCommercialization 2.0â og et viktig âinflection pointâ.
Disse nyhetene representerer royalty-basert inntekt uten tilsvarende kostnader for Photocure â inntekter som gĂ„r rett pĂ„ bunnlinjen og har potensial til Ă„ bli betydelig stĂžrre enn verdiskapingen fra USA-satsingen sĂ„ langt. Likevel har Photocure valgt Ă„ ikke sende ut noen bĂžrsmelding. Nyheten ble kun delt via et internt nyhetsbrev. Dette skaper et inntrykk av at selskapet ikke Ăžnsker Ă„ skape aksjonĂŠrverdi gjennom proaktiv og transparent kommunikasjon med markedet.
Jeg er svÊrt kritisk til Photocure sin overordnede IR-strategi og mÄte Ä kommunisere pÄ. Det virker som selskapet ikke prioriterer Ä synliggjÞre verdiskapende milepÊler for aksjonÊrene. Dette er spesielt bemerkelsesverdig nÄ som Photocure ligger an til Ä generere store overskudd i tiden som kommer, drevet av royalty-inntekter fra partneravtaler.
I tillegg mangler det helt informasjon om sentrale parametere som:
- MarkedsstĂžrrelsen for Hexvix i Kina
- Prissetting
- Hvor mye Photocure sitter igjen med iht avtalen (selv om dette er tidligere kommunisert)
- Guiding for inntekter
- Hvilke konkrete effekter dette vil ha for Photocure fremover
Jeg ber derfor om en klar og utfyllende forklaring pÄ fÞlgende:
- Hvorfor valgte Photocure Ă„ ikke bĂžrsmelde denne informasjonen?
- Hvilken IR-strategi har selskapet fremover for Ă„ sikre at partner-relaterte milepĂŠler â spesielt rene royalty-nyheter uten kostnader â aktivt kommuniseres til markedet slik at aksjonĂŠrverdien maksimeres?
- Hvorfor gir Photocure ingen informasjon om markedsstÞrrelse, priser, royalty-andel, guiding eller forventede effekter pÄ selskapets Þkonomi og aksjonÊrverdi?
Jeg er fortsatt positiv til Photocures underliggende teknologi og markedspotensial, men den passive kommunikasjonsstrategien undergraver tilliten og verdiskapingen for oss aksjonĂŠrer.
Jeg forventer en rask og konkret tilbakemelding, gjerne med planer for hvordan IR-arbeidet og informasjonsgivningen skal styrkes fremover.
Etter 10 Ärs eierskap har jeg vÊrt med pÄ div nedturer i Pho, men aldri hatt sÄ mange som i dag. Lurer pÄ hvilke overraskelser Tingeling og OL byr pÄ neste uke.
Tror gjengen pÄ kontoret har fÄtt flust av mail, fra frustrerte og irriterte aksjonÊerer.
Om de nÄ har mottatt spenn fra Cevira approval, + viser til setningen : never been so excited. SÄ tror jeg 100 lappen ryker straks efter Q
Dan the Man âexcitedâ er vel omtrent like alminnelig som at sola stĂ„r opp hver morgen og gĂ„r ned igjen pĂ„ kvelden
Tror faktisk Dan Schneider sa super excited!